Tejpade hojen idag. Bra eller Anus??

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Gick ett tag och funderade var jag skulle få tag på fälgstripes, 200kr hos mc handlare. Surfade in på panduro hobby och klasohlsson, hittade fin vit isoleringstejp där för 15kr. Jag använde kanske 1/10 av hela rullen, så 1,5kr för fäljgstripes på min nya mc :). Lite stolt.

Bifogat

• Nytejpad1.jpg
    Nytejpad1.jpg
    133.1 KB · Visningar: 571
  • Nytejpad2.jpg
    Nytejpad2.jpg
    136.3 KB · Visningar: 458

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Räkna inte med att det sitter kvar i evighet, bara. Tejpen på lysen och bakdelen måste du ta bort. :mad:

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Räkna inte med att det sitter kvar i evighet, bara. Tejpen på lysen och bakdelen måste du ta bort. :mad:

Lysena var rätt ok tyckte jag, baken är jag tveksam till. Samt funderar på att använda en tunnare tejp på hjulen, blev lite tjockt (tar 5min per sida att sätta på, kan byta när det blir smutsigt :)...). Bakdelen var mest ett litet försök, har i planerna att köpa en encuts sits och sen lacka den så här. En logga jag själv designat. Vad tycks om det?

Bifogat

• bakdeldesign.JPG
    bakdeldesign.JPG
    12.7 KB · Visningar: 55
  • gorilla racing.jpg
    gorilla racing.jpg
    30.1 KB · Visningar: 138

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
problemet med isoleringstejp är, som mattias säger, hållfastheten. tvivlar på att det ens är vattenfast... men ha kul så länge det varar, sen är det bara att trycka på mer:tummenupp ser fint ut:tummenupp

jocke913

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2007
Hoj
Kawasaki Ninja ZX6-R -05
snyggare utan tejp enligt mig :) men roligt att någon kan vara kreativ å göra något som kostar endast 15kr :D

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Isoleringstejpen lär inte sitta länge. Räcker med att fälgen blir något varm så kommer limmet att bli kladdigt. Får du sen lite vatten på som har du en härlig sörja. Sorry, men it´s a fact.

Likadant blir det på dina lysen, värmen kommer att förvandla limmet till gegga ist, och det på din cuts kommer att gå samma öde till mötes pga av solen.

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Isoleringstejpen lär inte sitta länge. Räcker med att fälgen blir något varm så kommer limmet att bli kladdigt. Får du sen lite vatten på som har du en härlig sörja. Sorry, men it´s a fact.

Likadant blir det på dina lysen, värmen kommer att förvandla limmet till gegga ist, och det på din cuts kommer att gå samma öde till mötes pga av solen.

Nu när du säger det så minns jag hur sådan tejp blir i värme. Ska tas bort!
Tack!

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Jag tyckte det var riktigt snyggt på fälgarna och cutsen, på framlyktan så var det dock inte lika lyckat tyckte jag, men jag är tveksam till att det blir så varmt att det smälter. Min framlykta blir inte ens halvljummen när jag är ute och kör.

Fattar inte varför det finns ett generellt motstånd mot fälgstripes hos vissa?

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Jag tyckte det var riktigt snyggt på fälgarna och cutsen, på framlyktan så var det dock inte lika lyckat tyckte jag, men jag är tveksam till att det blir så varmt att det smälter. Min framlykta blir inte ens halvljummen när jag är ute och kör.

Fälgstripsen behöll jag, de verkar sitta rätt bra, torkade rent noga innan jag la på dem. Men tog av vid lyktor och bak. Har beställt solocuts nu som sen ska lackas som bilderna ovan.

Tyckte mest det var roligt att det kostade 15kr. Gjorde ytterliggare ett "fynd" idag till mitt depåstöd, istället för bobiner att montera på hojen för 250kr så drog jag till Bauhaus och köpte 2st kruvar i lösvikt för 3kr totalt!

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Tyckte tejpen i bak blev kanon, funkar ju bra med det andra vita inslagen på hojen :tummenupp

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.

Jag kör själv med fälgstripes, så jag har inget emot det iaf.

Isoleringstejpen i sig smälter inte men klistret är mycket känsligt för lite värme, och iom det så kommer inte tejpen att sitta kvar så länge.

Sen blir det ett jävla klet där tejpen suttit.
Det räcker med lite starkt solsken på så blir klistret som smälta mashmallows (stavning?)

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Jag kör själv med fälgstripes, så jag har inget emot det iaf.

Isoleringstejpen i sig smälter inte men klistret är mycket känsligt för lite värme, och iom det så kommer inte tejpen att sitta kvar så länge.

Sen blir det ett jävla klet där tejpen suttit.
Det räcker med lite starkt solsken på så blir klistret som smälta mashmallows (stavning?)

Jag har eltape från Ö&B på mina fälgar, den har setat kvar sen jag satte på den i vintras. Och jag har tvättat hojen x antal gånger. Jag satte på tapen och sen värmde jag lite på den med en hårtork. Den sitter helt perfekt. Fattar inte varför ni har såna problem? :va

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024