Testa om det stämmer med vad du verkligen tycker!

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Malmö-motard skrev:
2183370 Jag vill ha ett ljusblått Moderaterna som är lite shyssta mot gamla och sjuka, håller lägre skatter och arbetsgivaravgifter för företagen för att hålla företagandet uppe (sveriges motor), ett parti som gärna hjälper till ute i världen men som ändå håller sveriges flagga högt och bedriver en seriös men hård invandringspolitik. Kan inte någon ordna ett sånt parti så jag kan rösta med gott samvete i år? :hihi
:banana
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Freddy82 skrev:
2184040 Det spelar nog ingen roll vem som vinner, så länge inte v vinner så kommer Sverige se likadant ut ändå. Eller tror du verkligen att det kommer ske nån stor förändring här i landet framöver, isåfall vad?
Ja, jag tror det blir förändringar om det borgerliga blocket vinner. Tror dock inte att det kommer hända över en natt men i ett lite längre tidsperspektiv tror jag det kommer främja företagandet i Sverige. Det kommer skapas fler arbetstillfällen och det kommer löna sig att arbeta. Jag hoppas att bidragssverige kommer bli ett minne och att folk istället kommer kunna klara sig på sin lön.

Självklart tror och hoppas jag att vi kommer ha ett socialt skyddsnät även i framtiden men att det kommer finnas till för de som behöver det och inte för de som utnyttjar det av ren lathet, dvs. latmaskarna som lever på bidrag för att det är mkt bekvämare än att gå till ett arbete och göra sig förtjänt av brödfödan.
 

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
Ort
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
newstead skrev:
2184785 Ja, jag tror det blir förändringar om det borgerliga blocket vinner. Tror dock inte att det kommer hända över en natt men i ett lite längre tidsperspektiv tror jag det kommer främja företagandet i Sverige. Det kommer skapas fler arbetstillfällen och det kommer löna sig att arbeta. Jag hoppas att bidragssverige kommer bli ett minne och att folk istället kommer kunna klara sig på sin lön.

Självklart tror och hoppas jag att vi kommer ha ett socialt skyddsnät även i framtiden men att det kommer finnas till för de som behöver det och inte för de som utnyttjar det av ren lathet, dvs. latmaskarna som lever på bidrag för att det är mkt bekvämare än att gå till ett arbete och göra sig förtjänt av brödfödan.
:banana :klappar
 

-Freddy-

Guest
newstead skrev:
2184785 Ja, jag tror...blabla

Var nära på att börja diskutera politik här, men så kom jag på att jag har ett drivpaket hemma som ska på och att det har kommit upp några nya blocket annonser att inspektera :)

Är nog den enda som fått S på topp här ialf.
 

Bifogat

  • s.JPG
    s.JPG
    22.9 KB · Visningar: 40

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
just nu ingen, snyft
M 80%
Kd 61%
Fp 61%
C 58%
S 33%
Mp 28%
V 19%

Ser la helt ok ut... det blir blått iår.. igen... :tungan
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
M 83% Kd 68% Fp 62% C 50% S 28% Mp 26% V 20%


26% mp? No way..

Märks det att man bor i villa i en hyffsat välbärgad egenföretagar familj i vaxholm eller? :tomten
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
bonny skrev:
2184532 V 100%
S 0%
Fp 0%
C 0%
M 0%
Kd 0%
Mp 0%
:banana

Konstigt...det borde bli v 50% mp 50%, eftersom de är i stort sett skit samma, förutom att mp är flummigare och försöker dölja att de egentligen är kommunister.
 

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Ort
Partille
Hoj
En Liten
Bevisar just vad jag trodde

S 60%
Kd 60%
Mp 56%
V 55%
M 54%
Fp 52%
C 48%

3 Saker kan dras ur testet:

1: Tester som detta är roliga att göra, men bevisar inget.

2: I min egna uppfattning: Att politiken är för "mainstream".
Alla rör sig mot mitten (inte C) = politisk korrekthet.
När alla partier har (visar upp) samma åsikter, hur ser vi då polariseringen?
Partierna är som ett gäng bananer i samma klase. :banana
Blankröst för min del, men hjärtat sitter till vänster...

3: VALIDITETEN i testet bör ifrågasättas. Hur är det uppbyggt? Av vem?
För vem? Ideologisk föankring i frågorna, finns det?
Hur är frågor och svarsalternativen fördelade mellan partierna?

Mer intressant hade varit ett liknande test sett utifrån en motorcyklists perspektiv.

Ride On, Uffe
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Malmö-motard skrev:
2183370 Jag vill ha ett ljusblått Moderaterna som är lite shyssta mot gamla och sjuka, håller lägre skatter och arbetsgivaravgifter för företagen för att hålla företagandet uppe (sveriges motor), ett parti som gärna hjälper till ute i världen men som ändå håller sveriges flagga högt och bedriver en seriös men hård invandringspolitik. Kan inte någon ordna ett sånt parti så jag kan rösta med gott samvete i år? :hihi

Folkpartiet?!
 

Gabor

Guest
Rösta i höst blir viktigt....

M

72%
Fp

68%
Kd

61%
C

53%

Vänster packet ska ut....

S

28%
V
19%

Miljöpartiklarna för sverige bara bakåt i utvecklingen....fan å leva i ett land som börjar likna 30 talets polen....FY ´FAN....
Mp
19%
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Willy_wheel skrev:
2185461 V 100% du måste skoja såna som dej trodde jag var utdöda :rolleyes:
Eller kunde du börja fundera på om detta är allvar eller inte! Generellt visar väl resultaten här att de flesta på SH är politiskt naiva som, oftast, skryter hur bra moderaterna är och dåliga V är. Många av resultaten här visar ju att världen kanske inte är så svart vit som många här vill göra den till.
Du kan ju gå in på testen och se om du kan få ihop ett resultat som "mitt"...
 

Gabor

Guest
gjorde ett nytt test.....med ett perspektiv från att vara motvals till ett normalt funtat samhälle......FY Fan vilket idiot resultat...


Mp

87%
V

86%
S

81%
C

43%
Kd

37%
Fp

30%
M

21%


tror fan att vårat samhälle inte fungerar längre, kolla skolor, sjukvård, mm
 

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Stor Elak Twin
bonny skrev:
2186502 Eller kunde du börja fundera på om detta är allvar eller inte! Generellt visar väl resultaten här att de flesta på SH är politiskt naiva som, oftast, skryter hur bra moderaterna är och dåliga V är. Många av resultaten här visar ju att världen kanske inte är så svart vit som många här vill göra den till.
Du kan ju gå in på testen och se om du kan få ihop ett resultat som "mitt"...

Naiv.. var länge sen nån kallade mej det :)
Har dock sett med egna ögon i andra länder där V får styra och hur det ser ut på dom platserna,.

Ett litet exempel ifrån Sverige,. Kirunasvenskarna. så kan det gå.
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
bonny skrev:
2186502 Eller kunde du börja fundera på om detta är allvar eller inte! Generellt visar väl resultaten här att de flesta på SH är politiskt naiva som, oftast, skryter hur bra moderaterna är och dåliga V är. Många av resultaten här visar ju att världen kanske inte är så svart vit som många här vill göra den till.
Du kan ju gå in på testen och se om du kan få ihop ett resultat som "mitt"...

Då kanske du kan upplysa oss naiva vad som är så bra med V?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top