Thunderace hästkraft/vridmoment

YZF1070

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Yoshimura GSX-R1000
hojen är 97'Thunderace och motorn är redan ihopsatt och "inkörd" får se med toppen nästa vinter,börjat fundera lönar det sig skaffa 750 kammar?har någon kört med såna?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Grottis (R.I.P.) använde Splash Zone epoxy och det spricker på ytan efter ett tag men lossnar väldigt sällan. Dansken använder Devcon F2 flytande aluminiumepoxy. Jag använder båda typerna, plus Devcon F (pastaliknande) beroende på var det ska sitta i toppen.

Kungen skrev:
Jupp det var jag :)

Jag fick ge 12.000 för den vilket är snorbilligt.
Grottis hade användt typ "plastic padding" för att bygga upp insuget och efter en sässon hade den lossnat och var på väg att trilla av. men vi skickade toppen till Esbjerg i danmark som lade in flytande metall i stället och putsade till den ännu mer. då blev det 10 hästar till

Tompalino

Inte längre kraschkung ;)
Gick med
25 Oct 2003
Hoj
Ingen längre...
Poacher skrev:
nä, jag menade bakhjulseffekt, tänkte att det var det intressanta, men visst du har rätt 145hk uppgavs på veven.

Ok, sorry. Missade den lilla detaljen... :huvet :3freak

Fast det låter bättre med 145... :mattias

Glenn

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
ZX9
Fcr 39mm

PD skrev:
hänger mycket på hur bra toppen blev, tidningen Bike gjorde en sån projekthoj engång i tiden, den som var gjort var: portad topp (avancerad Grottis), 750ians kamaxlar, scorpio avgassystem och dynojet kit, den gav 155bakhjulshästar men nått materialfel på veven satte stopp för bygget.

Jag läser i en gamal MotoSpeed katalog att enbart ett par Keihin FCR-39 ger nästan 20hk mer ur den motorn så det kan väl vara en bra investering :banana och till ditt 1070kit borde det inte bli sämre :tummenupp

Förövrigt råkar jag att ha just ett par såna förgasare till salu :D

Hej

Jag är intresserad av fuggarna, hur mkt ska du ha för dom.
Jeweren@telia.com

Mvh Glenn

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
Glenn skrev:
Hej

Jag är intresserad av fuggarna, hur mkt ska du ha för dom.
Jeweren@telia.com

Mvh Glenn

nästan nya, har endast gått 60-70mil, har filteradapter till dom nya i paket och vill ha 5500 med pipercross trattsockar (körde med sockarna istället för K&N + filteradapter, tog emot att plocka bort dom blåa fina trattarna :D )

YZF1070

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Yoshimura GSX-R1000
ok,T-acen kördes idag i dynamometern och resultatet var på bakhjulet:147,7hästar och vridet 119nm,vridet bättre över hela registret med Akrafullsystem än original exup maskin helnöjd :)

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
Gött! ungf 20hk mer mot en orginal då :tummenupp på med ett par förgasare också så ska du enligt MotoSpeed ha nästan 20 till :banana

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024