Du kör säkert snabbare, men gixxern är ändå svår att hålla på två hjul.2979870Mittsverige: 1.02.41 får se vad jag får när jag får min laptimer
Du kör säkert snabbare, men gixxern är ändå svår att hålla på två hjul.2979870Mittsverige: 1.02.41 får se vad jag får när jag får min laptimer
Fan alla snackar om att slå pungen i tanken.....har inte lyckats med det ännu. Har väl liten pung kanske.
Vi får samla ihop oss vi Sundsvall/Timråbor som suger o köra på bakhjulet.
Sen tar vi en heldag och övar.
Själv skulle ja behöva en hel sommar o lära mig på
kom nyligen hem från en runda med lite inslag av bakhjulsträning. Men den varvar upp så jävla snabbt att ja måste försöka växla på en gång. Vilket känns omöjligt. Jag tar upp den på 2:ans växel, och det känns helt omöjligt att växla till trean när den far iväg på bakan!
Ngn särskild teknik vid växlingen?
Vi får samla ihop oss vi Sundsvall/Timråbor som suger o köra på bakhjulet.
Sen tar vi en heldag och övar.
Själv skulle ja behöva en hel sommar o lära mig på
kom nyligen hem från en runda med lite inslag av bakhjulsträning. Men den varvar upp så jävla snabbt att ja måste försöka växla på en gång. Vilket känns omöjligt. Jag tar upp den på 2:ans växel, och det känns helt omöjligt att växla till trean när den far iväg på bakan!
Ngn särskild teknik vid växlingen?
Lär dig balansera på 2an alltså lyckas hålla den en längre sträcka på dryga halvgas innan du ger dig på Å växla... jag har lyckats å växla XX antal gånger men lagt ner det. Jag har insett att det är bättre att lära sig ordentligt en att dra ut växel för växel.........
Du kommer komma en aningens längre om du får i 3an men du kommer lika fan varva ur den me´ Å trilla ner igen.
om man säger såhär då, ska man gasresa eller koppla upp den? ngt som är enklare än det andra? jag bara gasar
Ta upp den på 2an. växla direkt till 3an o hitta balanspunkten så åker du nästan på tomgång.. asgött smidigast är att lägag upp ett ben på sadeln och åka så.. helt personlig åsikt men ska man åka långt o bibehålla samma fart är det lättare.. får lägre tyngdpunkt..
Du ska självklart koppla upp den. Då går det långsammare (känns säkrare) plus att det tar ett tag innan du varvar ur växeln.
va högre upp annars åker du ner igen.
tar du den på lägsta varven el?
för mig ville den upp på nästan tomgång..
o ja.. en träningsdag vore kul ti veckan kanske? tis tors kanske, ons åker ju ons gänget,,
se ovanstående
Vilken är egentligen den lättaste bakhjulsåka hojen?
fattar att de kommer vara lika många oliak svar som inlägg antagligen, men kanske, bara kanske, så svarar 2 likadant..
motard? tysen cc.. eller kanske någon 600?
o ja.. en träningsdag vore kul ti veckan kanske? tis tors kanske, ons åker ju ons gänget,,
se ovanstående
Lite knepigt med tid denna vecka, men lördag kanske??
Lite knepigt med tid denna vecka, men lördag kanske??
Gött! Bara o fortsätta antar jag.
Själv har jag inte lyckats få upp min gixxer än... Testade nån gång för ett tag sen, gick skit, provade att burna istället...slog i pungen i tanken och åkte hem
lörd.. bilutställningen med cruzing på kvällen.. tror jag iaf
sönd va väl matti tepsa på moped o motor va?
om man säger såhär då, ska man gasresa eller koppla upp den? ngt som är enklare än det andra? jag bara gasar
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|