Hej!
Några av er kanske såg tråden för ett tag sedan som hintade om att arbetat med nya SH pågår nu så känner jag att jag vill visa upp sajten!
Tekniskt vad som skett är att vi byter till XenForo som är mycket populärt, säkrare och även snabbare tror jag. Saker har faktiskt bara fungerat. Allt har migrerats över som är viktigt. Allt ska fortsätta fungera i princip direkt efter bytet.
Det är ju dock så att jag kan ha missat saker...
Jag vill inte att ni försöka "döda sajten" tack Utan om ni ser något skumt, skriv här eller PMa om det kanske är något kritiskt.
Tapatalk ska fortsätta fungera också. Eventuellt behöver ni lägga till / ta bort sajten en gång i med plattformen bakom bytts ut.
För er lata, här är en skärmdump.
För er med mer tid:
https://beta.sporthoj.com (ange beta/beta för åtkomst)
Önskar feedback på:
OBS, databasen som användes är ca 1 år gammal eller mer.
Så vissa av er som är nya här kanske måste regga er på nytt.
Varför byte av plattform
OBS! INGEN EPOST SKICKAS UT PÅ RIKTIGT.
Reggar ni er, hör av er så bekräftar jag kontot
Tack till er som tar er tiden
Skriv direkt i tråden hur ni tycker och tänker. Byte är tänkte ske när jag har lite mer tid över, ca slutet okt/nov.
Några av er kanske såg tråden för ett tag sedan som hintade om att arbetat med nya SH pågår nu så känner jag att jag vill visa upp sajten!
Tekniskt vad som skett är att vi byter till XenForo som är mycket populärt, säkrare och även snabbare tror jag. Saker har faktiskt bara fungerat. Allt har migrerats över som är viktigt. Allt ska fortsätta fungera i princip direkt efter bytet.
Det är ju dock så att jag kan ha missat saker...
Jag vill inte att ni försöka "döda sajten" tack Utan om ni ser något skumt, skriv här eller PMa om det kanske är något kritiskt.
Tapatalk ska fortsätta fungera också. Eventuellt behöver ni lägga till / ta bort sajten en gång i med plattformen bakom bytts ut.
För er lata, här är en skärmdump.
För er med mer tid:
https://beta.sporthoj.com (ange beta/beta för åtkomst)
Önskar feedback på:
- Designen
- Funktioner
- Hur enkelt förstå sig på
- Har något kritiskt missats
- Kan ni logga in
- Går det smidigt regga sig?
OBS, databasen som användes är ca 1 år gammal eller mer.
Så vissa av er som är nya här kanske måste regga er på nytt.
Varför byte av plattform
- Säkerhet
- Möjligheten att nyutveckla högre
- Mjukvara som fortfarande utvecklas med nya grundläggande funktioner inom forumet
- Lite bättre design, speciellt mobilt (responsiv)
- och diverse smått
OBS! INGEN EPOST SKICKAS UT PÅ RIKTIGT.
Reggar ni er, hör av er så bekräftar jag kontot
Tack till er som tar er tiden
Skriv direkt i tråden hur ni tycker och tänker. Byte är tänkte ske när jag har lite mer tid över, ca slutet okt/nov.