Telenor och service...

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Köpte en Sony Ericsson C702 på Telenor. Den hängde sig, tappade kontakt med SIM-kortet, var seg och batteriet laddades ur på EN dag. Åkte tillbaka efter två veckor.

- Hej! Jag har fel på telefonen.
- Jaha, du är den förste som klagat på den telefonen, sade sur kille.
- Jaha, men jag har läst på olika forum att just denna modellen ofta har detta felet.
- Man ska inte läsa på forum! sade han surt.
- Nähä... Ja, batteriet är också kasst. Det laddar ur på en dag. (Inte ens min gamla 3310 laddar ur så snabbt.)
- Ja, det är väl inget ovanligt.
- Ja, men jag har ju inte pratat och ändå laddas batteriet ur.
- Ja, då skickar du väl en massa SMS då!
- NEJ, det gör jag inte! (Nu börjar JAG bli sur)
- Ja, jag får väl ta emot den då. Lånetelefon får du inte, för de är slut.

Tycker Telenor borde skicka sina säljare på charmkurs...:gnissla

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
De har bra verkstad iaf ;)

100 år sen nu, PMa ert nummer så får jag höra av mig :)

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Tröttnade på att det inte gick å höra ett skit i hörluren på min w850. Lämnade in den och pepåkade lite alla möjliga fel.
Fick ett kvitto och en lånetelefon som det inte går att höra vad jag säger i istället.
Som att sitta i en tunna med locket på och mumla, trots att man pratar normalt/skriker/vrålar i luren.
Nä, vi har ingen annan lånetelefon fick jag veta idag när jag var där. Vill du lämna in den på service då kanske? (!?!?!?!?!??!)
Öh, jag skiter blankt i vad du gör med den, den e inte min! Däremot vill jag ha en fungerande lur medan ni lagar min på garantin!

Tycker det borde vara en självklarhet att man får en lånelur när det är en flong ny produkt som bara inte fungerar som den skall!

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Tycker det borde vara en självklarhet att man får en lånelur när det är en flong ny produkt som bara inte fungerar som den skall!

Lusläs konsumentköplagen så ser du att dom faktiskt är skyldiga att ge dig en lånetelefon. Och inte nog med det, alla dina utlägg ska ersättas, t.ex. så ska du ha ersättning för resor och telefonsamtal.

Sen är det ju även så att om telefonen redan är trasig när du får den så ska du ha en ny direkt, då är den ju DOA, "dead on arrival". Det har hänt mig några gånger att jag fått trasiga grejor och det har aldrig varit nåt snack, dom har bara gått till lagret och hämtat en ny, vare sig det är Siba, Elgiganten, OnOff eller Kjell, vilket är dom ställena där jag råkat ut för detta.

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
C702 har ett mjukvarufel som orsakar en massa strul finns ny programvara som rättade till felen som jag hade på min iallafall.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!