Teoriprovet avklarat!

Kia

Guest
:banana :banana Aaaaaa Jätte Grattis till mig själv! :Bugar Jag klarade teoriprovet idag. Halva MC kortet i hamn. Nu är det bara körningen kvar. :huvet Finns det nån som kan lära mig att köra.... jag har ju inte ens kört moped...nånsin :tungan :4skrika :7peta

Kia

Guest
ReDan skrev:
Grattis grattis! Då var den lätta biten avklarad : )

Lycka till :tummenupp

Tackar tackar. Den lätta biten?? Jag som var så stolt över att jag klarade det. :gråta Jaja vi får se hur det går när jag väl börjar att köra. :) :banana

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
jag gratulerar .... själv så hade jag heller inte kört moppe innan jag tog kortet men det var skit enkelt. 2a ggr jag övningkörde fick jag köra själv (1a ggr körde jag med läraren bakpå) genom hela Malmö kl 07.00. Lite nervös var man allt med tanke på att jag endast enstaka ggr hade kört bil i Malmö och det var måååånga bilar just då. Men det räckte tydligen med en körning innan allt satt med växling, gas och broms. Trafik vett hade man från bilkörningen så det va inget nytt.

Det klarar du enkelt, lycka till :tummenupp

Kia

Guest
brinckis skrev:
jag gratulerar .... själv så hade jag heller inte kört moppe innan jag tog kortet men det var skit enkelt. 2a ggr jag övningkörde fick jag köra själv (1a ggr körde jag med läraren bakpå) genom hela Malmö kl 07.00. Lite nervös var man allt med tanke på att jag endast enstaka ggr hade kört bil i Malmö och det var måååånga bilar just då. Men det räckte tydligen med en körning innan allt satt med växling, gas och broms. Trafik vett hade man från bilkörningen så det va inget nytt.

Det klarar du enkelt, lycka till :tummenupp

Ååå va skönt att höra. Tack! Nu känns det lite lättare. Fast fortfarande nervöst. :)

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Inte illa gumman!
Då har du som sagt nästan allt i hamn.
Hojen är ju köpt liksom all annan utrustning och Teoriprovet avklarat...ja, nu är det väl bara nerförsbacke till mållinjen kvar då eller??
Mamma hälsar och säger "Vad kul grattis"
Jag säger GRATTIS å LYCKA TILL!!! Någon måste ju ta ner dig på jorden igen ;)
KRAM// INA

Kia

Guest
kortstubina skrev:
Inte illa gumman!
Då har du som sagt nästan allt i hamn.
Hojen är ju köpt liksom all annan utrustning och Teoriprovet avklarat...ja, nu är det väl bara nerförsbacke till mållinjen kvar då eller??
Mamma hälsar och säger "Vad kul grattis"
Jag säger GRATTIS å LYCKA TILL!!! Någon måste ju ta ner dig på jorden igen ;)
KRAM// INA

:Bugar :Bugar :Bugar Hälsa och tacka din mamma så mycket från mig. Ingen kan ta ner mig på jorden, inte ens du. Men jag tycker om dig för att du försöker. :banana :tummenupp

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Grattis!
Då är det dags att börja träna kopplingshanden, nu när det är istid.
Gå ut i garaget och dröm lite tycker jag att du ska kosta på dig också!
Kanske provstarta en stund och brumma lite...

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Grattis tjejen!

Har du kommit så här långt så kan du ju inte sluta. Boka in så många körlektioner du kan när trafikskolorna släpper körpassen. De lediga dagarna skall du ut och öva som privatist. På så sätt får du ditt efterlängtade körkort i ett nafs.

Kia

Guest
Lucky Luke skrev:
Grattis!
Då är det dags att börja träna kopplingshanden, nu när det är istid.
Gå ut i garaget och dröm lite tycker jag att du ska kosta på dig också!
Kanske provstarta en stund och brumma lite...

Tackar så mycket. :)
Jodå jag tränar på gymmet varje Måndag och Onsdag så jag ska vara iform till säsongen.
Jovisst har man suttit därute och drömt måånga gånger. Och brummat lite nån gång åxå. :)

Kia

Guest
JoS skrev:
Grattis tjejen!

Har du kommit så här långt så kan du ju inte sluta. Boka in så många körlektioner du kan när trafikskolorna släpper körpassen. De lediga dagarna skall du ut och öva som privatist. På så sätt får du ditt efterlängtade körkort i ett nafs.

Tack så mycket. :banana
Jo det är precis så jag har tänkt mig det hela. Att lära mig grunderna i trafik skolan och öva mängderna som privatist. Men nu eftersöker jag bara några att köra med, känner inte så många som haft båge kort i 5 år och som har tålamodet att lära mig köra. :hihi :huvet :tungan :4skrika

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Kia skrev:
Tack så mycket. :banana
Jo det är precis så jag har tänkt mig det hela. Att lära mig grunderna i trafik skolan och öva mängderna som privatist. Men nu eftersöker jag bara några att köra med, känner inte så många som haft båge kort i 5 år och som har tålamodet att lära mig köra. :hihi :huvet :tungan :4skrika

Grattis, nu är det bara resten kvar...

Det största problemet är nog inte att hitta någon som har haft bågekort i 5 år.
Det är snarare så att det är nästan ingen med bågekort som haft det 5 år i sträck utan förseelse...
Det är ju lite halvsvårt att hålla sig laglig även om jag försöker så gott det går :squid

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Jag vet att det var många som förra sommaren haft sitt kort i 4,5 år, så de lär vara lika många som haft det i femår till sommaren. :)

Men som M:et säger så är det väl några av dem som blitt av med någon gång under de fem åren.

Grattis och lycka till i fortsättningen

//Lotta

sandstream

Guest
M:et skrev:
Det största problemet är nog inte att hitta någon som har haft bågekort i 5 år. Det är snarare så att det är nästan ingen med bågekort som haft det 5 år i sträck utan förseelse...
Jag har haft mitt i 10 år och kör bara lagligt där man ska göra det :banana
Att jag inte körde mellan 98 - 03 kanske kan vara en förklaring :hihi

Last edited:

Kia

Guest
Lotta skrev:
Jag vet att det var många som förra sommaren haft sitt kort i 4,5 år, så de lär vara lika många som haft det i femår till sommaren. :)

Men som M:et säger så är det väl några av dem som blitt av med någon gång under de fem åren.

Grattis och lycka till i fortsättningen

//Lotta

Tack så jätte mycket.

Jo det är väl säkert sant det ni säger. Att de flesta har väl haft båge kortet i mer än fem år men inte utan förseelser. *suckar* Men nån borde det ju finnas som har hållt sig i skinnet? :)

Gabor

Guest
amatörer....

.JAG :yoparty ..har haft körkortet utan förseelser i över 20 år..... :banana
Visserligen kör jag som en ...när... :3freak .. ser på.. :lol
Det är därrför jag klarat mig så länge utan att... :tomten tagit mig... :Bugar

Så KIA, om du vågar, så vågar jag :tummenupp

Kia

Guest
tassen skrev:
.JAG :yoparty ..har haft körkortet utan förseelser i över 20 år..... :banana
Visserligen kör jag som en ...när... :3freak .. ser på.. :lol
Det är därrför jag klarat mig så länge utan att... :tomten tagit mig... :Bugar

Så KIA, om du vågar, så vågar jag :tummenupp

Det låter ju helbra tycker jag. När börjar vi?? :banana :7peta

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Grattis - då ska du köra själv på Rörken :tummenupp

M:et skrev:
...Det största problemet är nog inte att hitta någon som har haft bågekort i 5 år.
Det är snarare så att det är nästan ingen med bågekort som haft det 5 år i sträck utan förseelse..... :squid

Tjuv tror varje man stjäler :confused:
Kasta inte sten, när du bor i växthus :tungan
Grisar ka flyga :lol
- och jag har haft mitt KK sen början utan stop :tomten (får väl knacka under bordet :va )

Kia

Guest
Galne Dansken skrev:
Grattis - då ska du köra själv på Rörken :tummenupp

Tjuv tror varje man stjäler :confused:
Kasta inte sten, när du bor i växthus :tungan
Grisar ka flyga :lol
- och jag har haft mitt KK sen början utan stop :tomten (får väl knacka under bordet :va )

Tack så jätte mycket.
Men köra själv? Jag måste ju ha nån som lär mig först. Jag har ju aldrig kört förut nånsin.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...