Tickande gsxr 1000 -02

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
I en tidigare tråd så frågade jag om dethär med ventiljustering till min gsxr 1000 då det skulle vara gjort för 200 mil sedan :3freak
Rev isär och kollade varenda ventil, och skiten är den att alla stog helrätt!

Så till min fråga: Vad äre som låter så jävla illa?
Dom sista 300-400 milen så har det uppkommit ett "tickande" ljud. Ljudet går i takt med varvtalen men efter ca 5000 så hörs det inte alls lika mycke/inget alls. Speciellt vid hård belastning så hörs det extra mycket. Det låter både när motorn är kall och varm.
Plockade ur kamkedjesträckaren men satte tillbaka den igen då jag insåg att jag ej själv kan se om det står rätt till eller inte.

Oljan har inte ens gått 200 mil och kopplingen känns fullt frisk (läste något om kopplingen i en liknande tråd).

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Har samma ljud på min :va och vad jag läst tidigare här på sporthoj så är det ett ljud som är väldigt vanligt och inget att bry sig om.... men vad det är skulle jag också vilja veta.

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Har oxå ett tickande ljud som följer varvet på min R6a... var rätt nojjig över det ett tag men har läst lite o det verkar vara rätt vanligt så jag har ignorerat det.... märks ju inget på själva motorns beteende, bara ett tickande ljud

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
[QUOTE

Oljan har inte ens gått 200 mil och kopplingen känns fullt frisk (läste något om kopplingen i en liknande tråd).[/QUOTE]

Vad kör du på för olja?

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
Sydney skrev:
2293080 [QUOTE

Oljan har inte ens gått 200 mil och kopplingen känns fullt frisk (läste något om kopplingen i en liknande tråd).

Vad kör du på för olja?[/QUOTE]

statoil hojolja bla bla dyraste 15w40 eller hur man nu säger.

bellmobile

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2005
Hoj
gsxr 1000 k5
Hej!!
har liknande ljud i min gixxer 01 å det låter bara vid låga varv under belastning å jag kan likna ljudet med en grenrörsläcka men jag har kikat å ser ingen men tycker det är klart olustigt å dessutom tycker jag det låter mer om den har stått några dagar men jag skulle gärna vilja veta vad det är!!!!!

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Jag sätter en slant på att det är spridarna som låter, de har ett tickande ljud som inte finns hos förgasar maskiner..
Min -02 låter också och jag är säker på att det är spridarna som låter i min(har bara gått 700mil). Att det låter mer vid belastning beror ju på att "duty cyclen" blir längre vid pådrag och det därför kan låta lite högre.

bellmobile

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2005
Hoj
gsxr 1000 k5
Definetivt inte inte spridarna som låter på min jobbar som bilmek å vet hur spridare låter!!!
Men det får väl låta lite illa det kanske är jag som har ljudnoja vad vet jag???
Annars märks det väl förr eller senare :fyllisar

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Hade samma sak på min gamla gixxer 600.. och har även det på min nuvarande R1a :va

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Sätter en 10'a på spridarna eller oljan om nu ventilerna är rätt justerade.
Har haft spridartick på bilen och det lät väldigt likt ventiltick...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln