Själv tycker jag det är lite märkligt att lägga ett event då man har sjukt olämpliga kläder på sig i svinkall svensk höst. (Blev lite gnällig och känslig av ryggskadorna tror jag..) skulle då inte köra många meter i finkläder (ens om jag hade haft några!) Oavsett eventuellt underställ. Måste vara nåt australiskt påfund.
Skickat från min Pixel via Tapatalk
Tomtar ska ju vara tjocka, då kan man ha dubbla skinnställ, allväders och airbag på magenGår ju att låna lite större utstyrsel trä över stället men håller med om att det är lite sent lagt. I min klubb körs det "juldags-event" iklädda som tomtar. Ganska kallt det också
Korrekt. Sydney 2012. Bättre väder där så här års, skulle jag tro.....Måste vara nåt australiskt påfund.....
Jag förstår arrangemangets koncept, men jag förstår inte riktigt hur arrangören gör associationer mellan en gammal Matchless och vissa av de specifika stilar som är välkomna vid detta arrangemang. Det känns som att de utvalda stilarna är lite väl spretiga och lite väl mycket i linje med huvudsponsorns modellprogram...? Dessutom, om syftet är att samla pengar för välgörande ändamål, varför stänga ute ett stort antal andra motorcyklar...?
...och jag är ledsen att hacka på arrangemanget igen:
Vi hälsar ALLA hojåkare välkomna - såväl medlemmar som gäster till denna kanske sista helgturen för säsongen!
RC Bellman"
DET köper jag med hull och hår!
Det kan tänkas det står en SportHoj eller två vid slottet för vägarna som är sköna ligger inte mot Stockholm...
Mitt råd... Ge upp nu tjöta och kör hoj istället, se mysiga platser, träffa andra trevliga hojåkare m.m INNAN förbenade vintern nalkas. Är väl det vi gillar och INTE sitta på ett forum tjöta??
Tips köra lördag 30 september
"Välkomna till den traditionsenliga frossarresan till kakor och bakverk!
Detta år tar vi den södra vägen till Taxinge via Södertälje, söder om sjöarna Måsnaren, Långsjön och genom Nykvarn och norrut mot Taxinge. Vädret skall bli sköna 14 gr C med övervägande sol.
Vi räknar att vi är vid Taxinge Slott ca 12.40 och kan börja frossa i goda mackor och bakverk. Vi gör en kortkort paus vid Hallundamotet/McDonalds/Shell och fångar upp de som vill starta/hänga på WB därifrån. Vi beräknar vara där ca 11.40. För de som bor runt Nacka/Orminge går det bra att ansluta vid någon av påfarterna. Vi passerar ca 11.15-11.20.
Vi hälsar ALLA hojåkare välkomna - såväl medlemmar som gäster till denna kanske sista helgturen för säsongen!
RC Bellman"
En trevlig liten utflykt på en SportHoj till Taxinge Slott idag. Men så många hojar var det inte där.
Men om man läser och dubbelkollar så är det inte lördag utan 30 september som utflykten sker...
Men det finns många trevliga vägar så efter att synat Porscheklubbens bilar bar det iväg mot Läggesta och söderut mot Laxne och sedan mot Gnesta. Mellan Heby och Vängsö kan man svänga av mot Dillnäs kyrka. Dit har jag aldrig kört så nu har jag sett Dillnäs kyrka https://sv.wikipedia.org/wiki/Dillnäs_kyrka
Anledningen var lite att en fd arbetskamrat gick omkull på grus i "femtiokronerskurvan" och ett olyckligt möte med en husbil gjorde att det inte bara blev en "vurpa" utan det som vi alla i sinom tid skall uppleva...
Enligt ett vittne blev denne omkörd i 150 km/h av tre hojåkare innan det hände. Lite att tänka på när vi är ute på vägen...
Nu tar prostatacancer i genomsnitt 3 liv varje dag så dödligheten för oss som kör SportHoj är liten i jämförelse. Av mina motorcykelkamrater som dött har de flesta inte dött i sadeln...
Ämnesflykt är SportHoj!
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |