Teoriutbildning?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Fryser man vid 14 plusgrader så tål man inte heller att köra RR i Sverige :D

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Diablo skrev:
Var det Mavve som hälsade på mig i matkön?? Kände inte igen honom sen i somras, faktiskt. Beklagar. ... Ny frissa? :skrämd ;)
Hajade inte ens att det var Zilversmurfaren som satt vredvid Chris... :rolleyes: Nå, jag hälsade på de jag kände igen. Om det nu var dåligt att jag inte hälsade på de jag inte kände igen... varför hälsade då inte de på mig...? :confused: För den som inte vet är jag lång, dryg, och satt och frös på raden bakom Chris Crash ;)

Ha, jag trodde du visst. Jepp håret är mer gay nu än innan så. Såg nog att du snegla på mig där ett tag. :D

Men man kanske borde tatt sin SHtröja på sig?

Ang. att jag ska hålla i kurser: Javisst det kan jag göra, men just nu jobbar jag normlat från 13 till 22 och gärna dygnet runt på helger så i nuläget är det rätt svårt, men sen så visst. När man blir en arbetslös lodis så. :D OBS!!!!!!!!! skoj. :fakta

Jag hade ju jobbat sen 10:00 på fredan och kom hem precis innan BINGO ringde så man var lita pömsig när man satt där. Tror Bingo sa att jag skulle visa lite uppmärksamhet nån gång.

750RR
ps. Inte meningen o kleta ner i din nya bil BINGO. :( Du kan få en tvätt av mig........ (det lät litt gay va?)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Licenskursen är ingen skolutbildning, det är en kort teoretisk kurs om reglerna på banan, inte något man behöver särskilt mycket hjärna för att klara av, det mesta står i kurspapperna, men eftersom alla är olika behöver en del personer höra det istället för att läsa det själva.
Nu var jag inte på er kurs, men jag har gått två licenskurser, och det dök iaf upp frågor på det som stod i kompendiet.
Dessutom, när den praktiska delen kommer, när ni ska ut på banan, så kan jag garantera er att någon/några kommer göra fel ändå, som att missa warmup-lap, eller missta sightinglap, eller tjuvstarta, eller sticka direkt på warm-up-lapet när personen med rödflaggorna springer genom första ledet, trots att han står i sista led, osv.
Det är ju inte heller en kurs i körteknik, även om man på lms visat spårval och dylikt, det är en koll om ni kan vara på banan med andra, att ni inte kör farligt, vinglar, eller knappt har styrfart, har sett skrämmande exempel på licenskurser där folk nog inte ens lyckats ta körkort..
Den som tror att licenskursen är en racingskola är helt fel ute, racingskolan börjar när ni börjar köra race..
Fast tråkigt om kursen blir segdragen, och att det var kallt, men man kan ju klä på sig...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
maverick_750rr skrev:
ps. Inte meningen o kleta ner i din nya bil BINGO. :( Du kan få en tvätt av mig........ (det lät litt gay va?)
Hehe, du lämnade onekligen ett avtryck i min tillvaro. :crash Jag har inte orkat tvätta rutan ännu. :(

Tips till er andra; släpp inte in Mavve i bilen med mindre än att han har ett intyg från tolv edsvurna män om att han inte har använt hårspray, gele eller vax sedan den senaste hårtvätten.

Är det förresten några som vill sala till blommor till kursledarna vid avslutningen på Knutstorp?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bingo skrev:

Är det förresten några som vill sala till blommor till kursledarna vid avslutningen på Knutstorp?

Tänker ni döda dom :skrämd så dålig va väl inte kursen :eek:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR1100R skrev:
Tänker ni döda dom :skrämd så dålig va väl inte kursen :eek:
Spamma inte om detta Micke.

Vad säger ni gubbs, skall vi lägga en tia eller två var? Oavsett om vad vi tycker om teorin så ställde de upp utan ersättning för vår skull. Det tycker jag är värt en blomma.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Bingo skrev:
Spamma inte om detta Micke.

Vad säger ni gubbs, skall vi lägga en tia eller två var? Oavsett om vad vi tycker om teorin så ställde de upp utan ersättning för vår skull. Det tycker jag är värt en blomma.

jag e på! :tummenupp

mavve: du kan säker låna av nån ;)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
maverick_750rr skrev:
Tills dess har man fått lök, så jag e på.

750RR
Bra, då har vi fått ihop till 30 kronor till blommor åt kursledarna. Inte så mycket kanske men det är tanken som räknas. :crash

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Bingo skrev:
Originally saxat ur inbjudan
Pris: 800:-, skall betalas när du kommer. I detta pris ingår litteratur,
(tag med hemskickat material till kursen) kostnad för kurslokal, kurs-
ledare
, mat + UPPKÖRNING DEN 27 APRIL.

dom får nog nån ersättning! ..men det betyder inte att dom inte ska ha blommor för det :mattias :hej

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
kajlyl skrev:
dom får nog nån ersättning! ..men det betyder inte att dom inte ska ha blommor för det :mattias :hej

Svara på din mobil istället när man ringer.........

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning