Tele2 Abonnemang

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Har ett abonnemang hos tele2 sen 4 år tillbaks, hade en del strul med dessa från början och nu vart det sista droppen i bägaren fylld.

Fick en faktura som är dubbelt så hög än vad den brukar vara, trotts att jag ringt som vanligt.
Ringde deras kundtjänst och undrade hur detta kommer sig och får svar att det blivit nå tekniskt fel på tidigare fakturor så de inte fått med kostnader för samtal till andra operatörer som jag ringt tidigare månader.
Inte fått nån info eller liknande utan det bara kom en faktura som är dubbel belopp på det jag brukar ringa.

Vad har jag för rätt att kräva av dem?
Ska ett misstag från dem bli en dyr klumpsumma för min del?
Har de rätt att bara göra så här?

tacksam för all hjälp då jag ruttat på dem.

Det är ungefär samma problem en del hade med Csn såg jag på nyheterna... Csn hade själva missat något och krävde tillbaka en hel del pengar nu... Om dom gjort fel så borde man få splitta upp det man är skylldig på flera månader tycker jag... Men hellst borde man ju slippa betala tillbaka alls..

Hade också problem med Tele2. Dom debiterade samtal jag inte ringt. När jag påtalade problemet kunde dom inte förklara hur det hade skett och jag fick ingen kreditnota. Ringer nu med annat bolag.

Slå en signal till din konsumentrådgivare, hon vet hur du skall gå vidare. Antar att ni har en i Sthlm också. Good Luck!

Är väl i stil med vilken räkning som helst, kommer den inte är det min skyldighet att betala ändå. Eller om jag får för mycket lön så kan jag bli återbetalningsskyldig. Hört "berättelser" om hyresvärdar som använt sig av räkningstricket för att bli av med ej önskvärda hyresgäster back in the days. Toppen de fick mer pengar över och kunde fylla kassen på bolaget lite extra för att sedan bli vräkta p.g.a. obetald hyra.

Men gällande tele2 har det ju stått något om detta i blaskorna:

http://www.nyhetskanalen.se/1.1647616/2010/05/21/tele2_miss_ger_chockrakningar

Har tele2 själv, dock fast pris abonnemang så det känns safe.

Så ett misstag från dem ska kosta mig pengar? har sagt upp abonnemanget idag och kommer köra med nån sorts kontant kort hädan efter. Tidigare försökte de lura mig på 199kr avgift för en mobiltelefon som jag inte ens hade fått eller ens krävt. De fakturorna fick jag surt betala ändå och efter massa om och men drog de av de summorna på kommande fakturor. Men fan vad jag fick ringa och jaga på folk för att få det fixat, tur var det att jag sparade avtalet när jag tecknade enbart abonnemanget utan nån lur. Har kvar det än idag ifall de skulle försöka igen nu efter 4 år. Men ska det vara så, ska man behöva vara rädd för att få betalningsanmärkningar när de gör vad fan de vill. För hade jag vägrat betala så hade det blivit så.

Är väl i stil med vilken räkning som helst, kommer den inte är det min skyldighet att betala ändå. Eller om jag får för mycket lön så kan jag bli återbetalningsskyldig. Hört "berättelser" om hyresvärdar som använt sig av räkningstricket för att bli av med ej önskvärda hyresgäster back in the days. Toppen de fick mer pengar över och kunde fylla kassen på bolaget lite extra för att sedan bli vräkta p.g.a. obetald hyra.

Men gällande tele2 har det ju stått något om detta i blaskorna:

http://www.nyhetskanalen.se/1.1647616/2010/05/21/tele2_miss_ger_chockrakningar

Har tele2 själv, dock fast pris abonnemang så det känns safe.

Jag fick fakturorna, men enligt dem var det nå tekniskt fel som inte räknade med samtal till andra operatörer, låter helt sjukt i mina öron men som vanligt i Sverige kan de fula stora fiskarna köra med oss normala medborgare för de vet att vi har bara att förlora på det hela och de kan göra vad de vill.

Last edited:
Fortsätt strida och ställ till ett helvette för dom. Till sist kommer du få som du vill.
Vet av egen erfarenhet. Snackade med dom i fredags och idag ringde 2 olika och kröp till korset.

Fortsätt strida och ställ till ett helvette för dom. Till sist kommer du få som du vill.
Vet av egen erfarenhet. Snackade med dom i fredags och idag ringde 2 olika och kröp till korset.

vilka argument ska jag strida med? för strid ska de få, men bra om man vet vad man ska säga så de inte tror man är för oinsatt i ämnet. Har en väldigt nära person inom min bekantskapskrets som varit jurist och är domare idag men vill inte slösa en sådan livlina på nåt sånt här.

Jag bråkade med dom om överskriden datatrafik.

Ska byta till halebop när jag har råd med en ny telefon.

Så ett misstag från dem ska kosta mig pengar?

Hur kan du hävda att deras misstag kostar dig pengar?
Du har ju faktiskt ringt för dessa pengar.

Att det sedan är oetiskt att utan vidare information gå ut och kräva in dessa pengar i en klumpsumma från sina kunder, det är en helt annan sak.

Hur kan du hävda att deras misstag kostar dig pengar?
Du har ju faktiskt ringt för dessa pengar.

Att det sedan är oetiskt att utan vidare information gå ut och kräva in dessa pengar i en klumpsumma från sina kunder, det är en helt annan sak.

Visst har jag ringt för dessa, tror jag med tanke på allt jävla fiffel som de pysslar med. Trotts allt det billiga samtalskostnaderna med 0kr i minuten lyckas man ändå få räkningar på flera hundra varje månad.

Om du redan betalat för nåt, som ex din hoj, tror du din hoj tillverkare kan återkomma till dig senare och säga att de råkade ta lite för lite betalt för din vara/produkt/tjänst? utan då får det företaget ta den smällen tycker jag.

Hur som jag har avslutat detta abonnemang och kommer aldrig mer ha nåt med dessa att göra.

Visst har jag ringt för dessa, tror jag med tanke på allt jävla fiffel som de pysslar med. Trotts allt det billiga samtalskostnaderna med 0kr i minuten lyckas man ändå få räkningar på flera hundra varje månad.

Om du redan betalat för nåt, som ex din hoj, tror du din hoj tillverkare kan återkomma till dig senare och säga att de råkade ta lite för lite betalt för din vara/produkt/tjänst? utan då får det företaget ta den smällen tycker jag.

Hur som jag har avslutat detta abonnemang och kommer aldrig mer ha nåt med dessa att göra.

:fakta "Företag har laglig rätt att söka ersättning för missade fakturor tre år tillbaka i tiden."

Jag har drabbats av detta i en strid med Glocalnet, dom har laglig rätt även om man kan tycka att behandlingen av kunden kan vara smidigare.

I mitt fall ändrades förutsättningar för "vissa" samtal när Glocalnet köpte upp Spray/ home telefontrafiken, det var min skyldighet att kolla villkorsändringar så de debiterade mig för 4 mån som blivit "missade".
(De bytte från fast månadsdebitering till minutdebitering = ca 2000% dyrare för mig, från 175:- till 3800:-) :gnissla

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick