testade CBR600 idag, på vägen men...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
grymt kul liten hoj, man får ju varva som en blå fför att det ska gå nått men helt ok.
Tyckte bromsarna va bra i början men när jag kom till gamla jaktmarker(busåkar vägar) så tröttnade dom lite, nånn som kört en R6 -03 och kan uttala sig om bromsarna?
det går ju att kasta runt en 600 som man vill i kurvorna, svårt att säga kanske eftersom jag aldrig kört min hoj på gatan, men Hondan kändes mer hanterlig.
Om det är nånn som kör den i 600std så vore det kul med lite intryck om orginalfjädringen mm mm.

fan vad korkad man är på vägen, minns varför jag slutade...usch :skrämd

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
R2 skrev:
grymt kul liten hoj, man får ju varva som en blå fför att det ska gå nått men helt ok.
Tyckte bromsarna va bra i början men när jag kom till gamla jaktmarker(busåkar vägar) så tröttnade dom lite, nånn som kört en R6 -03 och kan uttala sig om bromsarna?
det går ju att kasta runt en 600 som man vill i kurvorna, svårt att säga kanske eftersom jag aldrig kört min hoj på gatan, men Hondan kändes mer hanterlig.
Om det är nånn som kör den i 600std så vore det kul med lite intryck om orginalfjädringen mm mm.

fan vad korkad man är på vägen, minns varför jag slutade...usch :skrämd

Kawwa ZX6 RR 04:a kommer inte ha samma problem som detta året med mindre effekt i lägre register, tror att det kommer bli en dräpare. Sen är denna snyggare 04:an:) med svart ram.

Inte nog med det, sen har den grymmaste bromsar i Std klassen och väldigt bra dämpare. Prova vet ja !

Mvh//ZF

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
R2 skrev:
Tyckte bromsarna va bra i början men när jag kom till gamla jaktmarker(busåkar vägar) så tröttnade dom lite, nånn som kört en R6 -03 och kan uttala sig om bromsarna?...
Har bara kört Yamma de två senaste åren, men jag är van och tycker de funkar bra.
Provade däremot en gul Traja på KGA, där fanns det känsla vill jag lova!

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Vilken årsmodell? RR eller gamla vanliga FS?
Det jag kan nämna om mina bromsar är snarare att de fungerar bättre varma än kalla. Efter ett 20 minuterspass på Val de Vienne banan i Frankrike i 2 minuterstempo fungerar bromsarna ypperligt. Inte ett uns av tendens till mattning. Då är det i och för sig bytt till stålomspunnet, borde dock inte spela roll. Det jag kan säga om fjädringen är att den är som på de flesta hojjar lite gungig. Men med Öhlinare ligger den som ett streck, inte ens lite svaj i högfartsböjjarna. Dock märkte jag tendens till ostabilitet rakt fram över 180 knutar om man inte ligger ner över tanken. Kan kanske avhjälpas med mindre överstyrning och styrdämpare. Att säga att jag lagt tid på att laborerat där vore fel. Montera på och kör :skrämd .

// Wip

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ja alltså det jag körde va en -03 helt orginal och det är så jag tänkt rejsa den åxå.

Wip vad hade du för däck på din?

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Köpte ett sett av Folkesson i vintras när jag köpte kåpor av densamme. Minns inte säkert vilket märke, men har för mig att det var Dunlop.

// Wip

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Kanske är så att man kan byta sponsorer ibland...
De däcken som satt på då var Dunlop Sportmax. Supersoft fram och soft bak. Att jag sedan inte har kapacitet nog att utnyttja dem är en annan sak, funkade fint för mig i alla fall.

// Wip

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...