Alltså - Nu benar vi upp det här så att alla förstår !!!
The Police - Fuck You! - Get Away!.........Moget skrivet !!!
På väg hem från en jäkligt trevlig Halloween-fest.................Sköj för dig - Då är du lite lagom berusad, trött...vill hem å sova, men är glad över en lyckad kväll
I lagom hög hastighet körde en polisbil om mig, blinkade in mot mitt håll, saktade in och stannade...................Vad bra att Polisen..... A - Kör lagom fort, B Blinkar vid filbyte
Hittills bara en startsträcka alltså - Allt är lugnt, inget konstigt här....Kan sammanfattas med "berusad kille vill hem och sova"
MEN...........Och det är här det blir ACTION a´la The Bourne Identity
Jag tvärnitade................Ja shit pommes det gjorde du rätt i, här gällde det att överleva
Letade efter en väg att komma undan...........................Så jobbar ett riktigt proffs, hela tiden en plan B
Såg ett mellanrum mellan träden.....................................Fiiiiiii Faaaaan - Nu bankar MITT hjärta i 120 bpm...Kan bara tänka mig att få uppleva detta i VERKLIGHETEN !!!!!
Fick slänga hojen över ett staket..................Det här har man läst om tidigare, i extremsituationer blir man övermänskligt stark, sinnena är spända till bristningsgränsen och adrenalinet flödar !
Hoppade över..............Jag säger bara ett ord - Maxpuls !!!
......................och cyklade lugnt vidare med jäkligt bra musik i lurarna !!!!!! Äh men vad fan !!! När det var som mest spännande !! Var är blåljusen ? Var är avspärrningarna ?
Vad hade ni gjort? Stannat, eller kört järnet?
Jag vet vad JAG hade gjort !
Stannat - Det finns ett par möjliga senarion hur det kunnat se ut
Polisens vevar ner rutan och frågar
- Hej, vi undrar om du sett ett bråk här borta, det var några som ringde in ett larm
- Hej killen, vi släpper det nu - men nästa gång är det bäst att ha lyse på cykeln !