Jag har testat det gratis i ett år, jag körde den som tvmottagare i biorummet, den användes rätt sällan.
Man kan dock hyra erotiska filmer, fast de var tyvärr rätt oskyldiga, nån mutta fladdrade förbi lite snabbt, MTV visar mer hud...
Tyvärr var bilden inte tillräckligt bra samt att det inte gick att få ut surroundljud. Sen tog det ett par minuter att starta upp boxen, och det tröttnade jag på. Och ibland hängde sig bredbandet, bara att springa iväg och starta om modemet + routern...
Man måste tjata på kundtjänsten innan de gör en mätning, den gör de från tangentbordet.
De konstaterade att jag var precis utanför gränsen för störningsfri bild.
Jag sa upp digital-tvn inom ett år. Sen kom fakturan, med fanns naturligtvis digital-tv. Jag fick ringa kundtjänst, då sa dom att jag måste betala för tre månader. Då sa jag att det inte ens funkade.
Telia - "jo det gör det visst".
Jag - "Jasså? Jag tänker inte betala för det funkade ju inte dessutom har jag sagt upp den."
Telia- "Du måste betala ändå, för jag kan se att det funkar här."
Jag- "Näre, nu nuuuuu nuuuuu får du prata med min FRU!"
Frugan- "Jag tänker inte betala ett öre. Jag har sagt upp den, och dessutom har ni har ju gjort en egen mätning som visar att vi ligger utanför gränsen. KOLLA IGEN!"
Telia-" ja hmm jo här står det ju... OK jag stryker den..."