Teori programvara? böcker?

mrhenkiz

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Borås
Hoj
Ingen ännu..
Hej!

Jag undrar vad ni använde er utav för att plugga till teorirpovet för a-körkort:confused: Samt om ni har något utav det liggandes hemma som ni kan tänka er att sälja billigt?

mvh
 

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Visby
Hoj
FZ8-N
Det finns ju i och för sig nyare varianter på andra sidor men visst, dom duger säkert.

Va?
Har du hittat nyare än TRAFIKSKOLAN.TEO.MC.2009.SWEDISH-JGTiSO
Det måste du bara visa.

Jag menar att det är fortfarande 2008 och den i länken jag postade är bla 2009.
Menar du att du har 2010!!?
Detta är ju fantastiskt.
 

mrhenkiz

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Borås
Hoj
Ingen ännu..
Är trafikskolan liknande bonniers? att de går igenom allting man behöver veta.

btw. Någon som vet om a-körkort finns med i Bonniers trafikskola?
 

henriksson.

långsam omogen pågaspoling
Gick med
25 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 750
Är trafikskolan liknande bonniers? att de går igenom allting man behöver veta.

btw. Någon som vet om a-körkort finns med i Bonniers trafikskola?

STRs hemsida har riktigt bra A-prov för typ 14kr styck. Sen finns där ett gratisprov också, rekommenderas starkt! :tummenupp
 

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Visby
Hoj
FZ8-N
Är trafikskolan liknande bonniers? att de går igenom allting man behöver veta.

btw. Någon som vet om a-körkort finns med i Bonniers trafikskola?

På A svarar jag B.
Jo det är som Bonniers. Körde lite prov i den från 2006 och gjorde det riktiga provet lite spontant ca 4mån efter det.
Gick finfint det.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Ja körde enbart med TEO 2009 och de gick ju vägen.. det som ja märkte att ja saknade vid provet va statistik delen.. finns att läsa i boken såg ja 1 år senare =)
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
svårt dock att tänka logiskt i statistik =)
Låna en om du kan å kolla igenom statistiken.. det är mitt tips..
resten fixar du me programmet.
Ja klara provet med bara programmet men kände att ja skulle vilja ha läst igenom statistiken iaf.
 

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
sitter med programmet som ska vara för 2009. Verkar hittills helt ok. Absurda mängder frågor, vilket jag antar är bra.

Dock sitter jag med det simulerade "slutprovet" just nu och fick frågan: "Det snöar och är kallt. När har du svårast att inhämta information som behövs för att köra säkert?"

Satt å funderade på vilket av dom tveksamma alternativen som stämmer.
Sen slår det mig: "Vafan... vad gör jag ute å kör hoj när det snöar och är kallt?!"

Så vissa grejer från B-teorin har smugit sig in där dom inte ska vara, men annars så fungerar det fint.
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Dock kan vissa skyltar betyda fler än en sak, t.ex. en skylt som jag fick fel på körprovet som jag tyckte var helt ologisk men inte visade sig vara det när jag fick svaret.

En där det är en varning för en pil uppåt, med två anslutande vägar.
Självklart förstår man att de som ansluter har väjningsplikt, dock hade jag ingen aning att den sätts även upp på huvudled om korsningen är komplicerad, svåröverskådlig eller på annat sätt farligt. Hur som helst, antar att du förstår min poäng.

Hur som helst, lycka till med kortet! :)
 

mrhenkiz

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Borås
Hoj
Ingen ännu..
Finns det ingen programvara med läromaterial, förutom en massa frågor? Eller är det boken som gäller då?
 

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
S1000RR -11
När jag pluggade för bilkort hade Bonniers ett riktigt bra program som gick igenom de olika avsnitten rätt pedagogiskt, med lite kontrollfrågor efter varje kapitel som repeterade de viktigaste punkterna bra. Sen hade dom även 'prov test' man kunde göra för att se hur man låg till överlag också, men tycker att själva inlärningssättet med halvt interaktivt pluggande var riktigt bra. Kör man igenom det så att det sitter så bör det räcka att läsa igenom mc boken separat ett par gånger för att klara det utan problem sen.
Nu när jag skrev för mc så läste jag igenom vanliga boken en gång och mc boken två gånger. Förvånansvärt nog lite väl nära gränsen för att ändå ha kört bil i snart tre år, men tillräckligt i varje fall :)
 
Last edited:

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
Proven på STR.se är mest lika det riktiga provet av de jag provat. Blev också den bästa värdemätaren hur jag låg till teorimässigt. De proven som fanns i körkortsprogrammet klarade jag ganska omgående men bommade på en del grejer på STR. STR testerna var svårare. Läste iofs nästan ingen teori, läste bara MC-boken och sen nötte jag frågor och lärde mig av felen jag hade. Man har ruskigt mkt gratis via B-kortet och trafikvanan.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top