Teknik använda depåstöd fram

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Ort
Sumpan
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
Jag har letat bland inlägg men inget som tippsar om hur man ska gå tillväga

Jag klarar att stoppa på stödet bak. Jag har pinsamt nog (skratta inte ;) ) haft ett framstöd i 2 år utan att använda det, verkar läskigt :3freak

Jag har ett sådant som ska stoppas in under gaffeln(från s-racing), alltså inte i kronan. Hur gör jag enklast, känns ju som om stödet kommer lyfta hojen herrejösses högt upp i luften. Jag vågar inte heller ta i för det känns som om man riskerar att de små "piggarna" kommer slinta o köra härliga :3freak repor i ngn del på hojen.

Är jag larvig?! ;) :D
 

Peterrr

Medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Västkusten
Hoj
Honda igen!!!
Cloud skrev:
2236878 Jag har letat bland inlägg men inget som tippsar om hur man ska gå tillväga

Jag klarar att stoppa på stödet bak. Jag har pinsamt nog (skratta inte ;) ) haft ett framstöd i 2 år utan att använda det, verkar läskigt :3freak

Jag har ett sådant som ska stoppas in under gaffeln(från s-racing), alltså inte i kronan. Hur gör jag enklast, känns ju som om stödet kommer lyfta hojen herrejösses högt upp i luften. Jag vågar inte heller ta i för det känns som om man riskerar att de små "piggarna" kommer slinta o kör härliga :3freak repor i ngn del på hojen.

Är jag larvig?! ;) :D

Nä,du är inte larvig.
Själv vart man livrädd första gångerna.
Man får vara ganska bestämd när man trycker upp den,
det går inte att göra det för långsamt.
 

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Ort
Sumpan
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
Peterrr skrev:
2236890 Nä,du är inte larvig.
Själv vart man livrädd första gångerna.
Man får vara ganska bestämd när man trycker upp den,
det går inte att göra det för långsamt.

Håller du i hojen när du trycker upp den. Vill ju inte välta/repa :näsblod
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
När du placerat stödet rätt tar du med ena handen tag i fälgen på lämpligt ställe (kl 1000 ungefär) och drar lätt där medan du trycker ner stödet. Det underlättar enormt. Jag gör likadant med bakre stödet. Många trycker sig blå med hela kroppsvikten för att stöden har lite taskig geometri men med lite hjälp på rätt ställe kan ett barn fixa det.

Jag antar att du vet att du aldrig får använda bara främre stödet utan att du alltid först måste använda det bakre stödet.
 

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Ort
Sumpan
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
Neutral skrev:
2237083
Jag antar att du vet att du aldrig får använda bara främre stödet utan att du alltid först måste använda det bakre stödet.

Ja :) Ska testa med detta lite senare idag, ska nog funka utmärkt!
Tack för tipsen grabbar:D :tummenupp
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Har också problem med s-racing depåstödet. Har du monterat plastdistanserna under "kulbulten"? Dom höjer ju ytterligare 1,5cm. Funderar på om det inte är bättre om man plockar bort dom?

Och sen kommer ju inte dom där kulorna inte ens in i hålen under gaffeln. Stödet är ju alldeles för högt.. :va
 

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Ort
Sumpan
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
shoei skrev:
2265018 Har också problem med s-racing depåstödet. Har du monterat plastdistanserna under "kulbulten"? Dom höjer ju ytterligare 1,5cm. Funderar på om det inte är bättre om man plockar bort dom?

Och sen kommer ju inte dom där kulorna inte ens in i hålen under gaffeln. Stödet är ju alldeles för högt.. :va

Jag tyckte oxo att det kändes läskigt, känns ju som om kanten på metallgrejjerna på stödet knappt fick tag under gaffeln. Dock är det inga problem. Man är bara rädd att något ska gå snett när man lyfter upp hojen på stödet.

Jag har inga plastgrejjer eller annat, det kanske inte är exakt samma modell som den jag har, det stödet har ju ett par år på nacken
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Ok.. men har du som en bult med en rund metallkula högst upp? Kulan ska in i hålet under gaffeln alltså. Jag får inte ens in kulan i hålet för att stödet är så högt :va

Har exakt det här stödet (du ser plastdistanserna där också)
 

Bifogat

  • album_pic.jpg
    album_pic.jpg
    100.3 KB · Visningar: 152

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Ort
Sumpan
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
shoei skrev:
2265031 Ok.. men har du som en bult med en rund metallkula högst upp? Kulan ska in i hålet under gaffeln alltså. Jag får inte ens in kulan i hålet för att stödet är så högt :va

Har exakt det här stödet (du ser plastdistanserna där också)


Mitt ser inte riktigt lika ut, jag har som en metallkula i mitten med som en plastkon runt om. Jag kommer knappt in med kulan i gaffeln men den glider in så fint bara man tar tag och trycker ner stödet.
 

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Edsele / Sundsvall
Hoj
KTM 450 EXC -07 / CR 250 -01
Cloud skrev:
2236878 Jag har letat bland inlägg men inget som tippsar om hur man ska gå tillväga

Jag klarar att stoppa på stödet bak. Jag har pinsamt nog (skratta inte ;) ) haft ett framstöd i 2 år utan att använda det, verkar läskigt :3freak

Jag har ett sådant som ska stoppas in under gaffeln(från s-racing), alltså inte i kronan. Hur gör jag enklast, känns ju som om stödet kommer lyfta hojen herrejösses högt upp i luften. Jag vågar inte heller ta i för det känns som om man riskerar att de små "piggarna" kommer slinta o köra härliga :3freak repor i ngn del på hojen.

Är jag larvig?! ;) :D

Ett tips är att använda bobiner bak och inte plastklädda plattorna för att ställa svingen på. Hojjen halkar lätt av från plattorna. (Å då tippar den).

Speciellt om det är lite olja från kedjan och regnvatten där.

MVH
D
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Daniel-San skrev:
2265045 Ett tips är att använda bobiner bak och inte plastklädda plattorna för att ställa svingen på. Hojjen halkar lätt av från plattorna. (Å då tippar den).

Speciellt om det är lite olja från kedjan och regnvatten där.

MVH
D


Fast detta gällde främre stöd, det bakre bemästerar vår vän trådstartaren mycket väl verkar det som.
 

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Ort
Sumpan
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
Bak har jag alltid använt bobiner, har man färdiga hål för dessa så finns det ju ingen anledning att köra med plattorna.

Chronic skrev:
2265054 Fast detta gällde främre stöd, det bakre bemästerar vår vän trådstartaren mycket väl verkar det som.

Yes sir! :) Bak har aldrig varit några problem för min del iaf :tummenupp
 

Rocker 1000R

Mankan
Gick med
30 May 2005
Ort
Jakobsberg
Hoj
Suzuki GSX R1000 -04
Cloud skrev:
2236878 Jag har letat bland inlägg men inget som tippsar om hur man ska gå tillväga

Jag klarar att stoppa på stödet bak. Jag har pinsamt nog (skratta inte ;) ) haft ett framstöd i 2 år utan att använda det, verkar läskigt :3freak

Jag har ett sådant som ska stoppas in under gaffeln(från s-racing), alltså inte i kronan. Hur gör jag enklast, känns ju som om stödet kommer lyfta hojen herrejösses högt upp i luften. Jag vågar inte heller ta i för det känns som om man riskerar att de små "piggarna" kommer slinta o köra härliga :3freak repor i ngn del på hojen.

Är jag larvig?! ;) :D


Tjabba.

Jag har skaffat två st breda plankor som fasats på ena sidan och anpassats i bredd efter innermåttet på stöden,som jag ställer upp hojen på innan lyft.Ger en helt annan hävarm,dvs lättare och trycka upp.Funkar kanonbra.

Hälsn Mankan.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top