Har provkört Thunderrace streetfightern några mil igår och tänkte komma med lite synpunkter för er som funderar på ett eget bygge.
Körde samma hoj i originalutförande dagen för dikessyningen en timme innan det hände och den kändes verkligen hur stor å klumpig som helst. Helt okej att åka långfärder med och skjussa men knappast nån rolig lekmaskin.
Nu med crosstyre, utan kåpor och nerdrevad så kändes cykeln så lätthanterlig att man kunde tro att han bantat bort 100 kilo. Otroligt lekbenägen på alla sätt.
Precis som skrivits går farten automatiskt ner, var inte roligt att åka över 150 med den men det gick utmärkt att wheela ståendes med vänster fot på bakre pinnen på trean och fyran i kring 100-140 km/h hur långt som helst. Sittandes fick jag aldrig riktigt till det, svårare att hålla konstant fart då eftersom man aldrig kommer upp i den fart som behövs för att kunna "vila på vinden" som man gör med R1an. Sittandes gick det heller inte att svänga med hojen, den skulle bara rakt fram hur man än gjorde. Helt hopplöst när man satt ner. När man ställde sig upp gick det att tvinga hojen att svänga på bakhjulet men det var fortfarande inte alls lika lätt som med R1an.
Nån längre utflykt än de dryga 30 mil vi körde tror jag heller inte är så kul. Kändes i längsta laget trots att vi byttes av att köra fightern. Cykeln är verkligen en ren lekhoj nu, inget annat.
Undrar hur R1an blir i streetfighterutförande.... kommer att bli extremt lättlekt.