Telefon terrar mig o min familj

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag blev utsatt för liknande händelse för några år sen och jag beställde spårning hos Telia. Kostade 500 kr (då) men det var det värt. Spårningen görs under en 2-veckorsperiod, du får en kod att slå in när du lyft luren och hör att det är dom. Då spåras numret. Efter spårningens period är över får du ett brev hem med namn, adress och tel nr till den som står för telefonnumret.

Det var en brud som tyckte jag skulle jävlas med bara för att jag sa upp garageplatsen och satte igång att ringa dygnets alla timmar och mest nattetid när jag sov.

hur gick det sen?

Str3 R

Guest
hur gick det sen?
Ha ha, jo jag ringde upp och bad att få prata med hennes sambo och stämde träff. Hon fick vara med när jag la fram allting kort och koncist i ett andetag till honom och förklarade att jag hade spårat allt med varje klockslag och datum. Han stod för abonnemanget. Hon trodde förmodligen att bara för att de hade hemligt nummer så går det alldeles utmärkt att jävlas med folk. Jag sa att jag går vidare med ärendet om detta inte upphör nu direkt. Hon slutade med sina fasoner.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Ha ha, jo jag ringde upp och bad att få prata med hennes sambo och stämde träff. Hon fick vara med när jag la fram allting kort och koncist i ett andetag till honom och förklarade att jag hade spårat allt med varje klockslag och datum. Han stod för abonnemanget. Hon trodde förmodligen att bara för att de hade hemligt nummer så går det alldeles utmärkt att jävlas med folk. Jag sa att jag går vidare med ärendet om detta inte upphör nu direkt. Hon slutade med sina fasoner.

klockrent :tummenupp

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ingen aning om sanningshalten i det här, men värt att kolla med operatören iaf.

Jag har hört (så börjar alla bra historier :D), att även om op. inte kan ge DIG uppgifterna med hänvisning till sekretesslagar och shit, så kan de ju spåra avsändaren om du bara har noggranna tidpunkter för samtalen och så. Då ska det (har jag hört) vara möjligt för dem att spärra just den avsändaren mot ditt nummer.

Busringarna uppfattar det då som att du bytt nummer. Leder förhoppningsvis till att de ger upp.

tkdrille

Guest
Ingen aning om sanningshalten i det här, men värt att kolla med operatören iaf.

Jag har hört (så börjar alla bra historier :D), att även om op. inte kan ge DIG uppgifterna med hänvisning till sekretesslagar och shit, så kan de ju spåra avsändaren om du bara har noggranna tidpunkter för samtalen och så. Då ska det (har jag hört) vara möjligt för dem att spärra just den avsändaren mot ditt nummer.

Busringarna uppfattar det då som att du bytt nummer. Leder förhoppningsvis till att de ger upp.

För att de ska kunna spåra samtal så måste man förbeställa spårning. Operatörer tar oftast 500 kr för denna period. Om de har kvar den vill säga.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Skit i o svara. Om det är något viktigt så lämnar dom ett meddelande.
Det beror på hur viktigt det är. En del myndigheter och liknande lämnar inte meddelanden. Detta eftersom man inte vet vem som lyssnar på meddelandet.

Kabajo

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Husaberg FS 650, Aprilia RS 125
Det är när sånna här saker händer och polisen inget kan göra man bara får lust att ta saken i egna händer! :mad: :(

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Kan man inte starta en telecomfirma och ta 9,75:- varje gång någon ringer det numret. Det verkar ju funka för postkodlotteriet, Idol,......etc

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Vet nån något program för iphone för att filtrera bort olika tele nr? Hitta bara iblacklist men det e ju skit funkar inte alls ju.

Truecaller är den största och bästa appen för att söka på nr. Oavsett om de har registrerat sina nr eller ej så hittar det nr.
Har många bra funktioner, ett svensk företag som har världens största "nummer upplysning"

http://www.truecaller.com/
Finns som app till Iphone och Android telefoner

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha