Terminator Salvation

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
så du menar att de missade chansen att göra en bra film, kan inte riktigt bestämma mig ifall jag ska gå och se den eller inte

trailern verkar inte så bra...

...det var inte riktigt bortslängda pengar, men har du som jag, lite nördig inställning till såna rullar, tycker jag du ska se den. några scener är ju självklart bra, filmen som helhet är dock en annan femma...

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
***SPOILER***

+ De gjorde något nytt = postapokalyptisk miljö

+ De fläskade på med massa robotar

+ Hela grejen med Marcus var OK, ganska "fucked up" situation kan man säga

+ Alice in Chains låten då de startade skrothögen

+ En del av actionscenerna var OK

- T-600 bestod av en dräkt med en "gubbe" i, svinfult.

- Maskrobotorna, ganska stulen från Transformers (svansen från skorpionen)

- Efter den stora (värdelösa) roboten introducerades, så föll hela filmen. Första 15-20 minuterna var ju faktiskt bra. Men sen blev det SFX mania!
Vart försvann handlingen?
Vettig dialog?
Bara en massa tjat om samma sak, som man redan visste tack vare de tidigare filmerna. Kom igen!

- De fläskade på med robotar, men för mycket, och för många löjliga modeller

- Alla små blinkningar till de tidigare filmerna vara bara....ostiga..

- Att slänga in signaturmelodin vid valda tillfällen, för att signalera "nu jädra anamma kommer ni känna igen er, kolla så häftigt!"
Ja, sämst helt enkelt.

De 2 första filmerna ville berätta något, på ett nytt, vettigt o coolt sätt.
2 senaste filmerna har mest varit riktade mot den yngre publiken = släng in så mycket meningslös action (utan våld) som möjligt o sexuella anspelningar från snygga tjejer som egentligen är modeller o inget annat.
Handling? vem behöver sånt?
En som har växt upp med denna franchise från allra första början, kan bara inte acceptera detta, jag har svårt att tro det.

Varför ska allt bra som man växt upp med "våldtas" så jävla hårt, och förvandlas till mesigare versioner?!
Jo just, enkla pengar då "småbarn" är så lättimponerade.

Betyg: 5/10

***SPOILER***

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Länge sen jag såg T3 så hade glömt bort hur den var, såg T3 just på Bluray och den var grym i jämförelse med T4, ifall det är stor skillnad på T3 DVD och Bluray vet jag inte men jag tyckte att det var grym bild och ljud så lite kanske de har slipat på den.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Länge sen jag såg T3 så hade glömt bort hur den var, såg T3 just på Bluray och den var grym i jämförelse med T4, ifall det är stor skillnad på T3 DVD och Bluray vet jag inte men jag tyckte att det var grym bild och ljud så lite kanske de har slipat på den.
Så det var bättre ljud och bild på en blueray än på en dvd? Nu får du nog ta och ringa aftonbladet. :D

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Så det var bättre ljud och bild på en blueray än på en dvd? Nu får du nog ta och ringa aftonbladet. :D

:va jag hänger nog inte riktigt med, jag har inte sett T3 på DVD så jag vet inte hur den är, jag har sett nyproducerade filmer på både Blueray och DVD, kvalitén på ljud och bild på bluray är inte automatiskt bättre än på DVD...

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
:va jag hänger nog inte riktigt med, jag har inte sett T3 på DVD så jag vet inte hur den är, jag har sett nyproducerade filmer på både Blueray och DVD, kvalitén på ljud och bild på bluray är inte automatiskt bättre än på DVD...

Kanske inte filmer från stumfilmseran men annars så är det ju några gånger så hög upplösning till att börja med. :7peta

Ontopic så såg jag t3 för nån dag sen. Hade tänkt göra det sen tråden började. Det enda som är riktigt jävla dåligt i den är när arnold kämpar mot sin programmering. Annars är det en schysst actionfilm. Och så är det så klart synd som fan att dom bytte ut t1000 mot den där slynan som inte har någon utstrålning över huvud taget. Plus att det är lite irriterande att de nu kan skicka tillbaks flytande metall, metallskelett, "kärnvapen", levande vävnad eldkastare och framtida elektronvapen.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
jag kör 1920 x 1200 och det är inte alltid man ser någon direkt skillnad på DVD och bluray, fast filmerna är helt nya.
Antingen är du blind eller så släpper de filmer med dvdupplösning på blueray, vilket jag inte trodde de gjorde.

mjaa, du menar att hon beter sig som en...robot :brynad
Ungefär som en robot, men ungefär lika läskig som en självgående dammsugare. Robert Patrick däremot var en riktig jävla känslolös robot som utstrålade ondska och mord.

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Ungefär som en robot, men ungefär lika läskig som en självgående dammsugare. Robert Patrick däremot var en riktig jävla känslolös robot som utstrålade ondska och mord.

en av flera saker jag inte gillar med den nya 'terminatorrullen', är just att robert patrick-roboten inte är med; flytande metall-terminator måste ju vara den mest optimala av alla robotar.

länk - http://www.youtube.com/watch?v=ihpdXtU4iKs

[YOUTUBE-ID]ihpdXtU4iKs[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Det kändes som matrix också när marcus kommer "hem" i T4 filmen med storbildskärm på "skynet"... dåååååligt

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Ska man ta det kortfattat så var det en bra actionrulle från hollywood, men ingen bra Terminator-film.

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Jaha, det var en massa bra action och en helt förstörd karaktär.

John Connor som mänsklighetens humana ledare nummer ett? Kom igen. Pussa good-bye på sin höggravida fru? Äckligt. Saknades bara ett "We leave no one behind!". Åh, just det. Kräk.

Grabben som levt sitt liv utan farsa, på flera olika skolor, på ungdomshem och vars mamma sitter inne på psyket. Droger eller ej så kommer mördarmaskiner från framtiden. FUBAR och inte en amerikansk helyllesoldat på väg till Irak.

Serien målade upp honom som en hatad, kall och tillbakadragen kanske även påhittad ledare som följs pga hans effektivitet. Halvt maskin, halvt psykopat vars närmsta mänskliga kontakt är att sätta på en T-800( nä, inte Arnold ). Där har vi en trovärdig Connor.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Antingen är du blind eller så släpper de filmer med dvdupplösning på blueray, vilket jag inte trodde de gjorde.

Nä, det blir inte automatiskt bättre bild bara för att det är ett nyare format. Precis som det släpps dvd:er med halvdålig kvalité, släpps det Bluray-discar med dålig kvalité. Och så måste man sitta ganska nära för att verkligen se skillnad, flera fackmän har testat med Full-HD tv, och om man sitter på "normalt" avstånd från tv:n ser de flesta ingen skillnad på dvd och bluray. Skillnaden syns först på mycket nära håll alternativt på mycket stora skärmar.

Lite OT, sorry.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
för er som inte orkar kolla filmen i en sunkig biosalong, eller spendera dyra pengar, har nu möjligheten att kolla in 'terminator salvation in 60 seconds':

[YOUTUBE-ID]2P7yx3q3m8k&feature=related[/YOUTUBE-ID]

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
jag kör 1920 x 1200 och det är inte alltid man ser någon direkt skillnad på DVD och bluray, fast filmerna är helt nya.

Då har du något fel i ditt system - troligen nåt med skalning eftersom 1200 inte är någon nativ upplösning som 1920x1080p

Tom nedladdade 720p .mkv ger rejält bättre bild än bra dvd-skivor.

Jag ger filmen en svag 3:a på IMDB
Den var rent av tråkig!!!
Ologisk handling som inte passar ihop med tidigare filmer, dåliga skådespelare och filmen bestod mestadels av en robot som kastade huvudrollsinnehavaren i diverse väggar och rör utan att denne knappt blir skadad...

Bäst var 1:an tätt följd av 2:an (arnold ska inte vara snäll...) en bra bit efter kommer 3:an med ett fritt fall till 4:an.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy