Thundercat-klubben!

Alle_gbg

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Hoj
Thundercat -98
Nej, det måhända att det kan stämma det du säger men det jag reagerade på häromdagen var en blocketannons. " http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_YZF_600R_Thundercat_29572847.htm?ca=18&w=3 "

Där just han skriver att det är "1 av 10".
Då börjar man ju fundera lite med tanke på det han sa jag köpte bågen av =)

rätta mig gärna om jag har fel. men caten slutades iprincip att säljas -98 i sverige för sedan kom R6an 99 och då fanns det inte plats i segmentet för två så likartade hojar. Däremot såldes caten fram till 2007 i usa. Men som jag förstått är kunde man beställa caten även i sverige efter 98 men inget som marknadsfördes, därav fåtalet tcat efter 98.

HGW

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2010
Hoj
Yamaha Fz8
rätta mig gärna om jag har fel. men caten slutades iprincip att säljas -98 i sverige för sedan kom R6an 99 och då fanns det inte plats i segmentet för två så likartade hojar. Däremot såldes caten fram till 2007 i usa. Men som jag förstått är kunde man beställa caten även i sverige efter 98 men inget som marknadsfördes, därav fåtalet tcat efter 98.

Ahaaa, det du säger låter väldigt vettigt faktiskt. Jag är inte särskilt påläst om just denna biten faktiskt. Men det är alltid kul att veta lite =)

Hård

Retro-sportis
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
YZF 600
Trotjänaren är till salu, dags att testa på enduro istället.
Iofs är väl de flesta här inne redan bekanta med denna grymma lilla hojmodell, men köp en till o ge bort till syrran eller nåt! :tuttar

**SÅLD**

Last edited:

Oldgeezer

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2010
Hoj
KTM 450Exc 2003
Vilken lycka att hitta denna klubb!
Läst igenom hela tråden nu & det fanns ju en del nyttigt som man haft funderingar över!

Köpte mig en kisse i maj nu i år & tog mc kortet i augusti.
Letat mycket efter andra som kör denna underbara hoj, & nu har man hittat hem =)

Hogander

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2011
Hoj
Yamaha YZF 600R Thundercat
Ny Thundercat ägare;-)

Hej på er! Känns nice att vars stolt ägare av en dunderkisse! Köpte den i höstas men hann knappt köra något då så nu ser jag med spänning fram emot våren och sommaren med lite skön åkning. Då det sitter ett orginalsystem på hojen undrar jag om det finns någon som har ett slipon liggandes!!!

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag har problem med min thundercat att kopplingen hugger när man ska köra iväg från stillastående.

Vet någon om man kan öppna kopplingskåpan utan att byta olja (behöver inspektera innan jag ska köpa nya delar för att se exakt vad som behöver bytas)?

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Jag har problem med min thundercat att kopplingen hugger när man ska köra iväg från stillastående.

Vet någon om man kan öppna kopplingskåpan utan att byta olja (behöver inspektera innan jag ska köpa nya delar för att se exakt vad som behöver bytas)?

Det borde bara vara att luta den lite på sidan så rinner oljan åt sidan lagomt så du kan öppna. Tror jag gjorde så när jag blästrade (lätt glasblästring) stålskivorna.

Dal-Mausen

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Det borde bara vara att luta den lite på sidan så rinner oljan åt sidan lagomt så du kan öppna. Tror jag gjorde så när jag blästrade (lätt glasblästring) stålskivorna.

Dal-Mausen

Tack, då ställer jag den på svagt lutande underlag samt på sidostödet och hoppas på det bästa :tummenupp

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Tack, då ställer jag den på svagt lutande underlag samt på sidostödet och hoppas på det bästa :tummenupp

Mja...

Behöver nog luta den lite mer. Mer likt ett kraftigt nedlägg.
Se till att hjulen inte kan rulla (t.ex. spännband på bak- och frambroms om du är osäker).
Du vill ha neutralen i för att kunna snurra på sakerna när du öppnar tror jag.
Och sen styr du fullt höger och låter hojen vila på vänster styre mot något stadigt, bänk, huggkubbe e.d.

Bara på sidostödet blir för lite tror jag. Du närmar dig ganska fort tyngdpunkten över stödet om du bara ställer den som du tänkte.
Den välter väldigt lätt då :(

Dal-Mausen

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Mja...

Behöver nog luta den lite mer. Mer likt ett kraftigt nedlägg.
Se till att hjulen inte kan rulla (t.ex. spännband på bak- och frambroms om du är osäker).
Du vill ha neutralen i för att kunna snurra på sakerna när du öppnar tror jag.
Och sen styr du fullt höger och låter hojen vila på vänster styre mot något stadigt, bänk, huggkubbe e.d.

Bara på sidostödet blir för lite tror jag. Du närmar dig ganska fort tyngdpunkten över stödet om du bara ställer den som du tänkte.
Den välter väldigt lätt då :(

Dal-Mausen

Tack för det, nu ska jag bara se till att få det gjort också! :tummenupp

Teng

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2008
Hoj
Thundercat-97, XR 650-01
tjena!
läste någon tråd om "snabbgashanstag".
visst får man vrida rullen långt för att få full gas...
någon som bytt gasrulle till ex R6 eller liknande??
vill ju inte köpa något race gasrulle för 2000 spänn men mordernare hojar har ju kortare fullgas original...
så:
vilka passar och kostar billigt?

adameriksson

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2011
Hoj
suzuki vs 600 intruder 97
Borde jag köpa denna?

Jag har hittat en kanonfin thundercat på blocket

Ni hittar den här http://www.blocket.se/orebro/Yamaha_YZF_Thundercat_34904531.htm?ca=15&w=3

Det verkar vara ett sjyst pris

Men det jag funderar över:
Jag ringde upp ägaren som inte hette Jan utan Dhjan och han sa att den har gått 900 mil endast. Jag sökte på reg nr och det står att den har gått 9136 km. Den har även besiktigats nyss och skatten är betald. Allting jätte fint.

Tyvärr har han inte servicebok, utan endast den senaste besiktningen. Han har inte heller någon original ljuddämpare, men påstår att förra ägaren utan problem kunde besiktiga iaf.
Tror ni det kan bli problem? Hur får jag isf tag på ett orginalrör?

Den 23 åriga kille som svarade på telefon hade haft cykeln i två veckor endast, nu säljer han den för att hans föräldrar ber honom ta körkort eller sälja den....

Jag får lite dålig magkänsla över denna hojjen samtidigt som den verkar kanon. Frågan är... 5 ägare och bara 900 mil!? Hur går det till?

Jag har tyvärr ingen fax och kan därför inte få fram näst senaste ägare, hade vart kul att ringa upp och se vad han har för historia med cykeln...

Vad tror ni, köpa eller inte?

falconiii

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
R1 Svart 2007
Jag har hittat en kanonfin thundercat på blocket

Ni hittar den här http://www.blocket.se/orebro/Yamaha_YZF_Thundercat_34904531.htm?ca=15&w=3

Det verkar vara ett sjyst pris

Men det jag funderar över:
Jag ringde upp ägaren som inte hette Jan utan Dhjan och han sa att den har gått 900 mil endast. Jag sökte på reg nr och det står att den har gått 9136 km. Den har även besiktigats nyss och skatten är betald. Allting jätte fint.

Tyvärr har han inte servicebok, utan endast den senaste besiktningen. Han har inte heller någon original ljuddämpare, men påstår att förra ägaren utan problem kunde besiktiga iaf.
Tror ni det kan bli problem? Hur får jag isf tag på ett orginalrör?

Den 23 åriga kille som svarade på telefon hade haft cykeln i två veckor endast, nu säljer han den för att hans föräldrar ber honom ta körkort eller sälja den....

Jag får lite dålig magkänsla över denna hojjen samtidigt som den verkar kanon. Frågan är... 5 ägare och bara 900 mil!? Hur går det till?

Jag har tyvärr ingen fax och kan därför inte få fram näst senaste ägare, hade vart kul att ringa upp och se vad han har för historia med cykeln...

Vad tror ni, köpa eller inte?

Skulle inte köpt den tycker varningsklockor ringer. Miltalet kan du utgå från att det inte stämmer rimligt miltal på en sådan hoj är nånstans mellan 4000-7000 mil.
Sedan är det skumt med färgerna på hojen tanken har fel färg och även framskärmen har fel färg. Tanken och skärmen skall vara helsvarta på den årsmodellen. Tycker mig kunna se att motorkåpan är skrapad kanske varit rejält vurpad och därför de bytt tank. Är den importerad? Ingen servicebok är ju ett rejält minus och har de kvitton på servicarna som utförts årligen hos Carlbarks?
Sedan tycker jag inte den är speciellt billig heller och det finns andra Thundercat på blocket som verkar betydligt mer intressanta!

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Kan det vara min som blev inlöst efter en bil som körde över den?
PM'a reg.nr.
Sen så har bromsskivan fram gått långt över 900mil.
Iaf vad jag tyder på bilderna.

Ne, köp inte den innan priset är rätt och du vet verkligt mil-tal.

Dal-Mausen

racinghoj

Yamaha yzf 600R thundercat <3
Gick med
21 Jul 2011
Hoj
yamaha yzf 600R thundercat -96, Honda cr 125 -99
Hej. Nu efter som jag har köpt mig en helt underbar dunderkisse -96:kär så ansluter jag mig till Klubben

bilder kommer lite senare:banana

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Någon som vet nån som är sugen på en Thundercat -98?
Ska sälja min då det kommer en liten bebis i Januari och jag inte kommer att kunna köra på ett tag.

Hör av er isf :D

racinghoj

Yamaha yzf 600R thundercat <3
Gick med
21 Jul 2011
Hoj
yamaha yzf 600R thundercat -96, Honda cr 125 -99
här är min yamaha thundercat!! kommentera gärna..

Bifogat

• Foto 1515.jpg
    Foto 1515.jpg
    210 KB · Visningar: 157
  • Foto 1520.jpg
    Foto 1520.jpg
    203.1 KB · Visningar: 90
  • Foto 1516.jpg
    Foto 1516.jpg
    174.4 KB · Visningar: 96
  • Foto 1521.jpg
    Foto 1521.jpg
    180.2 KB · Visningar: 86
  • Foto 1517.jpg
    Foto 1517.jpg
    223.4 KB · Visningar: 80

keann

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Yamaha YZF600R
Från mellan hoj till tung

Jag har en 97as 25KW Thundercat som jag vill få ut max av.
Var sitter strypningarna?

Kielbasa

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2009
Hoj
-98 YZF 600R
Är det någon som har erfarenhet av strulande stötdämpare på sin hoj. Jag tror att jag inte har någon funktion på komressionen, Då jag vrider på skruven från 1-6 och testar att gunga hojen kanner jag inte någon skillnad. Enligt min uppfattning borde man kunna känna skillnad? Någon som känner igen problemet?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati