Terminator Salvation

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om några dagar har Terminator Salvation premiär, har längtat sedan jag såg trailern i juli. Nu går Terminator 1 på TV6 och den är rätt hygglig den med, tvåan är ju världens bästa actionfilm, i alla fall om man undantar HEAT.
Terminator 3 var ju riktigt jävla kass men låt oss hoppas den var en parentes och att Salvation håller. Fy fan vad najs den verkar. :yoparty

Det är rätt stenhårt att de kan hålla igång konceptet i 25 år, tänk om det hade varit åt andra hållet att ettan kom 1959 och nummer 4 1984, det hade nog inte varit lika hett. :gnissla

7,4 på imdb låter i och för sig oroande, många besvikna måtte det vara.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
För att vara ett IMDB-betyg så e det sketa lågt. Min magkänsla säger mig att det är en kalkonrulle.

Men det blir säkert en kassavältare oavsett... för dom som gläds åt det.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag tror jag ska skita i att se den då jag inte orkar med en ytterligare besvikelse.

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Såg den i fredags. Den svagaste filmen i Terminatorserien. Kom ihåg att inget av T1- och T2känslan finns kvar, så kanske du inte besviken.

Man ser Arnold som terminator i en fightingscen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Såg den i fredags. Den svagaste filmen i Terminatorserien. Kom ihåg att inget av T1- och T2känslan finns kvar, så kanske du inte besviken.

Man ser Arnold som terminator i en fightingscen.

Det var sannerligen dåliga nyheter. :(
Jag har dock svårt att tro att den kan vara sämre än T3, den var ju pinsam. minns egentligen bara en grej från den och det var hur Arnold sprang runt med en kista med någon i på en kyrkogård, kistan var jete skått säcker för alal sköt på den. Riktigt B.

Jag har dock hopp för 4:an på grund av att storyn håller med John Connor som vuxen, dvs konsekvent med T1 o T2. Den andra anledningen är Christian Bale som bör göra sig bra i denna roll, det lär vara loite melankoliskt och ballt likt Batman.

Att den vore lika bra som T2 är ju en omöjlighet så det har jag nog inte förväntat mig. Det bästa med T2 är att effekterna håller än idag och jag minns när jag såg den på bio att det var helt makalöst, man hade aldrig någonsin skådat någonting ens i närheten. Så var det bra soundtrack också, You Could be Mine och allt det där. :yoparty

Jag tror den är skitdålig. Terminator utan Arnold kan aldrig bli rätt.

Jodå det kan det nog. :)
Linda Hamilton är väl med?

Last edited:

ReoReo

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det finns allt lite "you could be mine" i den senaste filmen också.:)

Filmen kändes mörkare med Bale i huvudrollen. Det går ju en röd tråd genom hela serien, fast Salvation gav mig mer Chronicles of Riddickvibbar än terminatorkänsla.

Jag ska inte förstöra genom att säga för mycket, men ha realistiska förväntningar. Gåshuden som man får när man ser T2 uteblev helt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det finns allt lite "you could be mine" i den senaste filmen också.:)

Filmen kändes mörkare med Bale i huvudrollen. Det går ju en röd tråd genom hela serien, fast Salvation gav mig mer Chronicles of Riddickvibbar än terminatorkänsla.

Jag ska inte förstöra genom att säga för mycket, men ha realistiska förväntningar. Gåshuden som man får när man ser T2 uteblev helt.

Ok, bara det inte blir i stil med antiklimaxen när jag typ 1997 köpte T2-soundtrack. Filmmusik är oerhört effektfullt och signaturmelodin med industrisound som är så karaktäristiskt låter så jävla fånigt i alla andra sammanhang. :gnissla

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Trean var lite ostig men tog sig på slutet tyckte jag, när alla utom två dör på slutet åker betyget upp. Bale brukar ju vara bra så jag tror Salvation är rätt ok ändå, trots ingen Arnie.

ReoReo

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ok, bara det inte blir i stil med antiklimaxen när jag typ 1997 köpte T2-soundtrack. Filmmusik är oerhört effektfullt och signaturmelodin med industrisound som är så karaktäristiskt låter så jävla fånigt i alla andra sammanhang. :gnissla

Muhahaha gjorde exakt samma sak. Köpte en limited edition utgåva med ett silvrigt pappfodral utanpå den vanliga fodralet. Var laddad som fan, kommer hem och sätter på skivan. Den var grymt seg, det var verkligen ett SOUNDtrack. Kändes mer som olika ljud än musik:gnissla.

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Ja, det luktar lite död katt över T4 men för att få lite perspektiv kanske ni först ska se The Terminators. :)

De sjukt uppskruvade förväntningarna är bara ett testamente över hur bra serien faktiskt är/var.

Å andra sidan tyckte jag även The Sarah Connors chronicles var sevärd så jag är nog redan frälst(om det inte berodde på Summer Glau) och kommer gilla T4.

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Värmde upp med T1 (dvd) o T2 (blu-ray) igår med surroundljud för första gången. Feting najs.

Salvation tror jag kommer vara medelmåttig som bäst.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Den enda riktiga sanningen om t3 är att det är en dålig film men en skitbra actionfilm. Dåliga skådespelare, löjligt manus som dessutom går emot vad terminator 2 lärde oss om framtiden. Däremot så är det riktigt feta actionscener och är man bara ute efter det så är det en bra film.

Skillnaden mellan ettan, tvåan och trean är att ettan och tvåan hade en av världens bästa regissörer. Annars är det egentligen inget som skiljer. Ettan och tvåan har också löjligt dumma manus och otroligt fet action. En annan sak som skiljer är att de kom för länge sen, nu har människor sett så otroligt mycket action så det räcker inte riktigt längre.

Om man ser till trailern så verkar det som att salvation blir världens överlägset bästa film någonsin i alla kategorier. Det är jag däremot övertygad om att den inte kommer bli. Jag tror den blir snäppet bättre än t3 eftersom att jag gillar Christian Batman. Jag tror vi i övrigt kan vänta oss en film med löjligt dumt manus och otroligt feta actionscener precis som i de tidigare filmerna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skillnaden mellan ettan, tvåan och trean är att ettan och tvåan hade en av världens bästa regissörer.

Jag kollade imdb igår och det jag minns att han gjort i övrigt är Rambo och Titanic så jag tror vi kan konstatera att din filmsmak är jävligt homo nu faktiskt. :fakta

(Förutsatt att du inte ger alla cred baserat på T2, i så fall är din filmsmak sjukt o-homo)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag kollade imdb igår och det jag minns att han gjort i övrigt är Rambo och Titanic så jag tror vi kan konstatera att din filmsmak är jävligt homo nu faktiskt. :fakta

(Förutsatt att du inte ger alla cred baserat på T2, i så fall är din filmsmak sjukt o-homo)
Titanic har han gjort, men inte rambo. Men har du hört talas om en film som heter Aliens? Han har nämligen skrivit och regisserat den. :arsele

Ifall man skrivit och regisserat Terminator, T2 och Aliens så behöver man i mina ögon inte göra så mycket mer. Han har ju dessutom skrivit och regisserat the abyss och regisserat True lies.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...