Teoriprov

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Är det nått specielt man ska kunna inför provet. Har det i morrn. Jag har läst mc boken 2 gånger bil boken 1 gång och kört igenom bonnierstrafikskola en gång, och klarade teoriprovet på det.
Och vet någon hur lång väntetid det är på att få uppkörning i stockholms området? 2v?

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
Wärniss skrev:
Är det nått specielt man ska kunna inför provet. Har det i morrn. Jag har läst mc boken 2 gånger bil boken 1 gång och kört igenom bonnierstrafikskola en gång, och klarade teoriprovet på det.
Och vet någon hur lång väntetid det är på att få uppkörning i stockholms området? 2v?

om du kört igenom HELA bonniers och läst mc-boken så kan jag sätta massa pengar (5 kr) på att du klarar det imorrn! :tummenupp

lycka till!

forna

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
Sv650s -99
aa

aa ja mä, ofta de verkar så svårt?har inte gjort de själv men de e väl mest logiska saker?kommer de typ sånna här idiotiska helt onödiga frågor om typ hur många gånger större risk det är att sakda sig med motorcykel än bil ocg hur många inregistrerade mc det finns i sverige?för sånna sär frågor är det me i mitt mc teori program, ja har övat på både mc och bil teori å inte underkänt ett prov som ja gjort på datorn på alla olika program ja ha kört. räcker de?

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Fan också klara inte provet. fick 48p av 52. så jävla klantig jag var! har ni tid den 8. :( Ska läsa båda bökerna 2 ggr till nu för fan! Måste klara det! ska försöka få en tidigare tid också. ska ringa varje dag o fråga om dom har nån plats. Aja thats life.

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Wärniss skrev:
Fan också klara inte provet. fick 48p av 52. så jävla klantig jag var! har ni tid den 8. :( Ska läsa båda bökerna 2 ggr till nu för fan! Måste klara det! ska försöka få en tidigare tid också. ska ringa varje dag o fråga om dom har nån plats. Aja thats life.

Det handlar inte om kvantitets läsning utan kvalitets läsning :fakta Vissa har lätt för att lära sig och kan skumma igenom boken en gång o klara det. Andra kan plugga hur mycket som helst och fortfarande ha problem med att klara provet, vi är alla olika helt enkelt.
Jag skummade igenom hela bilboken en gång o läste igenom vissa stycken som jag tyckte var krångliga 2-3 gånger. När jag övade på de svåra styckena så stannade jag upp o funderade på vad där egentligen står (=reflekterade över innehållet).
Vägmärkena skall man öva på tills man kan dom (gäller iofs. det andra också men vägmärken kommer det garanterat på provet)
MC boken skummade jag bara igenom, för mig kändes det som att jag redan kunde 95% av vad som stod i den boken innan jag öppnade den....

Jaja lycka till o hoppas att det går bättre nästa gång :tummenupp

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Jo men visst är dte så. det känndes som jag kunde det mästa men tydligen inte :( det är ju ändå bara 5 mc frågor eller nått. och om man klarar alla bil frågor så klarar man ju provet utan problem. så det blir mest bil pluggande. Tackar.

Napoleon

Vill ha en riktig sporthoj
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
ZZ-R
Jag läste bara en gång per bok, däremot pluggade ja' teorin som faan på körkortsskolan. När jag hade fel så kollade jag upp det i böckerna.

Ett tips är att du skriver in dig på en skola bara för att plugga teorin, om dom går med på det.

Eftersom man e lite trög så blev det rätt många timmar(>100) innan jag kände mig säker, fick 63 pinnar. Tyckte dock att skolans frågor va' mycket lättare än de på provet.

/n

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Wärniss skrev:
48 av 52? Var skrev du ditt prov någonstans? På mitt prov var det iaf 70 frågor, varav 5-6 testfrågor och där godkännt gränsen gick vid 52. Hade 58p, och då hade jag i princip bara pluggat helgen innan (fre-lör-sön) och så skrev jag på måndagen. Ett tips, testa o kör med bonniers trafikskola på datorn. Blir så dj*vla mkt roligare att lära sig då, men framförallt lättare.
Lycka till nästan gång :tummenupp

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Ja jag fick 48p och 52 va godkänt. jag körde me bonniers en gång. men inte så nogrant. Jag skrev i Farsta. dagen börja bra med att Farsan fick soppa torsk på vägen dit. så jag fick springa en bit :). tack för tippset N. ska kolla me Huddinge trafikskola.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...