temp på hojjen

• Thread starter axelsson_vpg
  • Start date

axelsson_vpg

Guest
jag kan inte mycket om hojjar än, men min hoj brukar vara ca. 110-112 då jag puttrar på i staden då det är mycket kö. Annars ligger den väll på 90 ungefär. är det normalt, tänkte att det är kanske lite högt? :va

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Hoj
Aha
Sporthojar trivs inte i stan förlita dig inte så mycke på elfläkten du har.
Försöka och undvika köer men gör inget dumt nu för o slippa dem planera så slipper du köerna.:)

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Min Triple ligger normalt på en arbetstemp runt 82 grader och slår igång fläkten vid 103, om jag kommer ihåg rätt, så intervallet verkar vara samma som ditt. Men det måste ju finnas en hel del likadana hojar som din här på forumet att jämföra med.
Står inte arbetstemp i handboken för den delen?

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
jag kan inte mycket om hojjar än, men min hoj brukar vara ca. 110-112 då jag puttrar på i staden då det är mycket kö. Annars ligger den väll på 90 ungefär. är det normalt, tänkte att det är kanske lite högt? :va

har en 750 -01 å den ligger på 75-80 grader i normal arbetstemp beroende på yttertemeperatur och fläkten startar vid exakt 105 grader.

Högre än 105 har jag aldrig sett för fläkten brukar hålla motorn kring 104-105 men en dag som denna när det är närmare 28 grader ute så kan mätaren garanterat gå upp till 110 (har bara haft hojen sen början av april).

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
kolla så att du har tillräckligt med vatten i kylaren.
ska inte ligga så högt vanligen.

Nicke_E

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2004
Hoj
CBR 1000 RR -04
På väg ligger min på stadiga 80 upp till 105 ska inte vara nån överdriven fara då det är inte förren där fläkten går igång.

Blev lite smått orolig när jag fastande i en bilkö pga av en olycka och det inte var helt lämpligt att börja zickzacka mellan bilar just då..
Tempen kom upp i 110 då var jag lite smått nervös att den skulle koka sönder men inget hände som tur var.

axelsson_vpg

Guest
Hmmm så min ska alltså inte vara 110 i staden? ajaj.. nu blev jag orolig, nyss fyllt kylaren med vatten, sket i glykol då ja bara skvätte i lite vatten då det redan var vatten blandat glykol i... kanske borde ja slå i lite glykol också....

den är 110 grader varm i stan typ, men det har varit ca. 30 grader i solen den sendaste tiden också....

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Kan väl som referens lägga till att första högvarningen på min kommer vid 120 grader och andra vid 129. Går tempen så högt är det dags att stanna och felsöka.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
bumpar denna tråden lite.
Min hoj (R1 99:a) Ligger stadigt på 77-80 motorväg och annan körning men i stan går hon upp mot 110. Nåt jag bör tänka på eller det är helt normalt?
När bör man börja oroa sig?

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
88-90 normalt för mig, fläkt vid 105-106 . varning vid 120 .Jag tycker du ska vänta till en svalare dag o stadsköra då,innan du gör nåt förhastat.

marinmo

Kör med Jofa-hjälm som enda skydd
Gick med
28 May 2008
Hoj
VFR 800 ABS -02
Gixxer k6; 78-80 grader arbetstemp på landsväg, fläkten kickar in vid 107 grader och tar normalt ner tempen ~10-15 grader innan den slår av igen.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Jag vet inte hur det är med MCar under utprovningsperioden, men dom flesta biltillverkarna testar ju sina fordon i norrland på vintern och death valley på sommarn.
Klarar dom det så borde dom väl klara en varm sommardag här i .se?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning