Arthur Dent
Inge Vidare Snabb
Tele2 går ut i stora kampanjer med budskapet: Vi gör slut med din gamla operatör!
Så jag tecknar för ett år, och räknar med att spara ganska hyfsat med stålingar och behåller samma hastighet. Grejerna kommer, men Comhem fungerar fortfarande så jag ringer och kollar när jag bör koppla upp bytet.
Tele2 kan inte säga upp Comhem eftersom det är kabel, och inte ADSL. Man kan bara "göra slut med din gamla operatör" om det redan är ADSL.
Så vad gör vi nu? Du betalar blev svaret!
För 2 leverantörer? Japp! Vi frågade i inspelningen om vi glömt något, och du svarade nej. Bindningstiden är ett år.
Men ingen normalt funtat människa beställer 2 linor hem. Jag har ringt 5-6 gånger och pratat med olika personer på olika avdelningar. Jag erbjöd mig att mötas halvvägs, och ändra avtalet till mobilt bredband. Nope! Jag anser att man sålt på mig ett abbonemang på felaktiga/oriktiga uppgifter!
Är jag den enda idioten?
Finns det fler som åkt dit, och vad har ni i så fall gjort åt det?
Eller finns det någon som är insatt i juridik och vet vad som gäller?
Själv skickade jag igår en anmälan till ARN.
Men det känns lite som att Tele2 är för stora för att bry sig om en rekomendation. Nåja! Vi får se!
Under tiden betalar man ......
Så jag tecknar för ett år, och räknar med att spara ganska hyfsat med stålingar och behåller samma hastighet. Grejerna kommer, men Comhem fungerar fortfarande så jag ringer och kollar när jag bör koppla upp bytet.
Tele2 kan inte säga upp Comhem eftersom det är kabel, och inte ADSL. Man kan bara "göra slut med din gamla operatör" om det redan är ADSL.
Så vad gör vi nu? Du betalar blev svaret!
För 2 leverantörer? Japp! Vi frågade i inspelningen om vi glömt något, och du svarade nej. Bindningstiden är ett år.
Men ingen normalt funtat människa beställer 2 linor hem. Jag har ringt 5-6 gånger och pratat med olika personer på olika avdelningar. Jag erbjöd mig att mötas halvvägs, och ändra avtalet till mobilt bredband. Nope! Jag anser att man sålt på mig ett abbonemang på felaktiga/oriktiga uppgifter!
Är jag den enda idioten?
Finns det fler som åkt dit, och vad har ni i så fall gjort åt det?
Eller finns det någon som är insatt i juridik och vet vad som gäller?
Själv skickade jag igår en anmälan till ARN.
Men det känns lite som att Tele2 är för stora för att bry sig om en rekomendation. Nåja! Vi får se!
Under tiden betalar man ......