YZF1070
Ny medlem
hojen är 97'Thunderace och motorn är redan ihopsatt och "inkörd" får se med toppen nästa vinter,börjat fundera lönar det sig skaffa 750 kammar?har någon kört med såna?
Kungen skrev:Jupp det var jag
Jag fick ge 12.000 för den vilket är snorbilligt.
Grottis hade användt typ "plastic padding" för att bygga upp insuget och efter en sässon hade den lossnat och var på väg att trilla av. men vi skickade toppen till Esbjerg i danmark som lade in flytande metall i stället och putsade till den ännu mer. då blev det 10 hästar till
Poacher skrev:nä, jag menade bakhjulseffekt, tänkte att det var det intressanta, men visst du har rätt 145hk uppgavs på veven.
PD skrev:hänger mycket på hur bra toppen blev, tidningen Bike gjorde en sån projekthoj engång i tiden, den som var gjort var: portad topp (avancerad Grottis), 750ians kamaxlar, scorpio avgassystem och dynojet kit, den gav 155bakhjulshästar men nått materialfel på veven satte stopp för bygget.
Jag läser i en gamal MotoSpeed katalog att enbart ett par Keihin FCR-39 ger nästan 20hk mer ur den motorn så det kan väl vara en bra investering och till ditt 1070kit borde det inte bli sämre
Förövrigt råkar jag att ha just ett par såna förgasare till salu
Glenn skrev:
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar