The Fjells 2011

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Blev lite inspirerad av nån tråd här.

Över Kristi Himmelsfärd 2-6 juni. 5 dagar totalt. Mer tid hinner jag tyvärr inte avsätta för MC-resa denna säsong.

Avfärd Sthlm torsd 2/6 0400. Sen är det marathonkörning som gäller en bra bit upp förbi Idre.

Mest asfalt men även en del (lätt) grus. Räkna med etapper på 60-100 mil/dygn.

Det blir camping som gäller. Vi lagar egen mat, gör stora brasor och dricker Jack Daniels på kvällarna för att hålla värmen.

Jag måste hitta nån som kan passa ena lillgrabben i några dagar, men det löser sig säkert.

Är det fler som vill haka? Kunde va ballt om vi blev några stycken.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag är ju på.

Men är tveksam till kombinationen jack daniels och tripper på 100mil :)

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Ääääh. Man kan tratta i sig lite för att hålla värmen. DU behöver ju inte dricka en flarra/kväll?

Det är nog just Jack Daniels han är skeptiskt till. Rävgift. Hade det handlat om Laproaigh så...... :fyllisar

;)

Är tyvärr upptagen över Kristi flygare annars hade jag mer än gärna hängt på. Lillebrorsan kommer hem från Australien och det är enda helgen som han är tillgänglig. Skit....

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Ok. Vi har fem dagar.

Dag 1: Sthlm-Funäsdalen eller längre. <60 mil
Dag 5: Långt norrut-Sthlm. <80 mil

Däremellan blir det kortare dagsetapper med åka, fiska, slå upp tält, torka kläder, laga mat i skogen, dricka sprit, kolla naturen, garva och träffa nytt folk.

1: Starstriker
2: Xibalba

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Ok. Vi har fem dagar.

Dag 1: Sthlm-Funäsdalen eller längre. <60 mil
Dag 5: Långt norrut-Sthlm. <80 mil

Däremellan blir det kortare dagsetapper med åka, fiska, slå upp tält, torka kläder, laga mat i skogen, dricka sprit, kolla naturen, garva och träffa nytt folk.

1: Starstriker
2: Xibalba

Update:

Sthlm-Funäsdalen-Vilhelmina-Höga Kusten-Sthlm

nåt i den stilen. Det ser ut som att jag "får ledigt". :D

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Update: Xibalba har tomt på kontot och SMS-lån verkar inte funka heller. Så han stannar hemma.

Jag åker med en annan polare som är fotograf. Det blir nog en liten film av det hela.
Fler som vill haka? Eller sitter ni bara och skrävlar om era gamla meriter? :D

Last edited:

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Ja e på till 99% nu iaf. Kontot fick sig en oväntad uppsving nu! Måste bara reka med tjefen om 3/6 och fixa hit en moppe :)

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX

Fiskespön, vadarstövlar, etc etc.. Min erfarenhet är att det är bättre att prioritera hojåkat utan så mycket extra packning, och ta bilen upp om man vill fiska. Men visst kan det funka, en lämplig MC-fiskeutrustning är väl ett teleskopspö, lätt haspelrulle och en draglåda med några små drag och flugor. Allting går. :D

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Fiskespön, vadarstövlar, etc etc.. Min erfarenhet är att det är bättre att prioritera hojåkat utan så mycket extra packning, och ta bilen upp om man vill fiska. Men visst kan det funka, en lämplig MC-fiskeutrustning är väl ett teleskopspö, lätt haspelrulle och en draglåda med några små drag och flugor. Allting går. :D

Äääh. Det är bara lite kvällsfiske till ölen vi snackar om. Ingen fiskeexpedition precis. Vadarstövlar låter jävligt seriöst :D
Iofs kanske det är sweet om det börjar hällregna när man är ute och kör :)

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Heh, jag har faktiskt också planer på att sticka iväg på en tur under kristi. Typ södra norge. Skulle teoretiskt kunna joina er istället, men ni kommer nog bli urless ganska snabbt på att sänkas av en 125:a.

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Heh, jag har faktiskt också planer på att sticka iväg på en tur under kristi. Typ södra norge. Skulle teoretiskt kunna joina er istället, men ni kommer nog bli urless ganska snabbt på att sänkas av en 125:a.

Bara töntar åker en kristen helg ;)
Men augusti är tufft!!

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj

Ptja, vi har 5 dagar på oss dit, runt där och sen hem..... Fixar du det så haka på vetja :) Å andra sidan har du ju redan sett de flesta ställena vi skal till.

Vildmarksvägen öppnar dagen före vi kommer dit. Det blir intressant. Tydligen ligger det 4 meter snö där nu .P

Bara töntar åker en kristen helg ;)
Men augusti är tufft!!

Bah. Sitt du i kyrkbänken du, så sitter jag i sadeln. Sen kan du ju åka när det blivit lite varmare och inte så lesKigt :arsele

Last edited:

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Sådär, nu är det sista hindret avklarat. Transportmoppe i form av en Africa twin fixat.

Fan va kul det ska bli, underbart att det filmas. Kan döpa filmen till

A idiots guide to touring. Längsta sträckan jag kört på en mc någonsin i ett och samma svep eller ens under en dag är 16mil, fick ont i arslet efter 4km och nu blir det 2500km på 5 dagar :näsblod

Haha lär bli intressant och snuskigt kul!

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping