Testrapport av Freppas Hayabusa

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Hightuned skrev:
Kunde du hålla dig från att dra mätarn ut på motorvägen så har du verkligen karraktär?. :D

Jag skulle aaaaaaldrig bottna mätaren på motorvägen :rolleyes: Jag körde ju på min hemliga ovalbana i Spanien :fakta Där bottnades mätaren tills jag kände behovet av att andas igen. Busan är en underbar cykel och jag köper en när jag kan försäkra den för en vettig peng, 2400/månad är INTE en vettig peng. Så mycket bättre än min holk var den inte. Men accet efter 250 var rätt fint, bättre än min hoj som saknar aerodynamik :D När vi nu pratar om bromsarna så kan det ju vara så att det sitter skit-belägg monterade, eftersom initial-känslan både fram och bak var dålig. Jag använde fyra fingrar på frambromsen för det kändes nödvändigt, ska man behöva det ni som åker Busa? Jag är väldigt glad för att jag inte drabbades av ha-begär direkt, för då hade jag blivit fattig!!! Men som sagt, Busan är den enda hoj jag vill ha förutom den jag har.
 

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
har den busan turbo? jag var i Haninge för några dagar sedan ch då var det en busa med turbo som stod och varvade rätt friskt innan han åkte iväg..lät skönt med dumpen..
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag håller inte med Per. Frambromsen är riktigt skön tycker jag, och då är det två fingrar som används. TRE om det verkligen skulle behöva knipas åt och låsa framhjulet :). Men som sagt - bakbromsen är konstig.

/Freppa
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Dags för rapport nummer två kring Operation Hayabusa - The return of the raktframräjsing.

Kort kan man sammanfatta det hela såhär efter 1 1/2 månads ägande och körande:

Positivt:
  • Motorn är guld värd. Fantastisk karaktär samt stark som en björn
  • Frambromsen har efter byte av belägg fått ett jäkla nyp i sig. Stålomspunnet skulle dock höja effekten en aningens.
  • Bra och tydlig instrumentpanel (visserligen dold under kåpglaset, men men....:D)
  • Bra att skjutsa på. Man märker knappt av passageraren.
  • Funkar bra på bana. Jag som är långsam som få hade inga problem att leka med den på Kinnekulle.
  • Välbalanserad. Hela hojen berättar vad som händer i varje ögonblick.
  • Trevlig gasrespons. Efter initiala omställningsproblem från Knasare till insprut så går det riktigt bra.

Negativt
  • Äter däck och bensin.
  • Kåpglaset. Är man 1.50 lång så går det väl an. Jag är 1.88 och det går INTE
  • Lite FÖR effektiva ljuddämpare ;)
  • Kass helljusbild. En besvikelse.


Sammanfattning: Jag skulle lätt köpa en igen, men bakbromsen känns som om den måste uppdateras. Nästa hoj blir nog en Gixxer1000 eller 750. Men tills dess är det nog LÅNG tid kvar.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Freppa skrev:
Dags för rapport nummer två kring Operation Hayabusa - The return of the raktframräjsing.

Kort kan man sammanfatta det hela såhär efter 1 1/2 månads ägande och körande:

Positivt:
  • Motorn är guld värd. Fantastisk karaktär samt stark som en björn
  • Frambromsen har efter byte av belägg fått ett jäkla nyp i sig. Stålomspunnet skulle dock höja effekten en aningens.
  • Bra och tydlig instrumentpanel (visserligen dold under kåpglaset, men men....:D)
  • Bra att skjutsa på. Man märker knappt av passageraren.
  • Funkar bra på bana. Jag som är långsam som få hade inga problem att leka med den på Kinnekulle.
  • Välbalanserad. Hela hojen berättar vad som händer i varje ögonblick.
  • Trevlig gasrespons. Efter initiala omställningsproblem från Knasare till insprut så går det riktigt bra.

Negativt
  • Äter däck och bensin.
  • Kåpglaset. Är man 1.50 lång så går det väl an. Jag är 1.88 och det går INTE
  • Lite FÖR effektiva ljuddämpare ;)
  • Kass helljusbild. En besvikelse.


Sammanfattning: Jag skulle lätt köpa en igen, men bakbromsen känns som om den måste uppdateras. Nästa hoj blir nog en Gixxer1000 eller 750. Men tills dess är det nog LÅNG tid kvar.

Det finns ju andra modeller av kåpglas och ljuddämpare ;)
 

Ben Dover

Medlem
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ZX7R 1997.KTM 950 SE -07. GasGas 300EC 2007
Jag satte på en tailraiser på min.Det höjde bak cirka tre centimeter,har gjort den mer lätt-svängd.Monterade också ett 180-däck så nu jävlar går det att svänga med den...
Ett dubble-bubble och stålomspunnet köptes efter två dar,bak bromsen används aldrig,låter väldigt manligt med ett annat system! :rock
Grym hoj helt enkelt.Blir en del bana iår.Ska ner till ringen först...
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top