The dream vol 3,0

Candy Apple Red.
CB07.107BestSportbike.JPG
 
Sådär ja. Hojen är startad och mappad... Efter 3 års byggande. Vad vart det för effekt kanske ni tänker... Jo vid 0.8 bar 318 hk och vid 1.4 bar hela 424 hk och 301 nm. Tydligen ser ljuddämparen inte sig lik ut och bakdäcket är kaput men det är sånt man får räckna med. Nu kan jag äntligen pusta ut... Nu är det finlir så som lack och besiktning och sätta sig in i linket på riktigt:yoparty
 
Kul att hela familjen är besatt av värdens bästa hoj.
Rena spökåkar siffror!
Fråga: Håller på och funderar på SFRO- besiktning och det verkar ju glasklart, men hur gör ni
med Försäkringsbolaget/n. De jag pratat med är inte särskilt sammarbetsvilliga.
Ett stort bolag som alla nämner i motorsammanhang och som ska verka så bra, erbjöd endast Trafikförsäkring på min hoj.<---skämt:huvet
Och då för originalutförande.

Och vart får man tag på bakdrev med mindre antal kugg än 40?
Busa gen 2 har väl 43, dock en kugg större fram
 
Last edited:
Kul att hela familjen är besatt av värdens bästa hoj.
Fråga: Håller på och funderar på SFRO- besiktning och det verkar ju glasklart, men hur gör ni
med Försäkringsbolaget/n. De jag pratat med är inte särskilt sammarbetsvilliga.
Ett stort bolag som alla nämner i motorsammanhang och som ska verka så bra, erbjöd endast Trafikförsäkring på min hoj.<---skämt:huvet Och då för originalutförande.

Har inte gjort något spec med bolaget har Länsförsäkringar. Hayabusan ligger ju redan i dyraste försäkrings klassen 7. Så för mig vart det inge spec mer än att försäkringen vart 500 kr billigare när den vart ombyggtfordon. Kör halvförsäkring ca 9.000 kr halvår. Står på mig... Ring runt till olika och förklara läget. Något bolag kanske är sammarbets villig.

Ja helt klar fränt. 3 turbo byggen under samma tak o familj är rätt ovanligt hehe.
 
Ja du bra fråga. Hade satsat på ett större drev fram och org bak till att börja med. Sedan är det till att exprementera. Kör helst inte under original (17) fram pga kedjan får en snäv böj. Finns säkert någon hemsida som man kan räckna ut hastighet med olika drevningar etc.
 
Jag ringde något försäkringsbolag innan jag SFRO-besiktade turbokawa zx9 och de ville inte höra talas om turbo och svarade med jättepremier. Provade att besikta ändå och hem i lådan kom premien på 4600/år. Helt ok tycker jag. Original låg den på 4200/år tror jag.

Kul att hela familjen är besatt av värdens bästa hoj.
Rena spökåkar siffror!
Fråga: Håller på och funderar på SFRO- besiktning och det verkar ju glasklart, men hur gör ni
med Försäkringsbolaget/n. De jag pratat med är inte särskilt sammarbetsvilliga.
Ett stort bolag som alla nämner i motorsammanhang och som ska verka så bra, erbjöd endast Trafikförsäkring på min hoj.<---skämt:huvet
Och då för originalutförande.

Och vart får man tag på bakdrev med mindre antal kugg än 40?
Busa gen 2 har väl 43, dock en kugg större fram
 
Undra vad en fullvärdes försäkring skulle gå på, dvs ta ut en bes.man och titta samt bedöma skicket på hojen.
De flesta turbo mopparna på denna sida är ju aningen mer kittade och i avsevärt bättre skick än genomsnitts bågen
 
Funderar faktist på om man skulle be en besiktnings man värdera hojen bara för skojs skull. Kanske är värd lite mer än 40k när jag köpte den hehehe
 
Beställde ett bakdrev 38 kugg och 2 framdrev 17 resp 18 kugg från xlmoto du tipsade om. Så om tex 18/38 blir för mycket, har man ju ett nytt 17 också.(JT givetvis)


Vad tror du om svingförlängarna FTD-customs säljer, Driverinblack?
 
tror att 1 kugg fram är som 2-3 kugg bak. kan ha fel.
du kommer få en jäkla toppfart ;)

svingförlängare har jag ingen erfarenhet av tyvärr. bror min kör med det och det verkar hålla bra för han.
kan tyvärr inte säga något mer än det.
 
Händer inte mycket men lite iallfall. Pysslat lite med elen. Införskaffat en besiktnings ljuddämpare ala Honda jättestor mastodont dämpare som skall anpassas för 3tums röret. Har gjort ett kopplings schema på link inkopplingen för enkel felsökning etc. Lacken är bestämd. Blir en Volvo färg twighlight bronze. Kanske två tons lack få se vad lackeraren säger hehe. Väntar på en generator packning sedan är det dax för en tur runt kvarteret innan snön kommer. Lite modning av vevhusventilationen med mera. Att göra listan är jätte liten nu.. :yoparty
 
Ang försäkring så har jag helår halvförsäkring på min BB med 194 ( 300 ) pappershästar .
Blev sänkt från ca 4 500 till 2100 vid senaste förnyelsen , troligtvis pga att jag passerat ytterligare en tiotalsgräns i åldersträdet . När jag ringde och kollade vad som gäller vid utlåning eftersom jag bytlånades hoj med polare när jag åkte till IOM försökte handläggaren ljuga om utlåning och även snacka sig ur försäkringen .

Vet någon om försäkringen på något sätt följer fordonet för ex en ny ägare ?

M
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top