Gick igenom förrådet och hittade lite grejer som blev över när jag sålde av ässet. Nån som är intresserad av?
- Ett helt set olackade Sebimoto kraschkåpor, en tusenlapp eller bud.
- Ett orginaldämp, för dig som inte klarar besiktningen
Om någon är intresserad, nås jag på 0761-348688
Tjena.
Äger en 2000 Yzf1000r som tyvärr har ett oljeläckage på bakre stötdämparen. Enligt verkstaden jag hade den på som såg läckaget, kan jag fortsätta köra tillsvidare då det är en liten läcka. Dock kan en liten läcka bli en stor och med min tur så inträffar säkert det på någon rolig resa.
Vet någon var man kan få tag på en ny dämpare? Ska ringa Yamahacenter imorgon och fråga om de kan få fram något men är klart tveksam till det. Finns det andra märken man kan smälla dit istället? Vilka är bra? Tydligen går det inte att renovera dämparen på dessa?
Tack på förhand.
Jag kanske missuppfattade eller så utför inte han jobbet bara helt enkelt? Jag förstod det som att det inte skulle finnas utbytesdelar för en total renovering på en 20 år gammal dämpare.
Vem / vilken firma har du haft kontakt med om man får fråga?
Jag kör just nu Michelin Pilot Road 5 både bak och fram och är nöjd.
Innan så har jag kört version 4 som funkade de med, även Metzeler interact var ok.
Finns ju såklart däck med bättre fäste men jag har ganska mycket "rakt fram transportmil" och hade dödat ett par mjuka sportdäck på nolltid.
Gillar att roaddäcken släpper mjukt och förutsägbart när de väl släpper både i regn och torrt.
Hade själv ett par Pilot Road 3 tror jag de var. De funkade ok i både torrt och vått men när de väl började bli plattade på toppen så gick det väldigt fort innan de var bytesmogna.
Hur upplever du dina med fäste när det är lite kallare? Hört att Pilot däcken tar tid att få upp tempen medans Metzelerdäck snabbt når "arbetstemp" så att säga.
Tycker du att du kan lita på däckens fäste i regn? Hur tidigt börjar de släppa? Tänker på att mönstret försvinner mot kanten medans metzelers går hela vägen ut nästan. Blir nojig
Hade nog aldrig riktigt 100 förtroende för mina pilots tyvärr.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|