Tack för hjälpen. Killen på Din Mc i Sollentuna lyssnade och tyckte inte det lät så illa, menade på att 690 "tickar" mer eller mindre.
Har köpt olja och filter . 250 mil känns som en bra intervall.
MEN när jag skulle från jobbet i eftermiddags så avgasknallade den en gång och tvär dog. Startade direkt efteråt.
Men den ville inte riktigt gå på tomgången efteråt , även avgasknallar och lite känslig på gasen. Problemen blir bara värre och värre. Nu får jag hålla den på 2500-3000 varv vid rödljuset, kan även dö mellan växlingar samt knallar och har sig. Startar lätt efter den "dött"
Meken på Din MC kollade på det lite snabbt, laddade in annan map ( då tändes F1 lampan ) så då körde han in gamla mappen igen.
Men varför skulle det va mappningen, bör ju inte bara ballar ur bara så där på ett par timmar? Hojen gick bra imorse.
Någon som vet vart man ska börja titta?
Kan tillägga att det sitter accraslipon och KN-filter på den.