Teori prov!

J.Ekholm

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Hoj
Suzuki GSX 750E -82
Har Teori prov den 7 Maj och är riktigt nervös :p! Det känns som att jag kan det något sånär, jag har läst mc boken och Körskoleboken samt att jag använder mig utav körkortsteoriprogrammet 2009 på datorn och så gör jag några gratis/demo test på sidor som:

Expressen.se
Str.se
VV.se
Korkortsfragor.se

Jag hoppas verkligen att detta hjälper och att man klarar skrivningen då :)!

Är det någon som har några tips på vad jag mer kan träna / ska tänkte på?

MVH // Jimmy Ekholm :D

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Gjorde teori provet i måndags (20/4) och klarade det 59/65.

Jag läste igenom mc boken och skrev ner lite ståndpunkter så som vikter, mått, kw och annat som var bra att kunna. sen nötte jag bara testerna på datorn.
Gjorde likadant för bil och det fungerar bra för mig.

Lycka till!

J.Ekholm

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Hoj
Suzuki GSX 750E -82
Gjorde teori provet i måndags (20/4) och klarade det 59/65.

Jag läste igenom mc boken och skrev ner lite ståndpunkter så som vikter, mått, kw och annat som var bra att kunna. sen nötte jag bara testerna på datorn.
Gjorde likadant för bil och det fungerar bra för mig.

Lycka till!

Tack! Grattis till dig! Hade du några återkommande frågor i något ämne, nått som man kanske lär träna mera på :)? Jag vet att det varierar från proc till prov men det kan va roligt att veta :p

Bossekong

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Hoj
SV 650n
Jag gjorde provet igår :) Läste inget i boken utan körde igenom så många test som mjöligt, både för enbart B och för A.

Klarade det med 53p och det var enbart B frågor som jag hade fel på, eller vanliga trafikfrågor kan man kalla dom.

Mycket trafikbelysning fick jag frågor om, tex när man får köra och inte köra, säkert 3-4 st.
Motorcykelns placering
Helljus vid vilka tillfällen
Om man måste stanna vid en olycka

Några som jag fick.

STORmogulen

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
nere på 800cc tot.
Äh! Du stressar bara upp dig med sådana frågor och massa olika svar. Fortsätt plugga tills du känner att du kan det, då sitter det! Lycka till! :tummenupp
(gjorde själv mitt 24/3)

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Har man gjort frågorna som finns i typ Bonniers körskola på datorn ett antal ggr får man vara bra hjärnslö för att missa.

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Tack så mycket :)

Det som kom upp som jag kommer på nu på rak arm var

Parkerings skyltar
Frågor om koldioxid och liknande
Får man parkera så här
Höger regeln
Frågor om vikt (hur mycket får jag lasta om förare väger si och så mycket)

Skrämmande lite jag minns haha

Så här står det på mitt papper jag fick med hem (max poäng)

1. Fordonskännedom, manövrering 7
2. Miljö 5
3. Trafiksäkerhet 16
4. Trafikregler 32
5. Personliga förutsättningar 5
6. Testfrågor 0

Tack! Grattis till dig! Hade du några återkommande frågor i något ämne, nått som man kanske lär träna mera på :)? Jag vet att det varierar från proc till prov men det kan va roligt att veta :p

rolle83

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
2000 Honda CBR 929 Fireblade RR
jag gjorde mitt prov i ons förra veckan, fick 61/65! Det jag gjorde va att läsa igenom mc boken och bilteoriboken 3 dagar innan provet. har du bilkort så kommer många frågor falla naturligt. Ja de e som föregående talare sa så kommer:

Skyltar
koldioxid o miljöfrågor
alkohol
olika trafiksituationer

Lycka till!

Ck1

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Hoj
Honda Hornet 600 2007
skrev idag,,59/65...missade förra veckan med 50/65...det jag gjorde till andra provet var att läsa igenom vanliga teoriboken oxå(för bil),,är nämligen mycket frågor som inte är "mc relaterade",,regler osv,,,så läs igenom den + mc boken sen nöt lite tester på datorn...str.se är riktigt bra!! tror några frågor var identiska med dem!! samma bild & allt...sen tänk på att ta det lugnt,, läs hellre frågan 2 ggr & titta & studera bilder,,tänk logiskt...och kom ihåg, missar du så är inte det hela världen!!bara göra igen!! förresten, försök boka ett prov tidigare, skönt få det överstökat;) LYCKA TILL

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Läste enbart igenom boken några gånger och övade in "viktiga" saker. :)
Jag råkade kugga första försöket, sökte ny tid och skrev upp dagen efter igen. Då gick det bättre och pluggade inget inför andra försöket.

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Jeg har taget en svensk teoriprøve, både til bil og til motorcykel... med en times mellemrum... helt uden problemer. Hvis jeg kan, så kan du også...
Læs bogen, tænk logisk og du består.... no worries

NoMercy86

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Hoj
1997, Husqvarna TE610
Jag läste igenom MC boken en gång, och körde igenom TEO MC några gånger, men det gick fint :D 57/65.. Började plugga 2 dagar innan provet.

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Retta -01
Ta god tid på dig, försök tänka logiskt och håll utkik efter eventuella risker i de olika trafiksituationerna som du prövas i. Har du läst det såpass som du gjort så är det nog inga problem.

J.Ekholm

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Hoj
Suzuki GSX 750E -82
Tycker man läser och läser hela tiden och gör prov och grejer. Men gjorde ett prov nu på en sida på internet och fick endast 52rätt :S, var för bil men endå :p. Aja det visar sig hur det går på mc teorin den 7e Maj. :)

Effoc

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2009
Hoj
Husaberg 501-13
Jag vet inte varför men jag fick mkt frågor om datum zoner som jag inte har pluggat ett skit på för vi har inget sånt i kalmar men klarade provet. Och sitta läsa bok körde ett teori program på datorn och körde det hela tiden tills jag fick alla rätt hela tiden tycker det står så mkt onödigt i boken som inte ens har med körkortet att göra

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Hoj
Yamaha XT 600 E
Har mitt prov den 4 maj och har väl småläst lite i boken och gjort 2 tester på datorn, har B-kort sen 5 år så har bra koll på "standard trafikregler" ska väl börja plugga på det nästa vecka så ska det nog gå bra. Klarar man det inte är det ju bara att göra om

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln