Teoriprov imorgon, tips??

Andreas318

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Hoj
660SMC -04 , VN800 bobber
Veckan innan jag skrev så kontaktade jag en körskola som jag köpte ett par STR-tester från (internetlogin), vilka jag tycker gav mest. Hade bara tuggat iKörkort-testerna innan. STRs liknade det riktiga provet bäst tycker jag.

STR tester är väl detsamma som distanstesterna som trafikskolorna säljer? Eller är dom ifrån en annan källa?:confused:

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Ducati sport classic
Mitt tips är att plugga inför provet.
Gärna i god tid så att det inte blir ytinlärning :fakta

CJ

Ny medlem
Gick med
30 May 2012
Hoj
2009 Thruxton
Min approach var att göra distanstester (genom att hitta svaren i böckerna) tills jag kunde alla frågor, tog ca 22 tester. Gick bra sedan.

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Jag köpte en bunt STR-tester. Han med att göra kanske 7 tester natten innan provet och det gick bra. Skulle pluggat mer men sambon ville att vi skulle iväg på semester veckan innan jag skulle skriva. Men det gick bra i alla fall. Har för mig att de första testerna inte gick bra men de typ 3-4 sista testerna klarade jag och så även provet sedan. Minuterna efter provet bokade jag uppkörning och fick vänta 5 långa veckor. I för sig hade jag då tid att träna på krypkörning och bromsa vilket kanske var bra.

Lycka till nästa gång och gör STR-tester tills du känner dig säker. Till skillnad från andra råder jag dig att göra dem precis innan provet och gör dem tills du sätter bara godkända, då kommer du lyckas på skrivningen.

Andreas318

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Hoj
Återigen, sjukt kul med sån fin respons! :D Tackar allihopa!
Jag återkommer igen den 12 Juli då jag har skrivit igen. Hoppas bara att det blir en positiv bump! ;)

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Kuggade också min första gång, fick 51... men klarade andra gången efter att ha pluggat lite i boken vilket jag tycket gav mest. Fick 52 andra gången lol.

Men vet hur det känns att kugga, jag kuggade kartläsningen för taxilegitimation förra veckan och hur surt det är att kugga... Men klarade det denna veckan med prick 11 rätt vilket var godkänt. Har lovat mig själv att aldrig mer skriva ett teoriprov i hela mitt liv.

Andreas318

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Hoj
Gjorde provet idag 08:30 med 58 rätt som följd!
Nu är det uppkörning kvar, sen blir det braap braap!

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Tips nästa till gång.

Läs frågorna mer än en gång

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Jag klarade mitt igår. 58 rätt, kände på mig att några var fel men gick aldrig tillbaka och ändrade då jag kände mig rätt säker på att jag hade klarat det ändå. Pluggade nästan uteslutande med appen iKörkortMC. :banana

Krutgunnar

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2013
Hoj
FZ6S2 -08 Xt 660R -11*SÅLD
Jag klarade mitt igår. 58 rätt, kände på mig att några var fel men gick aldrig tillbaka och ändrade då jag kände mig rätt säker på att jag hade klarat det ändå. Pluggade nästan uteslutande med appen iKörkortMC. :banana

Klarade mitt igår! Använde mig endast utav appen iKörkort MC. 55 rätt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati