Thundercars + Roadracing = SANT!!!!

Japp

Det som skramlar sitter kvar!
Gick med
31 Jul 2013
Hoj
Aprilia RSV Mille "Black Betty" mfl
Gissar att på just A-torp & Falkenberg går bilarna bäst pga att banorna har flow och inte så mkt stop & go som tex Gelleråsen, där är nog hojarna betydligt snabbare skulle jag tro.
Men det är verkligen krut i bitarna! Klart Koolaste bilklassen:rock:rock

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Porsche cup hade nog passat bättre ihop med rr.

Ett problem med en V8 bilklass är att dom sprider mycket gummi rester på banan. Ett problem kan vara om det blir värmebölja och banbeläggningen får skador av bilarna, då blir det inte så roligt med motorcyklar.

Ett annat problem är att det redan finns begränsat med körtid för nuvarande MC klasser. Alternativet kan vara att skippa någon MC klass. Att ha ett späckat schema skapar lätt problem om en MC klass får en allvarlig crash som kräver omfattande sjukvård och sanering. Ett annat problem är om en bil " spränger " sin motor och skickar ut 5 liter olja på banan.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Porsche cup lockar personligen inte alls. Min personliga känsla är att V8 gänget på nått sätt har mer gemensamt med mc folket än superseriösa Porsche cup. Tror man har tänkt en del innan man lägger schemat, så att det skulle hopa sig massa problem för mc gänket tror jag inte kommer ske. V8 känns som klippt och skuret för en kanonhelg på falken.. :tummenupp

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Inte för att vara pessimist MEN såg thundercars förra året på Mantorp och väntade mig lite muller och buller MEN då gjorde sig Sveriges reglemente på motorsport sig återigen påmind. Det som hördes när de körde förbi var fffrmmmfffffffssssfmrmmm. Inte VRÖÖÖÖÖÖL som jag hade tänkt mig. Någon har lyckats förstöra även denna motorsport tyvärr. Det enda underhållande var att de snurrade, snurrade och SNURRADE hela tiden då de verkade ha problem med att få ner greppet i backen som alla jänkarbilar. Rakt fram gick det bra! Kommer inte ihåg hur många sekunder långsammare de var än STCC men det var rärt många.:(

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Inte för att vara pessimist MEN såg thundercars förra året på Mantorp och väntade mig lite muller och buller MEN då gjorde sig Sveriges reglemente på motorsport sig återigen påmind. Det som hördes när de körde förbi var fffrmmmfffffffssssfmrmmm. Inte VRÖÖÖÖÖÖL som jag hade tänkt mig. Någon har lyckats förstöra även denna motorsport tyvärr. Det enda underhållande var att de snurrade, snurrade och SNURRADE hela tiden då de verkade ha problem med att få ner greppet i backen som alla jänkarbilar. Rakt fram gick det bra! Kommer inte ihåg hur många sekunder långsammare de var än STCC men det var rärt många.:(

Jasså? Var på STCC för 5 år sedan kanske och såg Thundercars. Det var det enda som lämnade ett minne. Stora tunga ljudliga åbäcken som kördes på gränsen, DET är racing för både förare och publik!

Synd att man inte bara kan tillåta RACING, livet. Allt har blivit PK. Inget får vara kul längre... blä!

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR

Ett problem med en V8 bilklass är att dom sprider mycket gummi rester på banan. Ett problem kan vara om det blir värmebölja och banbeläggningen får skador av bilarna, då blir det inte så roligt med motorcyklar.

Ett annat problem är att det redan finns begränsat med körtid för nuvarande MC klasser. Alternativet kan vara att skippa någon MC klass. Att ha ett späckat schema skapar lätt problem om en MC klass får en allvarlig crash som kräver omfattande sjukvård och sanering. Ett annat problem är om en bil " spränger " sin motor och skickar ut 5 liter olja på banan.

Borde bli samma problem om en MC "spränger" sin motor väll?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Tobbe, nu spekulerar du och är lite neggo när du inte alls behöver vara det! Från början var avsikten att köra SM tillsammans med BoTT under denna helg. Men, då BoTT valde att inte vara med, så fanns det ett hål i tidsschemat. Då vi visste att V8 Thundercars sökte tävlingshelger, så tyckte vi att det skulle bli ett coolt komplement till MC, och det tyckte de också!! Så, inte minskad körtid,

Olja på banan är såklart ALLTID ett problem,och med en jänkare stoppar det nog inte med 5 liter i tråget. Här får vi, precis som på STCC+MC-tiden, hålla tummarna. Och lägga bilarna "rätt" i tidsschemat.

Last edited:

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Jag gillar V8'or skarpt och tror det blir kanon, men tänk Superkart, wow, så häftigt och kan tänka mig att det är liknande depåliv som RR:tummenupp

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin