Teoriutbildning?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag lyckades ta mig till den sk. teoretiska utbildningen för RR-licensen. Var det ett skämt för att kolla hur länge man kunde lyssna på en riktigt seg gubbe i minusgrader eller?

Båda han och hon var helt opålästa och oförberedda. Man kunde ju tro när man kom dit att de hade gjort nåt liknande tidigare men de var verkloigen värdelösa.

Allt som sas stod i pappren. Det var inget annat än högläsning som om det vore taget ur femte klass.

Kunde man skratta mer när det diskuterades försäkring? Ingen visst nåt ändå...... fanns bara ett papper de tydligen inte ens läst på själv.

Maten var helt okej dock. Kanske jag som inte är kräsen eller nåt....

Vad är det för "utbildning"? Var det till för dem som inte kunde läsa häftet?
Tycker det e synd att lura dit en för att sitta och få blodpropp alla de timmarna samt öronsår.

Fast kul var det när BINGO reagerade över att man verkligen hade lyssnat på det som sas. :rolleyes: *suck* om man ändå kunde stänga av hörseln ibland.

Måste bara tillägga att det var tramsigt av er som inte ens kunde säga hej. Jag vet inte hur ni ser ut, men ni vet. Cs den 27........

//utbildad RR-förare?

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
jag hoppas att du ger konstruktiv kritik till arrangören (Eva) så att de kan göra det bättre till nästa gång. Annars är dina klagomål inte värda något alls.
Fick också höra att Lodnert vart sjuk så ni fick en inhoppare, tänk lite på vad det kan ha för effekt.

Och till sist, att genomgå kursen är ett krav så det är bara att bita i det sura äpplet. Alla har inte lika bra kunskaper o det är väl vad kursen siktar på, att alla skall ha samma grund. Det är även ett tillfälle för att låta folk ställa frågor.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Svidande kritik till ledarna! Med den attityden så förväntar sej alla att du vet exakt allt om flaggor, najning, startprocedur,etc. Det betyder att du numera vet hur klassindelningen ser ut och vet vad som måste fixas för att du ska kunna köra 250SP med din 400 :D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nr:18 skrev:
Svidande kritik till ledarna! Med den attityden så förväntar sej alla att du vet exakt allt om flaggor, najning, startprocedur,etc. Det betyder att du numera vet hur klassindelningen ser ut och vet vad som måste fixas för att du ska kunna köra 250SP med din 400 :D
På tal om attitydproblem ja...

Men hörrni, vilka var egentligen där? Jag träffade Mavve och Kajlyl men kunde inte identifiera någon annan av er. Jag var den som kom en kvart försent :)mad: sorry, hoppas vi inte störde...)och hade olivgrön överrock.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Forumkändisar som jag såg var där: Diablo,Fixx,Pålle och Zilversurfer, och säkert nån jag missat.

Jag är väldigt asocial, jag hälsar aldrig på folk jag inte känner.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chris Ash skrev:
Forumkändisar som jag såg var där: Diablo,Fixx,Pålle och Zilversurfer, och säkert nån jag missat.

Jag är väldigt asocial, jag hälsar aldrig på folk jag inte känner.
Var det du som satt längst fram, näst längst ut till vänster, och ställde frågor, som inte gick att uppfatta nere hos oss som satt längst bak till höger?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Bingo skrev:
Var det du som satt längst fram, näst längst ut till vänster, och ställde frågor, som inte gick att uppfatta nere hos oss som satt längst bak till höger?

Nej, det var nog Zilversurfer, jag satt längst ut.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Nej, det var nog Zilversurfer, jag satt längst ut.
Haha, folk ser verkligen inte ut som man föreställer sig dem (om det nu var Silversmurfen. Är han lång, mörkt långt hår och bär glasögon?).

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Tyckte faktiskt inte att Eva var totalt värdelös, hon pratade ändå endel kring det som stod i papprena. Men han! ojojoj... stog där framme och hacka sig igenom texten med minut långa pauser utan någon anledning(han hade väl tappat bort sig i texten), men men... alla kan kanske inte läsa själva :(
Tycker ändå det var skickligt av dem att hålla temperaturen konstant under 15grader :tummenupp :rolleyes:

Träffade somsagt mavve o bingo, riktigt trevliga irl ju! Tycker det var lite dåligt av er som inte kom o hälsade :mad:
...alla vet väl hur mavve ser ut!? och vem mer än jag skulle kunnat varigt under 18?? (det var jag som kuta rundor i en Alpinestars jacka och såg yr ut ;))

Jaja... ser iaf fram emot den 27:de och det ser ju ut som det klan blio varmt och fint väder :D

//kajlyl, förkyld RR-förare

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
kajlyl skrev:
Tyckte faktiskt inte att Eva var totalt värdelös, hon pratade ändå endel kring det som stod i papprena. Men han! ojojoj... stog där framme och hacka sig igenom texten med minut långa pauser utan någon anledning(han hade väl tappat bort sig i texten), men men... alla kan kanske inte läsa själva :(
Tycker ändå det var skickligt av dem att hålla temperaturen konstant under 15grader :tummenupp :rolleyes:

Träffade somsagt mavve o bingo, riktigt trevliga irl ju! Tycker det var lite dåligt av er som inte kom o hälsade :mad:
...alla vet väl hur mavve ser ut!? och vem mer än jag skulle kunnat varigt under 18?? (det var jag som kuta rundor i en Alpinestars jacka och såg yr ut ;))

Jaja... ser iaf fram emot den 27:de och det ser ju ut som det klan blio varmt och fint väder :D

//kajlyl, förkyld RR-förare

Var det du som satt brevid mig??
satt bakom Ash och zilversurfer

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Fixx skrev:
Var det du som satt brevid mig??
satt bakom Ash och zilversurfer

hmm inte omöjligt...

jag satt på hmm 2-3raden nästan i mitten... hade en kille ca25 till vänster om mig och en tom stol till höger...

metallgutten

ganska okej
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR 1300
Gör små namnbrickor och mingla lite på lunchen, eller ställ er upp var och en och berätta vad ni heter, dels här och på riktigt samt vad ni kör för hoj, fast frågan är om det har någon betydelse - dom som kör ihop en massa lär känna varandra ändå, såsmåningom.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
kajlyl skrev:
1. Tycker det var lite dåligt av er som inte kom o hälsade :mad:
...alla vet väl hur mavve ser ut!?

2. (det var jag som kuta rundor i en Alpinestars jacka och såg yr ut ;))

1. Så här ser jag ut för er som inte uppfatta------> :squid

2. Überposör á la NASTRO AZURRO(på vandrarhemmet) :D
Nej det var trevligt att träffa dig. :hej

750RR

Diablo

Fulare än någonsin
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -06 Racer
Var det Mavve som hälsade på mig i matkön?? Kände inte igen honom sen i somras, faktiskt. Beklagar. ... Ny frissa? :skrämd ;)
Hajade inte ens att det var Zilversmurfaren som satt vredvid Chris... :rolleyes: Nå, jag hälsade på de jag kände igen. Om det nu var dåligt att jag inte hälsade på de jag inte kände igen... varför hälsade då inte de på mig...? :confused: För den som inte vet är jag lång, dryg, och satt och frös på raden bakom Chris Crash ;)

Bosco

Hellsänglar finns dom?
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
6,5 tums hjul...
maverick_750rr skrev:
Jag lyckades ta mig till den sk. teoretiska utbildningen för RR-licensen. Var det ett skämt för att kolla hur länge man kunde lyssna på en riktigt seg gubbe i minusgrader eller?

Båda han och hon var helt opålästa och oförberedda. Man kunde ju tro när man kom dit att de hade gjort nåt liknande tidigare men de var verkloigen värdelösa.

Mavve å ni andra;
Snälla ha inte så höga krav.

