The Grudge.

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
Var på den i helgen och jag kan verkligen rekomendera den till alla som diggar ryyysliga filmer! Har sett en hel del skräckisar men det har aldrig pirrat så mycket i benen. Inte ens i närheten :tungan

Ni andra som sett den, vad tyckte ni om den?
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
valentinic skrev:
Var på den i helgen och jag kan verkligen rekomendera den till alla som diggar ryyysliga filmer! Har sett en hel del skräckisar men det har aldrig pirrat så mycket i benen. Inte ens i närheten :tungan

Ni andra som sett den, vad tyckte ni om den?



Heeemsk!! :eek: :eek:

Huuuaa! Jävulst äcklig film!
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Klart bättre än Ju-On iallafall.
Den fattade jag inte ett skit av, såg efter den The Grudge och då klarnade det.

The Grudge var iallfall den läskigaste filmen jag sett på länge,
mersånt.

:tummenupp
 

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
En del jag snackat med sa att den var crap och att de stängde av efter 30 minuter... Men jag tror det ligger till så att de inte vågade titta mer! :va

En annan äcklig film skulle tydligen vara "The Eye". Den är också japansk, men vet inte om Amerikanerna har gjort en liknande än. Någon som sett den? Är sugen på att se mer Skräckisar som sätter sig i magen :)
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
ifall man ska vara rädd så måste man antingen se jurtjyrkogården, excorcisten, dark waters eller spela silent hill.
 

Creeed

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 smr -08
Jag tyckte filmen var helt okej, lagom nervpirrande, fast har man sett filmer som tex The Ring, eller One missed call mm, så känns inte den här filmen vare sig unik eller jätteläskig. Men jag gillar den här typen av skräck, ska bli intressant å se efterföljaren! :)
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
valentinic skrev:
En annan äcklig film skulle tydligen vara "The Eye". Den är också japansk, men vet inte om Amerikanerna har gjort en liknande än. Någon som sett den? Är sugen på att se mer Skräckisar som sätter sig i magen :)


Tyckte the grudge var helt ok,inte så mycket story utan mest action så att säga..

The eye var bara rent skit ,definitivt inte en skräckis mer ett segt jäkla drama..
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Har beställt Ju-on. Japaner är ju jävligt stukade när det kommer till skräckfilm. Passade dessutom på att beställa Phone, Dark Water, Bunshinsaba (iofs Koreansk, men ändå...) + lite annat godis.

Avvaktar nog med The Grudge tills den kommer på dvd..har inte ens sett Amerikanska "The Ring" än...
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Den var ja knappt läskig, tyckte den sög rakt igenom. Däremot "the ring" sket jag nästan i byxan när jag såg den :skrämd
 

Hedenberg

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Åmål
Hoj
Night Train
Har hört så mycket om att den ska vara läskig och jätteskrämmande. Så självklart fick man ta och se den. Men jag kan inte hålla med dom som tyckte den var bra. Den var inte direkt skrämmande och jag tror inte ens att jag en enda gång under filmen blev riktigt rädd och hoppade till. Det kändes som man sett det förut och visste när det skulle dyka upp något hemskt.
Man kan ju alltid hoppas att tvåan är bättre. Kommer på bio i februari.
 

P-E

Guest
Tyckte den var bra. Hände saker hela tiden vilket var jävligt bra. Slutet kan man ju säga lite vad man vill om.

Såg den på bion när den hade preimär, hade precis varit en äcklig scen och det var en lugn scen för tillfället, så jag skulle på toa. Jag ställde mig upp och låtsades grina och sprang ut, fyfan vad alla garvade. :)

Edit: Man ska se den på bio! Hemma är ju inte äckligt, men med ljudet och allt sånt där från bion blir filmen mycket värre.
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Har en kompis som efter å ha se filmen, hoppade i bilen och for til tjejen...tror int han hade nåt vidare lust til at vara ensam den natten...
 

s9d8as0vjk

Guest
Döläbbig film ! Tror iofs man behöver stor bild och skapligt hög volym för att den ska vara riktigt läbbig ... :)

Filmen Saw ska enligt utsago vara riktigt läbbig den med men har inte hunnit se den ännu.
 

Hedenberg

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Åmål
Hoj
Night Train
P-E skrev:
Edit: Man ska se den på bio! Hemma är ju inte äckligt, men med ljudet och allt sånt där från bion blir filmen mycket värre.

Jag skulle nog vilja säga att det är tvärtom. Det blir ju läskigare att sitta hemma alldeles ensam och se en skräckis än att sitta i en stor biosalong med en massa människor runt omkring. Men alla tycker vi olika.
 

RSpirit

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RS 98
valentinic skrev:
Var på den i helgen och jag kan verkligen rekomendera den till alla som diggar ryyysliga filmer! Har sett en hel del skräckisar men det har aldrig pirrat så mycket i benen. Inte ens i närheten :tungan

Ni andra som sett den, vad tyckte ni om den?

Har den på datorn och ska titta på den förmodligen idag.

Nåväl, vågar man titta själv på den ensam i sitt rum?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top