Telefon terrar mig o min familj

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
hej jag la ut min bil på anons på blocket. efter några dagar ringer det några förmodligen små barn som ringer o skämtar och jävlas. Brydde mig inte om det till en början men efter ett tag så blev jag arg och sa till på skarpen o då börja det komma hotelser bland annat om mina barn, min sambo och mig själv. polis anmälan har jag jort o dom kan inget göra eftersom det bara e hotelser. försökt få tag på nr som ringer mig via min tele operatör det går inte heller! nu ringde dom idag igen o hota med att dom vet vart jag bor. Polisen kan fortfarande inget göra:huvet finns det nån här som haft samma problem? om ja? blev det löst? kunde ni få reda på deras nr?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fan va illa! De brukar ju kunna kolla vilken mast samtalet kommer ifrån om det är från en mobil.

Har du ringt din teleoperatör och kolla om de kan hjälpa?

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Fan va illa! De brukar ju kunna kolla vilken mast samtalet kommer ifrån om det är från en mobil.

Har du ringt din teleoperatör och kolla om de kan hjälpa?

jag har ringt min tele operatör men enda dom kan göra e byta mitt nr o göra det skyddat. men har haft mitt nr sen jag va typ 14 år:p hadde gärna velat slippa byta nr.. jag tänkte att dom skulle sluta ringa men nu ringde dom idag igen o hota me nåt gäng mm... ringde polisen men deras svar va att dom lagt ner anmälan. dom får inte spåra ett nr om inte straffet e minst 2 år för den misstänkte:huvet o då har jag sagt till dom att dom vet vart jag bor för dom själva sagt det o att dom hotat o skära av armar på ben på mina barn. säkert tomt snack ja men det e endå jävligt irreterande och jag skulle vilja veta vem det e som ringer mig.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Svara inte så går det nog över? Antar att de ringer från samma eller dolt nummer hela tiden.
:blåögd

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Efter att ha kikat runt lite så ser jag att straffskalan på olaga hot innefattar 4 års fängelse, så nog fan kan de få ut vem det är från operatörerna...
Det gäller iofs grova hot, men har svårt att se hur hot om att tortera barn till döds inte är grovt...

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Skära av armar å ben? Vad fan har du sagt till dom om dom kör med såna hot? :D

Alltså, dampungar behöver levande mask på kroken för att nåt ska va intressant. Ge fan i att svara på nån vecka så e du historia för dom sen.

Tänk att det finns busringare fortfarande... nästan lite charmigt :hihi

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Har du nummret så kan jag ta reda på vem/var.
Även kontantkort brukar gå och spåra till ett mastercard/visa mm.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det bästa är nog som redan föreslagits att låta bli att svara...
Annars kan du ju börja psykoanalysera dem när de ringer, och bara ta det lugnt hela tiden. Se det som gratis underhållning istället.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
jag har inte direkt hotat dom.. till en början va jag bara lugn när dom ringde men en morgon kl 07:00 jag stressar med barnen för att få iväg dom till dagis o hinna iväg till jobbet så ringer dom:huvet klart jag blev förbannad o ja jag svärde lite lätt o sa typ att dom skulle sluta upp det va inte roligt längre o att istället för att ringa o ge en massa tomma hot så kunde dom komma i o med att dom vet vart jag bor. ja jag sa väl med andra ord att dom e välkomna när dom vill. får väl göra ett försök o bara va kool lugn när dom ringer som nån sa.. sån va jag ju i början tänkte att dom kanske inte tycker det e lika roligt längre.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
jag har inte direkt hotat dom.. till en början va jag bara lugn när dom ringde men en morgon kl 07:00 jag stressar med barnen för att få iväg dom till dagis o hinna iväg till jobbet så ringer dom:huvet klart jag blev förbannad o ja jag svärde lite lätt o sa typ att dom skulle sluta upp det va inte roligt längre o att istället för att ringa o ge en massa tomma hot så kunde dom komma i o med att dom vet vart jag bor. ja jag sa väl med andra ord att dom e välkomna när dom vill. får väl göra ett försök o bara va kool lugn när dom ringer som nån sa.. sån va jag ju i början tänkte att dom kanske inte tycker det e lika roligt längre.

Tycker det är så jävla trist att polisen inte kan rycka in och göra något, men det stämmer att straffskalan inte styrker det.
http://lawline.se/answers/11413

Men frågan är ju vad man själv skall kunna göra, det är ju polisen som kan få ut vem det är men de lägger inte resurser på det... alltså står den gode medborgaren där och blir mind fucked av samhällets bottenskikt igen. :död

Hoppas det löser sig för dig och att de ledsnar... men frågan är ju också vad de hittar på då för de lär ju inte bara tycka att "jaha, nu var det inget roligt längre så nu tänker vi satsa på höga betyg i skolan och gå med i kyrkokören". :glömdet

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Tycker det är så jävla trist att polisen inte kan rycka in och göra något, men det stämmer att straffskalan inte styrker det.
http://lawline.se/answers/11413

Men frågan är ju vad man själv skall kunna göra, det är ju polisen som kan få ut vem det är men de lägger inte resurser på det... alltså står den gode medborgaren där och blir mind fucked av samhällets bottenskikt igen. :död

Hoppas det löser sig för dig och att de ledsnar... men frågan är ju också vad de hittar på då för de lär ju inte bara tycka att "jaha, nu var det inget roligt längre så nu tänker vi satsa på höga betyg i skolan och gå med i kyrkokören". :glömdet[/QUOT

jag har läst i forum att man kan ta reda på nr om det e så att dom ringer från ett nr som inte är skyddat men att dom trycker in på mobilen att nr inte skal visas. en vän till mig för många år sen hadde detta problem och han ringde till sin operatör o dom gav han nr till skit ungen som ringde... men nu verkar det som dom blivit mycket hårdare med det däro ge ut tele nr.

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Finns ju appar som typ Callfilter som sorterar bort både dolda nummer och nummer man väljer själv som ska få en upptagetton eller avisas. Har dom blivit bortkopplade ett gäng gånger och får betala uppkoplingsavgift varje gång lär dom ju ledsna.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Sannolikt är enda sättet att få polis m.fl att reagera överhuvudtaget, att meddela polisen att du listat ut vilka de är och du överväger att göra något åt problemet alldeles själv. Tid till handling från polisen sida kommer sannolikt att kortas om du subtilt antyder något i riktning mot tillhygge och blodvite.:smasha Problemet är bara att det är dig de kommer för att hämta, fortsatt ointresserade av det ursprungliga problemet! :huvet

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Har du telia så kan du väl använda deras tjänst "Telia Spårning" Kostar dock 600kr per spårning och du måste veta vilka tidpunkter du tagit emot samtalen.

http://www.telia.se/privat/katalog/...7535&OID=1238058534&type=PRODUCT&showavatar#1

Telia skrev:
Telia Spårning för Fast/Mobilt abonnemang är till för dig som besväras av ovälkomna telefonsamtal. Telia Spårning är i de flesta fall inte det första man bör ta till. Prova först Telia Nummerpresentation, då ser du vem som ringer.
Spårning
Vi hjälper dig med att spåra samtal både på ditt fasta och mobila abonnemang.
Du får ange upp till fem olika tidpunkter under de senaste 14 dagarna då du vill att samtal spåras. Tjänsten ger upplysning om från vilket telefonabonnemang det spårade samtalet kommer. Uppgifterna behandlas konfidentiellt av Telia och får därför inte faxas, ett skriftligt spårningsbesked skickas per post.

Beställning
Kontakta kundservice om du vill beställa Telia Spårning.

Telia Spårning är en tillvalstjänst till Telia Bas.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Finns ju appar som typ Callfilter som sorterar bort både dolda nummer och nummer man väljer själv som ska få en upptagetton eller avisas. Har dom blivit bortkopplade ett gäng gånger och får betala uppkoplingsavgift varje gång lär dom ju ledsna.

Lät som mest intressant. Inte för att man inte har lust o vrida nacken av dom men kanske ska inse fakta att man inte får reda på vem dom e endå. Enda problemet med o spärra för skyddat nr e ju att dom flesta viktiga samtalen brukar ju vara skyddat.. Typ statliga tele nr barnens dagis mm

Str3 R

Guest
Jag blev utsatt för liknande händelse för några år sen och jag beställde spårning hos Telia. Kostade 500 kr (då) men det var det värt. Spårningen görs under en 2-veckorsperiod, du får en kod att slå in när du lyft luren och hör att det är dom. Då spåras numret. Efter spårningens period är över får du ett brev hem med namn, adress och tel nr till den som står för telefonnumret.

Det var en brud som tyckte jag skulle jävlas med bara för att jag sa upp garageplatsen och satte igång att ringa dygnets alla timmar och mest nattetid när jag sov.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008

Vet nån något program för iphone för att filtrera bort olika tele nr? Hitta bara iblacklist men det e ju skit funkar inte alls ju.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring