Thailand?

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Koh Tao !!:tummenupp

it´s my happy place !:yoparty

3380525_6018059.jpg Dock dåligt med skydd :huvet, tur att man inte faller tungt :tuttar

7176983_14288791.jpg

7177075_14288997.jpg
 
Last edited:

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Tänk på att du inte får prata i mobil samtidigt som du kör!.
Men du kan vara hur packad du vill....
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Du bör börja i BKK och handla det du ska ha med dig runt i Thailand, du tar bara med dig pass, pengar och ett litet handbagage och sen handlar du allt. Sen avslutar du med 2-3 dagar för att handla med dig grejer hem om du vill, finns tonvis med köpcentrum där man kan spendera 2 dagar utan att gå någon annanstans.?


Kan ju hända att trådstartaren inte vill halka runt i Billabongtröjor i fem veckor......
 

Schyffert

-´-`-´-`-´-`-
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Bålsta
Hoj
BMW F800S
När det gäller dykning i Thailand så är det västkusten som gäller!
Jag har jobbat som divemaster där och kan verkligen rekommendera Similan Island, Koh Bon, Koh Tachai och Richeliu Rock.
Fantastiskt dykning och den här tiden borde det finnas stora möjligheter att få se Mator vid Koh Bon. Var själv där i januari och fick se 3 Mntor där på 3-5 meter =)
Med mycket tur kanske det även finns någon Valhaj i omådet.
Bästa sättet att ta sig ut till dessa dykplatser är att åka från Khao Lak som är ett väldigt lugnt stället, kanske mer för äldre men med fantastiskt många bra restauranger!

Vad gäller dykningen på Koh Tao så är det väldigt omtalad. Anledningen till detta är dock att det (efter Australien) certifieras flest dykare där. Det är en skön party ö med fin stämning och massor med dykarfolk, dock är dykningen inte speciellt bra där!

Kan tillägga att det är lag på att ha hjälm när man kör hoj/moppe i Thailand. Dock inte många som följer detta, men det kostar 300Bath (ca 65kr) om polisen skulle stoppa dig och vill ha lite mer stålar. =)

Trevlig resa!
 

övik

BAAAM
Gick med
15 Feb 2009
Ort
västerås
Hoj
2010 KTM 990 SMR
Have fun, vet inget om hojuthyrning on Koh Chang men moppar finns det overallt. Plus sa ar deras privata sjuk-klinik javligt nice, for att inte tala om vilken service man far nar man far ta baten over till fastlandet Trat och det stora internationella sjukhuset, liggandes i ambulansen:tummenupp (been there, done that.)


Moppe åldern e passerad:p Låter frestande me å besöka sjukhuset men tror fan ja ska försöka hålla mig därifrån:D
 

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Ort
Linköping
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Jag var där i september då jag första gången körde en tung hoj. Tycker det gick bra med tanke på omständigheterna ang mina kunskaper och det blev ca 150 mil i sadeln. Utgick från Pattaya ner till koh chang och tillbaka.
Sedan tog vi en längre tur upp till Burma med mellanlandning i Chang Mai och Chang Rai.
Vägen mellan Chang Mai och Chang Ray är det absolut mest fantastiska jag åkt!
Har en mycket pålitlig kontakt i Pattaya som man kan hyra rum av och även tunga cyklar.

Edit: tycker thailändarna var mycket trevligare i trafiken än oss nordbor...:tummenupp
 

Bifogat

  • CIMG0287 [Skrivbordsupplösning].jpg
    CIMG0287 [Skrivbordsupplösning].jpg
    195.4 KB · Visningar: 69
  • CIMG0305 [Skrivbordsupplösning].jpg
    CIMG0305 [Skrivbordsupplösning].jpg
    206.7 KB · Visningar: 78
  • CIMG0343 [Skrivbordsupplösning].jpg
    CIMG0343 [Skrivbordsupplösning].jpg
    177.3 KB · Visningar: 51
  • CIMG0199 [Skrivbordsupplösning].jpg
    CIMG0199 [Skrivbordsupplösning].jpg
    159.5 KB · Visningar: 77
Last edited:

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Jag upplever östkusten otroligt mycket bättre än västkusten. Kommer slå mig till ro där nån gång i framtiden.
Läste innan att nån skrev att Samui var exploaterat. Visst är det det så men det är ändå en otroligt mycket skönare stämning där än t ex Phuket som är ett äckligt jävla ställe. Blir också så otroligt less på alla svenska snorungar som tror dom är balla för att dom packpackar i Thailand, dom verkar finnas i tusental på västkusten. Tror fan att det finns fler svenska tonåringar på Phi-Phi öarna än det finns Thailändare. Föredrar i så fall att supa ner mig tillsammans med engelska fotbollshuliganer på Samui.

Koh Phangan som nämnts innan kan jag också rekomendera. Inte så exploaterat och vad jag hört från mina vänner där så har det kommit färre turister det senaste året.

Ska ni köra hoj så kan det ju vara kul att se lite av norra Thailand också. En by som heter Pai kan jag rekomendera, riktiga serpentinvägar över bergen om man kommer från Chiang Mai och fantastisk natur.

Det är knappast någon maffia som gör att du får betala extra för påhittade skador på vattenskoter. Det är bara oärliga uthyrare som betalar en viss provosion till polisen.
Om polisen stoppar dig för någon form av trafikbrott så löses det lättast genom att lägga en 500bath sedel tillsammans med körkortet när det sträcks fram. Det brukar räcka för mig och 120sek är ju inte mycket.
Det är möjligt att dom kommer försöka kräva mer eftersom du är västerlänning eller om du har gjort någor allvarligt.

Hmm ja, det är lag på hjälm som någon skrev men det efterlevs väl ungefär lika mycket som förbudet mot prostitution.
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Jag har känslan att hela SydostAsien är relativt lika, med undantag från Singapore som är någorlunda civiliserat, resten är generellt kaos. Cambodia o Laos är väl längs ner på 'civilisations' skala med mestadels grus istället för asfalt som exempel. Thailand och Vietnam är skapliga. Malaysia har jag inte rikitigt koll på, ska dit om 2 veckor så då avgör jag det ;)

Trafiken är helt okej, bortsett från att dom kör på fel sida. Så rondeller är intressanta...

Vägarna i Phuket är som byggda för motardåka, synd det inte finns några motarder bara...
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Var på ostsidan förra året.
Började på Koh kood fortsatte till Koh Maak o avslutade på Chang.
Koh Kood tog vi som en nervarvningsfas.Fin lugn ö att bara softa på.Paradise.
Koh Maak var kass.Usla stränder o skitit som fan.Bästa här var småöarna runt om.Koh Rayang o Koh Kradaad.
Chang mycke att se å göra.

Va det bra snorkling / dyk i dom trakterna?
Flyg till Bangkok och sen buss för att ta sig dit snabbast?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top