Thunderrace

Gick med
18 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
Ingen...
zilver skrev:
Är det nån som har lite info om denna hoj??
Effekt och prestanda mm

T-acen ruvar på 145 hästar och 110 Nm. Den har ett grymt vrid redan från låga varv(ca 2500) och är väldigt lättkörd. Den har ingen direkt effektpuckel utan har helt enkelt ett jävla drag genom hela registret. :tummenupp
Enligt tester så avverkas 0-402 m på 10,38 sekunder. 0-100 går på strax under 3 sekunder. Den är enkel att acca snabbt med utan att den går upp på bakhjulet, dock är den med på slangning om man vill. Man kan gasa upp den i ettan utan problem, kanske i tvåan om man har bra teknik?
Jag rekommenderar modellen starkt! Klart skönare/bättre än andra jag provat!
/RT
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
zilver skrev:
Är det nån som har lite info om denna hoj??
Effekt och prestanda mm

Har saxat ur detta ur tidningen Bike test 2004:
(skulle lätt kunna tänka mig en sådan som arvtagare till min Fzr)

"4cyl 4 takt
5 ventil/cylinder
1002 cc
145 hk/10 000rpm
110 nm/8500rpm
1430mm hjulbas
790mm sadelhöjd
20 liters tank
198 kg torrvikt
0-400 meter:10,6 sek
toppfart 260 km
Begagnatpris ca 1996-2001; 45 000-70 000(hos handlare)

Bra vrid i området 4000-8000 varv, med redan vid 3000-4000 varv har man bra med kraft. Stadig o fin i alla situationer, chassit är snabbt i reaktionerna utan att vara det minsta nervöst, maskinen trivs bäst i fart, bromsarna arbeter bra över ojämnheter, bra komfort och god markkontakt.
trevlig förarmiljö och ergonomi, man blir inte trött trots många mil i sadeln, en riktigt snabb touringsmaskin, spartansk passargeraplats dock., duger till det mesta utan att vara extrem på något sätt., få kända fel förutom förhöjd oljeförburkning efter 5000 mil, hona cylindrar och byta kolvringar är botemedlet. Exup-ventilen kan gnissla.
ett fint exemplar kan alltid rekopmmenders som köp."
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Ni som har sådana hur fort går de?
Har nämligen hört att de är långsammare än förgångaren FZR1000.

Inte för att toppfarten är så viktig men jag är nyfiken bara.
 
Gick med
18 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
Ingen...
Jag har kört i 260, men då var där ändå en bit kvar att ge. :yoparty Jag har gjort roll-on tester mot folk med FZR 1000 och där har jag aldrig förlorat... :arsele
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Poacher skrev:
Ni som har sådana hur fort går de?
Har nämligen hört att de är långsammare än förgångaren FZR1000.

Inte för att toppfarten är så viktig men jag är nyfiken bara.

Alla fakta talar för thunderace:n, men rakt fram så skall fzr:en piska den 0-402 meter, även r1:modellerna från 1998-2001 samt från 2002. Det låter otroligt, men fzr från 89:a kanske har optimal hoppsättning, bästa viktfördelning för hejdundrande- rakt- fram-acceleration, och jag kan hänga på R.1:eek:r rakt fram utan probs, men riktigt små kurivga vägar då är det kört...då är det för mycket tung massa att bryta med.
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Vad gör den på 402m? FZR alltså.
Jag hörde som sagt att den var toppfartssnabbare än thunderace.
 

MoosE

Uppsala RoadRunners
Gick med
17 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SÅLD....:(
jag har en -00a.. och har varit uppe i 280 på mätaren.. men det är nog väldigt mycket glädjemätare.
tror den ska göra 265...

hade fzr -88 förut och den hade en effekt puckel runt 7000varv, pga ingen exup ventil..

båda hojarna är trevliga om man inte vill åka bakhjul å bana..

nu har ju jag en bakhjuls fighter (eftersomvägensvängdemendetgjordeintejag) :gnissla

den är drevad 15fram 48bak nu.. toppar ca 230 på mätaren :näsblod
om man lyckas hålla ner framhjulet så går det att köra ifrån dom flesta orginal hojarna på 402m
och den är riktigt rolig i stan..


//Roger.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top