Testa din IQ

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Jag måste va obotligt korkad, jag får inte ens linken att fungera..... :huvet

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag fick 367. Vad vinner jag? Notera att när man pratar om intelligens i samband med IQ-tester så är den operationellt definierad.

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
berggren_martin skrev:
"Slarva igenom"? Antingen så gör man väl testet eller inte?

Om du fick 122 så kan det antingen betyda att du gjort liknande test och övningar många gånger förr eller så betyder det att din förmåga till just den här typen av geometrisk/spatial intelligens är högt över normal.

IQ-tester är först och främst framtagna för att förutspå akademisk framgång. Nu var väl det här testet väldigt ensidigt, men stora delar av de standardiserade IQ-testerna är uppbyggda på liknande sätt.

Det finns många olika sätt att mäta intelligens på precis som det finns många olika definitioner på vad intelligens är för något. Jag tror inte att man ska stirra sig blind på sitt IQ. Personer med väldigt lågt IQ, som det vanligtvis mäts idag, kan gå precis hur långt som helst ändå. Kanske är envisheten och viljestyrkan ett bättre mått på framgång.

Ja, jag slarva igenom. Satt inte och tänkte någon längre tid på varje uppgift. Satt dock lite längre på dem sista. Var ju tvungen att jobba lite då och då också :fakta

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Respektingivande med felstavning i ett IQ-test....

your = din
You're = du är :va

Fick f ö 124...

Last edited:

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Om man ska se till den praktiska nyttan..

sepahewe skrev:
Det kan väl alltid diskuteras :hihi men ska vi prata poäng på testet så slår min 138 poäng dina poäng :yoparty

140 på pricken, :eek: fast som många säger ska man ju inte sätta mkt tillit till såna här tester. Kul och vara med i mensa, men med bra betyg kommer man också in dit man vill. Dvs. betyg/hsp > iq-test.

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
det duger! ( går att förbättra om man använder mer tid)

.... e man idiot till sättet hjälper inte högt IQ.....

Mingves

Guest
123 men jag var tvungen att bara kryssa snabbt på de sista 10 eftersom jag skall gå hem nu.

///M

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Alltså poängen blir troligtvis högre ju snabbare ni gör testet...

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Det va tre frågor jag inte kunde...............som jag fick chansa på

Bifogat

• iq.jpg
    iq.jpg
    68.1 KB · Visningar: 83

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
Jag fick 133. Men det kanske jag inte borde skriva, nu kommer ju folk tro att jag är smart :rolleyes:

Jag gjorde testet igår på jobbet, så det tog lite längre tid eftersom jag var tvungen att gå ifrån lite då och då och ta hand om kunder som kom och störde.. Så jag borde fått bättre resultat om jag genomfört testet snabbare? :va Har aldrig gjort nåt IQ-test tidigare men det var ju bara att se olika mönster typ..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln