Teoriprov på Lördag.

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Shit! 2 fel bara? Imponerande. Samtidigt tycker jag att det är fel att godkänna folk med 13 fel (som jag). Detta innebär att du i teorin inte behöver kunna 13 livsviktiga trafikregler. Smart av VV när de så ihärdigt försöker uppnå sin nollvision.

Jag håller med dig på ett sätt, men teoriprovet är ju bara för att kolla att du har tagit in det mesta. Missar du se'n viktiga regler på uppkörningen så får du inget kort.

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Det var en fyra år sedan jag skrev teori för B-kortet nu och på torsdag så ska även jag skriva teoriprov för A-kortet. Vad är gränsvärdena? Hur många fel får man ha osv?

Tall

Böjlig
Gick med
14 Feb 2008
Hoj
MV Agusta F4
Det var en fyra år sedan jag skrev teori för B-kortet nu och på torsdag så ska även jag skriva teoriprov för A-kortet. Vad är gränsvärdena? Hur många fel får man ha osv?

Jag misstänker att du läser helt privat?

Minst 52 rätt måste du ha. En av de allra första sakerna man får lära sig på körskolan så man vet man man måste sikta på att komma över. :)

Rekommenderar dig att läsa här:

http://www.korkortsportalen.se/VV_Templates/Page____410.aspx

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Jag misstänker att du läser helt privat?

Minst 52 rätt måste du ha. En av de allra första sakerna man får lära sig på körskolan så man vet man man måste sikta på att komma över. :)

Rekommenderar dig att läsa här:

http://www.korkortsportalen.se/VV_Templates/Page____410.aspx

Jag har pluggat helt på egenhand, dvs inga teoripass eller så (det verkade inte vara några sådana pass ännu eftersom det är ett tag kvar innan snön smält bort). Jag köpte böckerna och lite körkortstester från STR via trafikskolan och sen så ska jag ta körlektionerna och eventuellt hyra hoj från körskolan till uppkörningen.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag har pluggat helt på egenhand, dvs inga teoripass eller så (det verkade inte vara några sådana pass ännu eftersom det är ett tag kvar innan snön smält bort). Jag köpte böckerna och lite körkortstester från STR via trafikskolan och sen så ska jag ta körlektionerna och eventuellt hyra hoj från körskolan till uppkörningen.
Blir säkert bra.

Vill du kan du ju leta lite på nätet efter bonniers trafikskola, den går verkligen igenom Allt som man kan tänkas behöva veta.

Shit! 2 fel bara? Imponerande. Samtidigt tycker jag att det är fel att godkänna folk med 13 fel (som jag). Detta innebär att du i teorin inte behöver kunna 13 livsviktiga trafikregler. Smart av VV när de så ihärdigt försöker uppnå sin nollvision.
Blev själv lite imponerad eftersom jag bara hade 53 på min a-teori. Iofs gjorde jag b-provet ungefär två år efter, så man har kanske mognat? :hihi

Last edited:

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Yes, jag klarade skiten! :yoparty Så nu är det bara att vänta tills snön har smält bort så man kan göra uppkörningen.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!