Terminator Salvation

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Det kommer att bli bra. Kikade på bakom-scenen prylen som gick innan T1 på TV6. Men ja, det blir ju aldrig som T2.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
T1 är ju klassad som kulturskatt i staterna! Synda att vi inte har sånn kvalite här på våra kulturskatter.

Iaf man måste måg se den som en genomsnittligt actionrulle då vår älskade arnolds glansdagar som skådis är över :/

Men 7.4 på imdb är inte kasst då är den iaf sevärd.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Ja, den ska bli spännande att se! Jag ska nog till och med gå på premiären.
Och ska man ordna de tidigare filmerna efter hur bra de är så är det solklart så att tvåan är bäst, ettan på en andraplats och trean sist, men absolut inte dålig.

Nu ser vi fram emot kriget!

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag hoppas att alla ni T2-fanatiker har sett den 25 min längre ocensurerade versionen. Den gör T2 ännu bättre. Man fattar storyn på ett helt annat sätt. Plus att det är några riktigt schyssta och snygga effekter med som inte är med i den vanliga verionen.

Jag och en kompis såg T2 på bio 3 ggr ihop när det begav sig.:yoparty

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag hoppas att alla ni T2-fanatiker har sett den 25 min längre ocensurerade versionen. Den gör T2 ännu bättre. Man fattar storyn på ett helt annat sätt. Plus att det är några riktigt schyssta och snygga effekter med som inte är med i den vanliga verionen.

Directors cut-versionen är riktigt bra ja!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Muhahaha gjorde exakt samma sak. Köpte en limited edition utgåva med ett silvrigt pappfodral utanpå den vanliga fodralet. Var laddad som fan, kommer hem och sätter på skivan. Den var grymt seg, det var verkligen ett SOUNDtrack. Kändes mer som olika ljud än musik:gnissla.

Ibland bara måste man älska marknadsfolket, de tar en trave med gamla skitskivor från grym rulle och stoppar in befintlig skiva inkl fordral i en stanjol och säljer den dubbelt så dyrt. För du minns väl att skivan inuti är med samma gamla vanliga bild? :hihi

Bifogat

• T2.jpg
    T2.jpg
    100.6 KB · Visningar: 43

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Äntligen en bra tråd!

Tror den är grym, dels för Christian Bale är grym och terminator är grym.

Dessutom var "kriget" något man saknade att se i de förra filmerna, man fick se någon glimt här och där och då rös man och fick stånd :tummenupp

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Sett fram mot denna rulle också...lite besviken på alla svala reviews bara..
Trailern fick man ju iaf ståpäls av. så helt kass kan den ju inte vara! en bra popcornrulle helt enkelt...:yoparty

Martin_08

Vad fan är Zatzy?
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6
Inget med Arnold kan vara dåligt.
Eller ja... "Dagissnuten" var väl inte sådär rykande het...

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
mjaa, bra tråd, inte den ende tydligen som sprang iväg och köpte soundtracket på den tiden det begav sig. ska kolla rullen nu på onsdag och skriver ett inlägg efter det.

...och nu väntar jag på att du ska smäda mig majkus, för att hålla traditionen vid liv, så blir alla glada och nöjda.

[YOUTUBE-ID]K6auDCAGJgE&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
...och nu väntar jag på att du ska smäda mig majkus, för att hålla traditionen vid liv, så blir alla glada och nöjda.

Det har jag inte så stort behov av faktiskt, jag har däremot noterat det omvända på sistone men det kanske vi kan ta vid annat tillfälle? Om vi för en gångs skull delar världsbild vore det väl synd att förstöra stämningen? :krama

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Det har jag inte så stort behov av faktiskt, jag har däremot noterat det omvända på sistone men det kanske vi kan ta vid annat tillfälle? Om vi för en gångs skull delar världsbild vore det väl synd att förstöra stämningen? :krama

självklart. :tummenupp

lite kul fakta om terminator 1:

• O.J. Simpson was considered for the role of the Terminator, but the producers feared he was "too nice" to be taken seriously as a cold-blooded killer.

