Teoriprovet avklarat!

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Cribbe skrev:
Tråkigt att läsa det du skriver, själv tog jag kortet för 3 år sedan och då var det super. Men det har tydligen blivit dåligt :( , vi hade då 4 tjejer i vårna grupp :yoparty . Men det har kanske blivit ny ägare som tydligen har konstiga ideer och fördomar angående tjejer och mc-åkande.
// Cribbe
Tiderna förändras och vi med dom.
För sex år sen var det bra, tyckte jag och fler med mig.
Jag var dit och kollade när lotta körde, och iaf hojarna var sunkiga, det var samma som för sex år sen.
Men när jag var där för sex år sen så behandlade han tjejjer och killar lika. (undrar vart flygvärdinnan tog vägen :tuttar )
Samma lärare då som nu.

Kia

Guest
kortstubina skrev:
Allt är relativt.
Jag vet folk (både tjejer å killar) som tyker att det har varit bra där men jag har även hört motsatsen.

Men annars finns det ju bra trafikskoler i stan även om de inte har intesivkurser.
Nä Kia sug i dig alla förslag, luska runt och utgå ifrån din egna pening påse.

Att sedan snacka till dig privata instruktörer ;) är inte helt fel.
Men det bästa af allt är väl ändå att suga i dig så mycket som möjligt på alla rörken kvällar, å andra tillfällen.

Prata med exp. SMC instruktörerna alt. MCT ansvarig i länet. de har ofta läget under kontroll om du vill ha flera privat instuktörer har jag hört.

Jodå jag bara sitter här och suger in alla bra förslag som jag får av alla snälla människor här på SH.
Försöker ju att flörta till mig lite privata lektioner av duktiga MC åkare. *ser lite söt ut* (så söt jag kan) :banana
Jag var lite inne på att gå en intensiv kurs ett tag men nu har jag hört så mycket blandade åsikter om just såna kurser så jag är inte lika säker nu. *förvirrad* Får nog höra mig för lite mera och klura lite på det.

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
Körkortsproffsen i Uppsala Vretgränd, fråga efter Johannes han brukar
köra på rörken. han är uppsalas bästa trafiklärare!!! :banana :banana

c0la

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Skrotad
får väl säga grattis bättre sent än aldrig & så kör du försiktigt (lr nåt).
Så du får behålla kortet iaf ett tag

c0la

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Skrotad
Hasse L skrev:
Körkortsproffsen i Uppsala Vretgränd, fråga efter Johannes han brukar
köra på rörken. han är uppsalas bästa trafiklärare!!! :banana :banana

Hade också Johannes & Jos jag håller med på alla punkter He rullar :hihi
Om ni träffar honom hälsa....

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Grattis grattis!
Körning... se till o få tag på mc leta upp ett flyg fält elle stor asfalts yta o lär dig köra själv. Det gjorde jag, nötte på flygrakan i tierp 50 mil teknik typ o en snabb runda i trafilk me farsan. Sedan så var saken klar! 1250kr för lappen =)

Kia

Guest
Lindén skrev:
Grattis grattis!
Körning... se till o få tag på mc leta upp ett flyg fält elle stor asfalts yta o lär dig köra själv. Det gjorde jag, nötte på flygrakan i tierp 50 mil teknik typ o en snabb runda i trafilk me farsan. Sedan så var saken klar! 1250kr för lappen =)

Men var hittar man såna flygrakor då? Å hur får man dit hojjen?? :confused: :va

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Kia skrev:
Men var hittar man såna flygrakor då? Å hur får man dit hojjen?? :confused: :va

Farsan körde dit min elle så körde jag dit den själv.. oops :kocko
Trailer eller så kan du ju få komma å hälsa på n'r du lärt dig lite å få låna min, dock skall turbo på å då får den ju lite andra egenskaper =)
Det finns ordning gjorda "banor" På taxi vägarna här.
Ta med dig en moppe o lite käk så kan vi ta en intensiv kurs bor i en 4:a med tanten min, men det finns rum att sova i så kan vi köra mc i två dagar (obligatorisk lätt huvudvärk dag 2)
Så kan jag lära dig det lilla jag kan.
Skall tilläggas att mitt nyckelben var av på två ställen,
handleden e helt trasig ryggen halv sne o lite revben som ser lite för ihåliga ut men men... Lite kan jag köra iaf!
Nu under vinter halvåret *tittar ut* :va :va
Så har jag även snowboard skola så behöver du elle nåen annan som läser detta hjälp så hojta till!
Bräda e jag liite bättre på o lära ut med =)
:banana

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...