Teoriprovet

slang-rikard

Seriös
Gick med
6 May 2004
Hoj
05 KTM 625 SXC
Nu på torsdag ska äntligen få skriva teoriprovet.
Jag har pluggat som en tok på teorin i månader! både för bil och specialteorin för MC samt har klarat B-teorin med alla rätt (jag skulle vilja rekommendera Bonniers trafikskola).
Jag känner mig jättetaggad! Men det är inte utan att man undrar vad det är för några typer av frågor som väntar! jag skulle alltså bli otroligt tacksam om någon välvillig själ skulle dela med sig om sina erfarenheter! :)

Anton1

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
...
En vanlig mc-fråga: Vilken broms är bäst? Så får du bilder på trumma fram och bok, skiva fram och bak.

Vad innebär denna vägskylten?

Vilken av dessa skyltar innebär att du kommer till en korsning där högerregeln gäller?

Vad är bruttovikt?

Vad är totalvikt?

Vad bör du tänka på i denna situation ? <bilder>

Vilket av dessa vägmärken slutar gälla vid nästa korsning?

Får man köra om här ?<bild>

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
slang-rikard skrev:
Nu på torsdag ska äntligen få skriva teoriprovet.
Jag har pluggat som en tok på teorin i månader! både för bil och specialteorin för MC samt har klarat B-teorin med alla rätt (jag skulle vilja rekommendera Bonniers trafikskola).
Jag känner mig jättetaggad! Men det är inte utan att man undrar vad det är för några typer av frågor som väntar! jag skulle alltså bli otroligt tacksam om någon välvillig själ skulle dela med sig om sina erfarenheter! :)

det fixar du lätt! teoriprovet är nästintill ett skämt! mycket som är logiskt också.. typ olika situationer "vilken situation bör du vara mest uppmärksam vid"

slang-rikard

Seriös
Gick med
6 May 2004
Hoj
05 KTM 625 SXC
Anton1 skrev:
En vanlig mc-fråga: Vilken broms är bäst? Så får du bilder på trumma fram och bok, skiva fram och bak.

Vad innebär denna vägskylten?

Vilken av dessa skyltar innebär att du kommer till en korsning där högerregeln gäller?

Vad är bruttovikt?

Vad är totalvikt?

Vad bör du tänka på i denna situation ? <bilder>

Vilket av dessa vägmärken slutar gälla vid nästa korsning?

Får man köra om här ?<bild>
Okej. Mest som på bilteorin då. Fast vad kan man stöta på mer för mc-relaterade frågor?

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Du har en DT, du kommer klara det! :tomten

Lycka till!

PS. När kör du upp?

gammelfarfar

Bra kan alltid bli bättre
Gick med
19 May 2004
Hoj
Honda NSR 125 R -91
slang-rikard skrev:
Okej. Mest som på bilteorin då. Fast vad kan man stöta på mer för mc-relaterade frågor?
Typ:
Hur bör du placera dig på vägen vid stadskörning, När är mc-föraren ansvarig för att passageraren använder hjälm, Du upptäcker blöta löv på vägbanan vad gör du och Vad kan en för hårt spänd kedja medföra?
Har du läst MC-boken är det lungan :tummenupp

slang-rikard

Seriös
Gick med
6 May 2004
Hoj
05 KTM 625 SXC
gammelfarfar skrev:
Typ:
Hur bör du placera dig på vägen vid stadskörning, När är mc-föraren ansvarig för att passageraren använder hjälm, Du upptäcker blöta löv på vägbanan vad gör du och Vad kan en för hårt spänd kedja medföra?
Har du läst MC-boken är det lungan :tummenupp
okidej.

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
prise skrev:
det fixar du lätt! teoriprovet är nästintill ett skämt! mycket som är logiskt också.. typ olika situationer "vilken situation bör du vara mest uppmärksam vid"

tack för den :tungan själv fick man skriva två ggn, men första gången hade jag ju inte ens öppnat boken så :tungan

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Rikard: Jag fick 2 mc-frågor på mitt prov, du behöver inte ens köpa mc-boken.. (fast om du verkligen vill så har jag en till salu;))

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
cRoC skrev:
Rikard: Jag fick 2 mc-frågor på mitt prov, du behöver inte ens köpa mc-boken.. (fast om du verkligen vill så har jag en till salu;))

E det svårt med teorin eller går dte om man kan det som man får som frågor på bilskolan samt i boken? :confused:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
BlueNinJa skrev:
E det svårt med teorin eller går dte om man kan det som man får som frågor på bilskolan samt i boken? :confused:

Efter en jävla massor gnet klarade jag teorin efter att ha läst enbart bilboken några gånger och pappa förhört mig. Det var rätt mkt om vägmärken på mitt prov..

Folk säger att det är skitenkelt, men du kan åka på massor krångliga frågor (slumpas ut), så plugga mer än vad folk säger att du behöver. Be nån förhöra dig, du ska kunna rubbet i bilboken. (Du kan hoppa över det om bilen och halkkörning)

edit. stavfel.

Last edited:

c9h13no3

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
letar...
Annars tycker jag cd-skivan med 4 teoriprov var helt ok att ha. Då visste man vad som väntade. Vägverkets prov hade ju i stort sett exakt samma frågor...
(www.teoriprov.com)

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...