• The initial draft for the movie was sold to James Cameron's wife, Gale Anne Hurd for the price of $1 only.

• Arnold Schwarzenegger's famous debut line 'I'll be back' was originally scripted as 'I'll come back'.

• The classic "clank" was made by Brad Fiedel by hitting a microphone with a cast iron skillet.

• Mel Gibson turned down the role of the Terminator.

hela listan - http://www.imdb.com/title/tt0088247/trivia

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

den har jag missat, är det den som heter Directors cut? 1000 kr var lite mycket :näsblod

sök på terminator 2

Endoskull Edition release 2009-05-20 1070 kr

http://www.no1video.se

Limited Edition T2 Complete Collector's Set Endoskull [Blu-ray] (1991)

http://www.amazon.com/Limited-Complete-Collectors-Endoskull-Blu-ray/dp/B001RIY49C

512tTY1fhBL._SL500_AA240_.jpg

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Det blir fler filmer i serien

Den nya “Terminator"-filmen har haft en motig första vecka i USA. Biljettförsäljningen har varit under förväntan och filmkritikerna är kluvna. Det hindrar inte filmbolaget från att vara på god väg att spela in ytterligare filmer i serien. Och berättelsen går baklänges.

- Nästa Terminator-film kommer våren 2011. Då hamnar vi i nutid igen. John Connor kommer hit och ska försöka övertyga världen om att domedagen närmar sig. Alla tror han är galen. Och Linda Hamilton kommer att göra comeback i rollen som hans mamma.

Hollywood tog onekligen robotmördaren på orden när han rev av sin ständigt citerade "I'll be back"-replik redan i första filmen.

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/terminator-storsatsar-trots-svalt-mottagande-1.878699

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Det blir fler filmer i serien

...risken är dock, att det blir en urvattnad serie, likt james bond.

lösningen är, att någon helt tvärtemot vad de (producenterna/studiobossarna alltså) har tänkt sig, ska regissera filmen. tarantino bör m.a.o regissera nästa terminator rulle (ryktet gick att han skulle regisserat en av de senaste bondrullarna med daniel 'upper lip' craig i huvudrollen, men så blev det som bekant inte).

lösning 2, är att ta in en regissör, som har gjort bra skit förut och får ha kvar sin konstnärliga ådra, utan att studiobossarna lägger sig i, tex som när de tog in christopher nolan till batman-franchisen. m.a.o borde alltså james cameron återvända till sin skapelse.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
den har jag missat, är det den som heter Directors cut? 1000 kr var lite mycket :näsblod

[/img]

Den heter "T2 The ultimate edition dvd" och är omsluten i ett plåt-etui av borstad aluminium. Inget fejk utan äkta plåt alltså.

När jag plockade fram den nu så blev jag enna sugen på att kolla på den bara för de.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Den heter "T2 The ultimate edition dvd" och är omsluten i ett plåt-etui av borstad aluminium. Inget fejk utan äkta plåt alltså.

När jag plockade fram den nu så blev jag enna sugen på att kolla på den bara för de.

Ok, någon som vet ifall det är bara den som innehåller +25 min versionen, verkar finnas ett gäng olika T2 förpackningar

DVD, Director's cut (Hyr) 2003-08-29
Blu-Ray (Köp) 2009-05-20
Blu-Ray, Import Eng text (Köp) 2006-06-27
3 DVD, Director's cut (Köp) 2003-08-27
2 DVD, Nyrelease (Köp) 2009-05-20
2 DVD, Import Eng text (Köp) 2002-02-06
3 DVD, Steel Book (Köp) 2009-05-20

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
T1 är ju klassad som kulturskatt i staterna! Synda att vi inte har sånn kvalite här på våra kulturskatter.

Iaf man måste måg se den som en genomsnittligt actionrulle då vår älskade arnolds glansdagar som skådis är över :/

Men 7.4 på imdb är inte kasst då är den iaf sevärd.
Tjurspillning.
Är "Ninja mission" redan bortglömd?
[YOUTUBE-ID]M0x8C0Btm_o[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...