Telia kundtjänst = vidriga!

Haha, det får man nog lov att säga!

Inte som me min 24/2,5, som innan jag kopplade på digitaltv iaf låg på stabila 16/2, men efter påkopplingen sjönk till 12/1, hata filter/begränsningar :huvet

Stäng av digitaltv boxen så kommer du upp i 14mbit. Annars får du 14-TV(beroende på vilken kanal du kikar på så tar det olika mkt kapacitet)

//Supporttekniker @ telia

Ni i butik ska inte ringa kundtjänst som ni gör. :arsele
Nope. Det är ett styrsystem som styr hastigheten. Inte montören.
Många klagar på kundtjänsten men med tanke på att allt ändar nästan dag för dag så är det inte så jävla lätt att sitta där. Nu har jag förvisso gått vidare men den skit kundtjänst får ta är i 99% av fallen orsakat av någon annan. Både inom och utanför Telia.:mad:

Det finns idioter överallt. Inom Teliasonera och alla andra ställen. Såväl telias support som kundtjänst.
Dock är jag mer välmedveten om "idioter" på kundtjänst än inom supporten(kommer inte på något på rak arm för supporten).
Telias support blev utnämnd till årets bästa nordiska support :tummenupp

Alla vet väl att kundtjänster är säljare med provision? :)

Stäng av digitaltv boxen så kommer du upp i 14mbit. Annars får du 14-TV(beroende på vilken kanal du kikar på så tar det olika mkt kapacitet)

//Supporttekniker @ telia

Har ju provat det! Men får ändå inte mer än max 12mbit, oavsett när jag provar på dygnet, skit :(

Jupp, kontoret i Gbg... =)

Nämen, alltid kul och stöta på kolleger :)

Men inte inom kt då antar jag?

Last edited:
Öhh vaa ? :3freak

Ahh precis! Och du i Göteborg? Del?

Ja...
Hon sade då att handläggaren kan rycka ur sitt headset ur datorn precis när samtalet kopplas fram, och att det då blir som jag beskrev.
Datorloggen säger då att ett samtal pågår precis som vanligt tills kunden lägger på och samtalet då bryts. Allt för att chefen inte ska misstänka något, om dom skulle trycka bort samtalet manuellt så ser ju han det..

Ja...
Hon sade då att handläggaren kan rycka ur sitt headset ur datorn precis när samtalet kopplas fram, och att det då blir som jag beskrev.
Datorloggen säger då att ett samtal pågår precis som vanligt tills kunden lägger på och samtalet då bryts. Allt för att chefen inte ska misstänka något, om dom skulle trycka bort samtalet manuellt så ser ju han det..

Ahha, du menade så :hihi

Har ju provat det! Men får ändå inte mer än max 12mbit, oavsett när jag provar på dygnet, skit :(

Okej, då har ditt modem troligen synkat upp i 12mbit.
Gör såhär:
- Dra ur ström eller nätverkssladd till digitaltvboxen.
- Stäng av & sätt på modemet och hoppas på att det synkar upp i det maximala, 14mbit.
- Kör tptest 3.12 som har fler valmöjligheter än 5an.

När du uppnått 14, eller nära 14. Plugga in TV'n igen :)

När vi slänger på multicasten för tv'n så händer det inget annat i synkvärde än att du får en maxgräns på 14mbit.
Bredbandsbolaget har det inte så.

Ja...

Finns betydligt smidigare sätt att göra detta på än det den handläggaren berättade för dej. :tummenupp
Kanske hon satt på gammal utrustning? :tungan

Last edited:
Okej, då har ditt modem troligen synkat upp i 12mbit.
Gör såhär:
- Dra ur ström eller nätverkssladd till digitaltvboxen.
- Stäng av & sätt på modemet och hoppas på att det synkar upp i det maximala, 14mbit.
- Kör tptest 3.12 som har fler valmöjligheter än 5an.

När du uppnått 14, eller nära 14. Plugga in TV'n igen :)

När vi slänger på multicasten för tv'n så händer det inget annat i synkvärde än att du får en maxgräns på 14mbit.
Bredbandsbolaget har det inte så.

Tackar tackar! Alla tips är välkommna! Det skall jag prova! :tummenupp

Du har PM :tummenupp

Här kan vi snacka om service! Goo Telia :yoparty

Dslam status OK
Port status Up
Last change on port - min since last status change.
Number of retrains 0 retrains during current 24H
Transmission mode ADSL2+(annex-A)
Bitvalues downstream Current=14039 kbit/s --- Previous=14054 kbit/s
Bitvalues upstream Current=1150 kbit/s --- Previous=1154 kbit/s
Atenuantion Downstream = 20 db ---- Upstream = 11 db

:tummenupp :tummenupp

Dslam status OK
Port status Up
Last change on port - min since last status change.
Number of retrains 0 retrains during current 24H
Transmission mode ADSL2+(annex-A)
Bitvalues downstream Current=14039 kbit/s --- Previous=14054 kbit/s
Bitvalues upstream Current=1150 kbit/s --- Previous=1154 kbit/s
Atenuantion Downstream = 20 db ---- Upstream = 11 db

:tummenupp :tummenupp

Som sagt, där ser man! Nu vet jag iaf att allt är som det skall vara, kanon service! :tummenupp

Men tycker ändå de är lite snålt att begränsa så lågt som 14/1 :rolleyes:

Som sagt, där ser man! Nu vet jag iaf att allt är som det skall vara, kanon service! :tummenupp

Men tycker ändå de är lite snålt att begränsa så lågt som 14/1 :rolleyes:

Tar det jag pm'a dig precis här med.

"Vad du kan göra är att du nedgraderar till 8mbit+iptv istället för "upp till 24" när du endast kan få 14-iptv.

Med tv'n igång får du inte mkt mer än 8mbit ändå.. :)"

Tar det jag pm'a dig precis här med.

"Vad du kan göra är att du nedgraderar till 8mbit+iptv istället för "upp till 24" när du endast kan få 14-iptv.

Med tv'n igång får du inte mkt mer än 8mbit ändå.. :)"

Är nog bra och få med det här med, ifall fler undrar!

Jo, det ligger nått i det du säger, har med funderat på det. Men har inte digitaltv:n igång så ofta, mest på kvällarna, o är ganska gött och ha de där extra mbit:en när man väl tankar hem film, tål och tänkas på :gnissla

Pma mig ditt hemnummer så kan ja kika på grejerna med den gång, är på jobbet nu. :tummenupp

Då kanske du kan hjälpa mig?

Det är så att jag har alldeles för hög responstid när jag lirar onlinespel, trots att allt vad digitaltv är urdraget, inga fel på inställningar, eller på modem.

Jag har hört att telia har satt på felkorrigeringsfilter/interleave, vilket gjort att pingen/responstiden höjts avsevärt. Jag har högst ping av alla jag spelar med, vilket suger..

tack på förhand!

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back