The Pink Ladies MC Kalender till förmån för Barncancerfonden!

99Micke99

Gubbe på 2 hjul
Gick med
20 Jul 2012
Hoj
2012 Honda CB1000RA *såld, 2005 Yamaha R1, 2011 BMW S1000RR
Bra initiativ :tummenupp

Jag kanske kan hjälpa till med själva trycket av kalendern. Jag har rätt bra pris hos "min" tryckare som fixar allt till min firma. Jag kan förmodligen få till en bra deal. Fördelen är att han kör digitaltryck vilket gör att det går att beställa ett mindre antal till en rimlig peng.

Nu vet vi alla att ni kommer få pressa upp denna kalender i miljontals men det kan vara bra med en plan b kanske :lol

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Teman än så länge är;

Rockchicks
Räserbrudar
Pink ladies (rosa hojar)
Old school/café räsers

Har ni förslag så dela med er! ;)

Någon form av resetema kanske? Tjejer med packning på hojen?

//J

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ratbike måste ju finnas med.

Ett halvnaket bergatroll på en riktigt sunkig ratbike kanske?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Liten uppdatering.

Vi har beslutat att skänka alla pengar till Barncancerfonden. Jag har nu varit i kontakt med dom och de gillar vår idé jätte mycket. :)
Har även kommit i kontakt med tv4 Dalarna som är intresserade av att göra ett reportage om detta. När jag har affärsplanen klar och jag vet allt i detalj kommer jag även kontakta resterande delar av tv4 så de också kan göra ett reportage eller använda det som blir med tv4 Dalarna.

Tar sin lilla tid men just nu sköter jag allt själv. Har kontaktat ett företag som jag blivit tipsad om, har ni fler tips på företag som kan tänkas vilja tillverka kalendern eller kanske sponsra så får ni hemskt gärna dela med er. :) Har en hel lista på olika företag men lite brainstorming och thinking outside the box är alltid bra!
Det jag har mest brist på idé och vet inte var/hur jag ska leta/hitta det är ett företag som skulle vilja tillverka kalendern samt hur vi ska sälja den.

Min tanke var kanske genom en webshop men jag tror det blir mycket bättre genomslagskraft om vi säljer den personligen på diverse bandagar, mcbutiker, vänner och bekanta osv. Problemet är pengahanteringen, jag vill inte hantera några pengar utan vill betalningen ska gå direkt till fonden.

Men men, allt kommer lösa sig! :tummenupp

Hoppas så klart att ALLA på sporthoj.com köper en kalender! :hihi

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Min hoj kanske kan passa?

Oavsett är det ett kul initiativ.

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
Liten uppdatering.

Vi har beslutat att skänka alla pengar till Barncancerfonden. Jag har nu varit i kontakt med dom och de gillar vår idé jätte mycket. :)
Har även kommit i kontakt med tv4 Dalarna som är intresserade av att göra ett reportage om detta. När jag har affärsplanen klar och jag vet allt i detalj kommer jag även kontakta resterande delar av tv4 så de också kan göra ett reportage eller använda det som blir med tv4 Dalarna.

Tar sin lilla tid men just nu sköter jag allt själv. Har kontaktat ett företag som jag blivit tipsad om, har ni fler tips på företag som kan tänkas vilja tillverka kalendern eller kanske sponsra så får ni hemskt gärna dela med er. :) Har en hel lista på olika företag men lite brainstorming och thinking outside the box är alltid bra!
Det jag har mest brist på idé och vet inte var/hur jag ska leta/hitta det är ett företag som skulle vilja tillverka kalendern samt hur vi ska sälja den.

Min tanke var kanske genom en webshop men jag tror det blir mycket bättre genomslagskraft om vi säljer den personligen på diverse bandagar, mcbutiker, vänner och bekanta osv. Problemet är pengahanteringen, jag vill inte hantera några pengar utan vill betalningen ska gå direkt till fonden.

Men men, allt kommer lösa sig! :tummenupp

Hoppas så klart att ALLA på sporthoj.com köper en kalender! :hihi

DU gör det grymt bra!:tummenupp

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!