thundercat/r6? försäkring samt ngn som säljer?

plimpe

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
dunder kisse
tjenare...

tänkte kolla lite här... då det är lågsesong för att sälja bågar nu så tänkte jag öppet ställa frågan och hoppas att det är ngn som ser den och mailar mig..

jag letar efter en thundercat alt r6 99 eller tidigare...

då de jag undrar.. är det en stor skillnad mellan r6 och thundercat samt är försäkringen lika fördelaktig på en 99/98 r6 som den är på en thundercat?
7180kr helår halv 24år i solna? th, eller finns det billigare ngn annanstans?

om det inte är ngn som vet är det ngn som har lust att kanske låna ut sitt regnr så jag skulle kunna kolla upp det?

eller finns det ngn annan hoj av annat märke som är lik thundercatten och har en hyffsad försäkring?

maila mig på joakim_ahs@bredband.net eller svara här..

tack på förhand

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
enorm skilldnad... thundercat är sport touring medan R6:an är ganska extrem. Beror på vad du vill använda hojen till

plimpe

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
dunder kisse
ok men är inte thundercatten föregångaren till r6 eller har jag fel i det?

grejen är den, att hojen ja brukade köra var en gixxer så nu skall det bli ngt nytt men med en vettig försäkring = runt 8000kr/år halvförsäkrad

Headbanger

RockeR
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Suzuki SV1000S -03
R6:an är garanterat dyrare att försäkra. Har för mig att jag landade på 11-12 för halv hos Trygg Hansa. Född -82. Däremot är R1:an billigare, 8821kr för en -98.

Sitter själv i samma sits. Står och väger mellan R1:an, Thudercaten och Thunderacen.

plimpe

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
dunder kisse
r1 98??? har du ett reg nr på den så man kan kolla??

samt var hamnar du på thunderacen?

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Headbanger skrev:
R6:an är garanterat dyrare att försäkra. Har för mig att jag landade på 11-12 för halv hos Trygg Hansa. Född -82. Däremot är R1:an billigare, 8821kr för en -98.
Haft mc-kort länge? Jag hamnade på runt 20-25 tkr halvf på en äldre R6a som billigast strax innan årsskiftet. Född -80 och A-kort sen 2004.

Edit: Hamnade på ~14.000 halv/helår hos Trygg Hansa... Varför denna skillnad mot R6an?

Edit2: aha... R1an står reggad på 55 kW...

Last edited:

Helmut

En vacker dag så kanske....
Gick med
30 May 2005
Hoj
Thundercat *såld* R1*såld*Aprillia sportcity*såld* Dr600*såld* XT660R*såld* KTM 690 ENDURO 2008 *såld*, Honda CB500t-1975
Har en thundercat (till salu ;) ) 25 år sthlm 710 mån halv helt ok om jag jämnför med r1 an som är det dubbla.

plimpe

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
dunder kisse
hittade en r1a 98 th skulle ha ca 9400för halvf helår på mig å den va på 110kw låter fiiint om man har råd måste äta nudlar nu... :p

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
plimpe skrev:
tjenare...

tänkte kolla lite här... då det är lågsesong för att sälja bågar nu så tänkte jag öppet ställa frågan och hoppas att det är ngn som ser den och mailar mig..

jag letar efter en thundercat alt r6 99 eller tidigare...

då de jag undrar.. är det en stor skillnad mellan r6 och thundercat samt är försäkringen lika fördelaktig på en 99/98 r6 som den är på en thundercat?
7180kr helår halv 24år i solna? th, eller finns det billigare ngn annanstans?

om det inte är ngn som vet är det ngn som har lust att kanske låna ut sitt regnr så jag skulle kunna kolla upp det?

eller finns det ngn annan hoj av annat märke som är lik thundercatten och har en hyffsad försäkring?

maila mig på joakim_ahs@bredband.net eller svara här..

tack på förhand

tjena!

r6an är mkt finare och nyare:D nä men den är helt kalrt dyrare att försäkra..:S men kan va värt den :yoparty

edit: finns ingen r6a från 98...

glhf!

Headbanger

RockeR
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Suzuki SV1000S -03
Neb Jones skrev:
Haft mc-kort länge? Jag hamnade på runt 20-25 tkr halvf på en äldre R6a som billigast strax innan årsskiftet. Född -80 och A-kort sen 2004.

Edit: Hamnade på ~14.000 halv/helår hos Trygg Hansa... Varför denna skillnad mot R6an?

Edit2: aha... R1an står reggad på 55 kW...

Tog kortet -04.
R6an är dyrare för att den väger mindre gentemot effekten kan jag tänka. Sen när det gäller just Trygg Hansa så spelar det ingen roll vad hojjen är reggad på för kw, dom går alltid på original när dom räknar ut premien.
Förstår dock inte varför du för högre premie än mig... kanske för att jag haft TH som bolag hela tiden? Nån form av bonus... Eller så är det som vanligt, rent jävla mumbo-jumbo lotteri.

Ason skrev:
Född före finskavinterkriget eller?

:rofl

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Headbanger skrev:
Sen när det gäller just Trygg Hansa så spelar det ingen roll vad hojjen är reggad på för kw, dom går alltid på original när dom räknar ut premien.
Ja, precis... men det är väl så att (vissa?) tidiga R1:eek:r är billiga just för att "ursprungseffekten" är satt så låg på reg.beviset redan från början? Men det är konstigt att premierna skiljer så mycket... :brinnerup

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept