Testa Roadracing!!!!!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
RR: Är du mellan 13-18 år och vill testa roadracing? För 200:- får du chansen!

Junior Road Racing

Inbjudan

Härmed inbjuds du ungdom som är intresserad av roadracing, att prova på en junior 125 cc STD Aprilia RS.

Många av våra juniorer som tävlar idag ställer upp med sina hojjar för er att prova på, samt finns med för att ge tips och råd.

När: Måndag den 3/10 kl 10.00 - 16.00

Var: Gelleråsbanan, Karlskoga Motorstadion

Hur : Du skall vara mellan 13-18 år. Du bör ha någon erfarenhet att moped eller MC.

Anmälan: Anmälan gör du genom att faxa 0586-15049 eller maila kga.motorforening@telia.com om att du kommer.

Kostnad: 200 kr/person betalas kontant vid banan.

Restaurangen är öppen för de som önskar köpa mat/fika

Välkommen

Mike Luff
Karlskoga Motorstadion

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Åh, låter sjukt kul! Synd bara att det är så långt bort, annars hade det varit perfekt!
Skulle vara kul om någon fotade/filmade så man får se vad man missade :)

//Ccc

Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Enligt denna tråd måste man ha en målsman med sig om man är under 18, stämmer detta? Jag är på men att få med sig en förälder en hel dag en måndag är inte det lättaste, så i så fall tvingas jag stå över.

Sen står det 400 kronor i den andra tråden men 200:- här, vilket är det som gäller?

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
1100 F, och en trave smått
Stämmer att det blivit lite rörigt. Mike Luff ringde i torsdags och meddelade att han bjuder på banhyran den här dan. Därför en årissänkning till 200:- Bra va?
Och det stämmer att du måste ha med målsman om du är under 18 år.
Det går fint att anmäla sig på bägge inbjudningarna. Vi snackar om samma dag! Däremot är det föranmälan som gäller.
Vi ber om ursäkt att det blivit dubbla budskap. Lite trassligt i komunikationerna mellan mig och Mike.

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Arthur Dent skrev:
Stämmer att det blivit lite rörigt. Mike Luff ringde i torsdags och meddelade att han bjuder på banhyran den här dan. Därför en årissänkning till 200:- Bra va?
Det går fint att anmäla sig på bägge inbjudningarna. Vi snackar om samma dag! Däremot är det föranmälan som gäller.
Vi ber om ursäkt att det blivit dubbla budskap. Lite trassligt i komunikationerna mellan mig och Mike.
Hur ligger det till med försäkringar?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Arthur Dent skrev:
Känns som att man inte får missa ett sånt här tillfälle, men jag kan nästan garantera att inte någon av föräldrarna kan komma loss för att hänga med.

Det går inte lösa genom att jag skriver under att jag är god för att betala de skador som kan uppstå vid en eventuell vurpa? Eller på något annat lämpligt sätt?

Vad händer om tex motorn skulle säga upp sig medans det är jag som kör hojen? Det är ju förmodligen inte mitt fel men det är absolut inte ägarens fel heller.

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
1100 F, och en trave smått
Den här dagen riktar sig i första hand till dig som seriöst funderar på att börja åka RR. Är du under 18 måste en förälder/vårdnadshavare borga för ev. skador. Och är du under 18 blir det knepigt utan att föräldrarna är inblandade. En säsong med låg budget landar utan tvekan runt 25k. Cykeln inkluderad. Och du ska till och från tävlingar/träningar med cykeln, samt boende.

Vad gäller försäkring så finns det grundskydd som krävs av svemo.

Jag svarar gärna på alla frågor om ni ringer mig på 0708-342695

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...