Läste att Lodnert inte höll i det och jag förstår att det då lätt kan bli problem. Ni verka tro att detta är något högskoleutbildning (egentligen vill ni kunna få grundläggande information).

Problemet är att Roadracingen i Sverige ligger inte högre i nivå, få som vill ölägga fritid på något sånt här.

Eftersom Mavve kastade stafettpinnen tycker jag att _du_ kan ta och läsa på vad som gäller försäkringsmässigt och även det tekniska reglementet, därefter tar vi ett snack med Lodnert så att _du_ kan hålla i dessa kurser...
Låter inte det som en bra idé..??

Har själv hållt i kurser fast på A-torp (svart-vita-tiden som SB kallar'e) å det är inte så jäkla lätt - prova får ni se!!

Ställer man krav får man också vara beredd att ställa upp...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Teoriutbildning?

Bosco skrev:
...

EXAKT!

Och ställ era frågor på plats, gnäll inte när ni kommer hem. Har ni oana kursledare så hjälp dem med frågor. Vem som helst inser ju at det är svår att babbla iväg inför en folksamling?

Kursen ska lära er var ni hittar svar på era frågor(i motorkalendern) och de ytterst grundläggande reglerna runt banan dvs flaggor och startprocedur. I övrigt får ni själva lära er genom att skaffa rutin och fråga andra aktiva.

Man ska alltid komma ihåg när man rör sig i kretsar där allt bygger på ideellt arbete. Det bör ge e viss attitydsskillnad om man jämför mot en situation där man betalat miljarder för proffesionella kurser. Synd att Kenneth var sjuk, han och Eva hade antagligen varit en helt annan femma, men vad gör det egentligen? Allt är inte roligt...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Teoriutbildning?

Bosco skrev:
Mavve å ni andra;
Snälla ha inte så höga krav.

Läste att Lodnert inte höll i det och jag förstår att det då lätt kan bli problem. Ni verka tro att detta är något högskoleutbildning (egentligen vill ni kunna få grundläggande information).

Problemet är att Roadracingen i Sverige ligger inte högre i nivå, få som vill ölägga fritid på något sånt här.

Eftersom Mavve kastade stafettpinnen tycker jag att _du_ kan ta och läsa på vad som gäller försäkringsmässigt och även det tekniska reglementet, därefter tar vi ett snack med Lodnert så att _du_ kan hålla i dessa kurser...
Låter inte det som en bra idé..??

Har själv hållt i kurser fast på A-torp (svart-vita-tiden som SB kallar'e) å det är inte så jäkla lätt - prova får ni se!!

Detta är ingen stor grej för någon. Det jag tror att Mavve reagerar mot är att man skall åka så långt för att få uppläst för sig (ordagrant, sida för sida) det man redan läst hemma. Och att det var så satans kallt i lokalen (ca 13-14 grader).

Oavsett vilket skall Eva och vad-var-det-nu-han-hette (det är otacksamt att hoppa in för någon annan med kort varsel) ha stort tack för att de ställde upp. Arrangemanget som sådant hade stort värde på så sätt att man fick träffa lite folk med samma intresse och att tävlandet kändes mer "på riktigt", om ni förstår hur jag menar. I alla fall jag blev väldigt sugen på att tävla.

Nu ser vi fram mot nästa träff på Knutstorp. Det skall bli roligt. :tummenupp

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Re: Re: Re: Teoriutbildning?

Bingo skrev:
Detta är ingen stor grej för någon. Det jag tror att Mavve reagerar mot är att man skall åka så långt för att få uppläst för sig (ordagrant, sida för sida) det man redan läst hemma. Och att det var så satans kallt i lokalen (ca 13-14 grader).

Det var väl det man reagerade på starkast ja! men det var klart värt resan tycker jag för det var faktiskt en rad frågor som man fick besvarat :fakta
sen undrar jag om inte den låga temperaturen gjorde alla lite gnälliga :( :rolleyes:

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning