teoriprovet

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
yamaha xt660 sm
hej jag hade teoriprov idag för andra gången å jag körde med 47 poäng (52=godkänt):huvet hoppas på att det blir tredje gången gillt men lägg gärna in några tips på hur jag ska plugga för att förhoppningsvis få topp poäng.

Tack på förhand!

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Använd diverse program på datorn. Bonniers, Teo, Teoriprovet a1.

Jag använde dessa program enbart och jag öppnade inte ens boken för att läsa utan bara använde dessa program och jag fick 61/65 på provet. Frågorna på provet fanns på alla dessa program Så jag kände igen alla frågor sen tidigare.

Lycka till nästa gång.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
3023472 Använd diverse program på datorn. Bonniers, Teo, Teoriprovet a1.

Jag använde dessa program enbart och jag öppnade inte ens boken för att läsa utan bara använde dessa program och jag fick 61/65 på provet. Frågorna på provet fanns på alla dessa program Så jag kände igen alla frågor sen tidigare.

Lycka till nästa gång.
Och sedan när du är i trafiken har du glömt allting totalt. :tummenupp

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
Använd diverse program på datorn. Bonniers, Teo, Teoriprovet a1.

Lycka till nästa gång.
hur eller vart får man tag på¨dessa program tankar man eller köper man? :tuttar

Alm

Saknar tvåtakt.
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Skeppad till Rhodesia.
Jag var ju så tråkig så jag satt och läste varje sida flera gånger. Sen applicerade man det under övningskörningen. Efter det så var teorin lätt.
Mitt råd är att läsa flera gånger och sen läsa igenom frågan noggrant på provet.

Lycka till !:tummenupp

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
dt125r -svart och röd
läs mycket och övnings kör också så fattar du reglerna bättre... och kör frågerna på skoj innan i sådana program

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Nejdå ;) Alla kunskaper sitter som gjutet ska du se.

Jag laddade hem vissa program på dc andra på thepiratebay.org.

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Titta upp de saker som du hade fel på o plugga extra mkt på dom. Annars e de bara att läsa teoriboken en massa o tänka på regler o trafikmärken när du är ute i trafiken även om du inte kör utan kanske sitter i bilen & tänka efter vad man får o inte vid vissa tillfällen o korsningen ext ext. :p

O fråga din föreldrar el nån som har körkort om du undrar nått för då kommer du kanske förstå hur vissa saker är upplagda osv, kan vara svårt att fatta allt som står i boken o istället kanske lättare om nån berättar för dig. // Lycka till iaf :)

yamaha_nisse

Juden i ditt hem
Gick med
2 Mar 2007
Hoj
Yamaha DT125X
Ska gör mitt prov om några timmar och undrar om det finns flera svar som är rätt på varje fråga, alltså på trafikskolans datorer finns ju bara ett rätt alternativ till varje fråga.

Alm

Saknar tvåtakt.
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Skeppad till Rhodesia.
Ska gör mitt prov om några timmar och undrar om det finns flera svar som är rätt på varje fråga, alltså på trafikskolans datorer finns ju bara ett rätt alternativ till varje fråga.

Nej, jag har iallafall inte råkat ut för det. Fast VV kan ju vara såna, men tror ändå inte det. Lycka till på provet!

astrosmurf_79

Blå Racersmurf
Gick med
19 May 2006
Hoj
Blå kawa ZR 7S
Provet ser likadant ut som på trafikskolan alltså bara ett alternativ som är rätt på varje fråga skrev upp för mc 2005 o inget har förändrats sen dess iaf, när jag tog mitt bilkörkort däremot dvs 1999 tror det var sista året med gamla provet gjordes inte ens på dator utan med hjälp av pärmar o skriva för hand då var flera alternativ rätt o missade man att få med ett av de rätta alternativen så fick man automatiskt fel men det var tydligen för många som missade så därför gjorde man om det så det skulle bli lättare.

yamaha_nisse

Juden i ditt hem
Gick med
2 Mar 2007
Hoj
Yamaha DT125X
Var precis inne och skrev provet och fick 56 av 65 rätt, alltså godkänt :D..

De frågor jag gjorde fel på var som "hur mycket mindre blir bromsträckan när du saktar ner från 100 till 50", där var lite sådana knepiga frågor.

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Aprilia Tuono Factory
jag klarade mitt på 3:dje försöket... första provet fick jag 51 rätt, andra fick jag 50 och 3dje fick jag 57 poäng..
nu har du visserligen klarat det, men om någon som ska skriva snart läser så kan jag tipsa om att läsa mycket eller plugga mycket på dator.

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
jag klarade mitt på 3:dje försöket... första provet fick jag 51 rätt, andra fick jag 50 och 3dje fick jag 57 poäng..
nu har du visserligen klarat det, men om någon som ska skriva snart läser så kan jag tipsa om att läsa mycket eller plugga mycket på dator.

Klarade mitt prov på 1:a försöket, 53 poäng.:gnissla :tummenupp :D :pannkyss :rolleyes:

rizzle

opera
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
husqvarna sm
aaaa exakt samma för mig. gjort det 2 ggr. nu sista gången hade jag 51 av 52 + att en fråga kunde jag. men svarade fel. blir så jävla sur

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy