The Fjells 2011

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sådär, nu är det sista hindret avklarat. Transportmoppe i form av en Africa twin fixat.

Fan va kul det ska bli, underbart att det filmas. Kan döpa filmen till

A idiots guide to touring. Längsta sträckan jag kört på en mc någonsin i ett och samma svep eller ens under en dag är 16mil, fick ont i arslet efter 4km och nu blir det 2500km på 5 dagar :näsblod

Haha lär bli intressant och snuskigt kul!

Heh. Har hittat min gamla Airhawkdyna. Den kan du låna. Sadeln på den där hojen du har var inte att leka med.

Har precis börjar riva fram alla grejjer man har i sina gömmor. Packandet är halva resan. Man har ju gjort det här några gånger, så packningen blir lättare och lättare. Tex så skippar jag mina portabla högtalare idag till förmån för den ihopfällbara sågen (bra när man skall fixa gigantiska brasor). Ingen musik denna gång. Vi skall lyssna på vargarnas ylande, renarnas parningsvrål och björnens glufsande.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Synd att man missar detta....låter ju lite som Sista Färden...haha, ta med pilbågen...& banjon! :gnissla

Bifogat

• deliverance-3.jpg
    deliverance-3.jpg
    7.7 KB · Visningar: 53
Last edited:

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Sådär, nu är det sista hindret avklarat. Transportmoppe i form av en Africa twin fixat.

Fan va kul det ska bli, underbart att det filmas. Kan döpa filmen till

A idiots guide to touring. Längsta sträckan jag kört på en mc någonsin i ett och samma svep eller ens under en dag är 16mil, fick ont i arslet efter 4km och nu blir det 2500km på 5 dagar :näsblod

Haha lär bli intressant och snuskigt kul!

Hmmm kan bli spännande det där...men efter första etapperna på en sådär 15-20mil mellan tankstoppen domnar smärtan bort. Se bara till att inte ge upp för snabbt de första gångerna utan bit ihop lite på transportsträckorna så att ni kommer någon vart mellan stoppen.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Hmmm kan bli spännande det där...men efter första etapperna på en sådär 15-20mil mellan tankstoppen domnar smärtan bort. Se bara till att inte ge upp för snabbt de första gångerna utan bit ihop lite på transportsträckorna så att ni kommer någon vart mellan stoppen.

Äääh. Så illa är det inte heller. Jag hade inte heller tourat innan jag hoppade upp i sadeln och körde från Korea och hem till Sverige :gnissla

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Ett sista minuten tips. Vägen via rättvik till sveg-lofsdalen-högvålen-funäsdalen-åndalsnäs-geiranger-stryn-sedan hemåt via värmland. :)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Ett sista minuten tips. Vägen via rättvik till sveg-lofsdalen-högvålen-funäsdalen-åndalsnäs-geiranger-stryn-sedan hemåt via värmland. :)

Tack för tipset men redan kört i Norge några rundot. Tanken är att se mer av mitt vårt eget land. Har kör hoj i många av världens hörn, men inte mycket norr över i Sverige. Jag VET att det är fint där för jag har varit där, men inte på hoj.

Man borde skämmas......

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Sådär. Hojen packad och klar. Nu bär det av. Bajj bajj!

Om Sverige:

1. Det är fri fart norr om uppsala
2. Det går kor och renar på vägarna
3. Pizza är bäst i Sthlm
4. Halva Sverige består av myrar. Resten skog

Vi harvar vidare. Gäddede nästa!

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Haha så kan det nog vara :) skönt med värmehandtag iaf, bränner skönt i såren efter sista kvällens panikmeck när Nippeln på soppapumpens inkommande gick av :(

Aja strömsund nu, yr.no verkar ha fel med vädret ska bli ca1mm regn, lätt det tiodubbla nu! Men ska snart bli uppehåll!

Btw hur fiskar man här uppe? Nappar på varken drag eller mete!

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Haha så kan det nog vara :) skönt med värmehandtag iaf, bränner skönt i såren efter sista kvällens panikmeck när Nippeln på soppapumpens inkommande gick av :(

Aja strömsund nu, yr.no verkar ha fel med vädret ska bli ca1mm regn, lätt det tiodubbla nu! Men ska snart bli uppehåll!

Btw hur fiskar man här uppe? Nappar på varken drag eller mete!

man häller en flaska Jack Daniels i vattnet och plockar upp dom med händerna då dom fått nog..marinerat och klart!
Funkar inte det, kan du prova sätta en snus på kroken..då har dom antagligen redan fått sig en jävel redan av någon annan :)

Carpe me

Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Btw en Björn korsade vår väg igår!

Nu är vi i Hällingsåfallet

Carpe me

Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Sådär Geddede nu, tanka och luncha pizza.
Nästa blir stekenjokk!

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping