The Grudge.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Läskiga överraskningsmoment men manuset var skrivet av ett fyllo som itne fick ihop det efter första halvtimmen. Betyg: 1/5 från mig, för lite naket för högre poäng....
 

*Hugo*

öka takten sista kvarten.......... :-)
Gick med
7 Jul 2004
Ort
2mil väster om...
Hoj
meanstreak 02
mm

Kom nyss hem från bion...tyckte den va skaplig...men hade förväntat mig mer skräck liksom.. :)
har ej sett dom tidigare men tjejen har det å hon tyckte denna va bra.. :)
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Bikerbitch skrev:
Det var väl samma regissörer som gjort The Ring har jag för mig?

Nix, det är det inte. Gore Verbinski gjorde den amerikanska Ring och Hideo Nakata gjorde de tre japanska (Ringu, Ringu 2 och Ringu 0).

Däremot så har Takashi Shimizu gjort både den amerikanska och japanska Grudge.
 

Henken

Guest
Sag The Grudge pa Bio for nan vecka sedan...Jag brukar inte vara radd men nu ville jag fan att filmen skulle ta slut sa jag kunde fa bort smartan i brostet!! Gjorde ont varje gang jag hoppade till :)

Riktigt hemsk & bra!
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Urusel film och massor med luckor och hål i storyn. Bara för att en film ligger ikategorin "rysare" behöver den inte vara ostig. Alldeles för mycket av Jonas Gardells "Nu vänder jag mej inte om, nu vänder jag mej inte om...." Jag är MYCKET besviken!!
Kolla in en BRA "rysare" istället som har ordentliga knorrar istället! "Gothika" är helt ok och vill man kolla på lite "äldre" rullar kan man kolla in "Never talk to strangers" med bla. Rebecka DeMornay.

/FW
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Gothika är iofs bland det bättre amerikanska på länge, men Never talk to strangers är enligt mig väldigt tradig.

Ett alternativ till de oftast "ostiga" skräckisarna som dyker upp på bio med jämna mellanrum är ju de gamla klassiska Italienska skräckmästarna som Dario Argento, Lucio Fulci, Lamberto Bava, Antonio Bido osv osv....
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Ravetrancer skrev:
sälj din 14 tums monotv o köp en projje o hembiopaket så skall du npg se :)

Den är fortfarande dålig och inte skrämmande alls. Den näst sämsta efter one missed call av dom japanska rysarna som jag har sett.
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
TurboJugend skrev:
Den är fortfarande dålig och inte skrämmande alls. Den näst sämsta efter one missed call av dom japanska rysarna som jag har sett.

Kan du nämna nån riktigt bra skräckfilm/rysare isf?

Försöker inte va dryg, mest ute efter filmtips...
 

Adis

Whatever!!
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Nåt kul till 2012 Tidigare hojar: ZX6R,KTM 660, Sp1-00, R1-00, CBR 600
Riktigt bra film..satt på helspänn hela tiden. Och inte nog med de så var det en tjej på bion iklädd svart rock och håret hängandes över ansiktet. Antligen ett riktigt fan :skrämd . Annan japansk regisserad rulle är Darkwater som är :tummenupp
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Vad är det för nöje med att bli rädd? Jag har aldrig förstått meningen med skräckfilmer :va
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Rigge skrev:
Vad är det för nöje med att bli rädd? Jag har aldrig förstått meningen med skräckfilmer :va

För min del handlar det nog mycket om att rädsla är en känsla som iallafall inte jag känner särskilt ofta.

Sen tycker jag iofs om film som påverkar mig..oavsett vad det är. Tex så är en av mina favoritfilmer "The War Zone" av Tim Roth..det får mig att bli illamående, men det är ett mästerverk i mina ögon.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Brutus skrev:
Kan du nämna nån riktigt bra skräckfilm/rysare isf?

Försöker inte va dryg, mest ute efter filmtips...

Av japanska tyckte jag The eye och Dark water var ganska obehagliga. Annars den nya versionen av Dawn of the dead om du inte redan sett den. Man kanske inte blir så rädd men den är jävligt bra.
 

P-E

Guest
Den räddla du får på filmer är ingen riktig räddsla. Den försvinner när filmen är slut. Det är ingen äkta räddsla då det endast är på film. Vilken är det bästa!

Har du gjort något sattyg i verkligheten försvinner det inte. Det finns oftast där för en längre period.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
honkiie skrev:
eller spela silent hill.

Jag blir skitskraj av att spela Silent Hill, pallar det inte!! :D ;)
Detsamma gäller The Grudge. Egentligen inte så himla bra film kanske, men som bl a Urbantiger säger.."man visste ju när det skulle hända något, ändå blev man rädd".. precis så kände jag det!

SPOILER NEDAN:









Läskigast i hela filmen tyckte jag var när damen som jobbade i höghuset blev jagad av den där "demonen". Som när hon stog i hissen och barnet dök upp i fönstret utanför! Sånt gör ju att man knappt törs ta sig till toaletten från rummet efter filmen :hihi

Och naturligtvis ska man se en sån här film helst ensam, i ett helt svart rum och med mycket bra ljud. Då, är skräckfilm som bäst! :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Blev ju såklart tvungen att tanka ner den här...... Och ja, den var äcklig, trots att jag betecknar mig som "vuxen" och hade lampor tända.

Ska låna ut den till en tjej på jobbet imorrn och säga att det är en mysig liten romantisk komedi som hon kan kolla på nån kväll när hon inte har nåt bättre för sig.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
skoteridioten skrev:
Jag blir skitskraj av att spela Silent Hill, pallar det inte!! :D ;)
ska hämta ut silent hill 4 idag. Egentligen borde jag inte för jag vet att jag ångrar mig då jag väl sitter där med kallsvetten, ångesten och hjärtattacken :tummenupp
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
skoteridioten skrev:
Och naturligtvis ska man se en sån här film helst ensam, i ett helt svart rum och med mycket bra ljud. Då, är skräckfilm som bäst! :)

Men fan....då dör man ju av skräckslag.... bäst är att ta bort ljudet o kika fram med ena ögat bakom en kudde.... :brinnerup :3freak
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
UrbanTiger skrev:
Det beror väl på vad man har för prylar hemma, LR :va
Har i alla fall bättre tryck hemma än på salongen :fakta


Sanning. Det är ju givetvis en helt annan känsla att se film på bio, men bild och ljud är bättre hemma. Inte stor bild förståss, men jag sitter inte heller 28 meter från bilden...

Ska bli kul att se den nya biografen som byggs här i gbg nu. Öppnar väl om nåt år...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top