Ticksta rallycross 4/6 fri träning

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Jag har pratat med ansvarig där och det är öppet för motardåkning kl 17 - 19
(ev längre om det kommer folk som vill åka mer)
Har inte varit där men banan ligger i rimbo norr om stockholm och består av mest asfalt men det ska finnas lite grus oxå.
Ca 600 m lång..
Dom ville gärna vet hur många som kommer så jag skulle ringa och meddela några dagar innan.
Jag har personligen inget med banan eller träningen att göra då det är som fri körning utan bara tänkte ta tillfället i akt å låta pojken min få träna lite, men ju fler som kommer desto roligare och bättre för banan som kanske får anledning att skapa fler tider åt oss motardmuppar:D

Tommy:tummenupp
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Lysande Tommy. :tummenupp

MEN...... för oss som bor söder om stan så är 17-19 inte värt ansträngningen. Det tar troligen 1,5 timme att köra vid den tiden så man måste starta senast 15.00 hemifrån (åka från jobbet 14?) om man skall hinna dit och vara startklar 17. Om man redan nu kunde tiden framflyttad eller förlängd så tror jag fler skulle kunna komma.

fxtn, är det Glenn du pratar med ? Är han tillbaka i matchen vad gäller Ticksta ?

.
 

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Jag har pratat med nån som heter Roger och han sa att de brukar inte komma så jättemånga när dom har öppet för motardåkare.
Då det inte finns så många alternativ runt stockholm så vill man ju ta alla chanser som man kan att få träna lite även om de är både kort tid och lite off.
Att åka dit från södra sidan av stan är väl lite dryg kanske..
Nu lät det som dom kunde ha öppet en stund efter 19 om man ville så vi får väl se hur det blir.
Vi åker dit å testar så får vi avlägga rapport sen:)

För övrigt så tar vi gärna emot tips om ställen att träna på norr om stockholm!

Ha de gott:yoparty
Tommy
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Det är väl just det som är problemet tror jag - att dom kör träningar utan att annonsera dom någonstans. Hur skall då folk hitta dit ?

Banan i sig är fullt åkbar - för att vara en ombyggd rallycross/folkracebana. Förvänta dig inga under men för träning/åktid duger den alldeles utmärkt. Sist jag var där hade dom fortfarande två grus resp asfaltspartier så arvet finns där. Delar av asfalten kan vara brutalt hal om det dragits ut smuts - vet man om det så funkar det.

Som du själv sa, testa och avlägg rapport. Snacka gärna med dom om helgträningar alt. längre pass vardagar. Och informera i god tid. Det är ju som sagt en bit att åka (inte för dig då rå :mad:) så det kan krävas lite planering.

.
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Jag har kört den banan och tycker att den är helt okej. Nu var det ett tag sedan så de kan ju ha byggt om den det senaste året.

Den är vad den är och den är ju som sagt en gammal rallycrossbana vilket har sina för och nackdelar. Nackdelar är ju att det är asfalt och grus om vart annat (asfalt i kurvorna). Fördelar är ju att den är liten och knixig vilket bordar för lite mer kurv och teknikträning. Den går inte rysligt fort och bjuder inte på sköna sladdkurvor eller speciellt bra högfartsträning, förutom i kurvan upp mot krönet där det kan släppa lite skön i form av powerslide om man vågar gasa. Över krönet brukar det resa sig lite vacker om man har flås i maskinen.

Hoppet är inte jättestort, men fyller en funktion. Att vara ett hinder, men inga sköna backflips i det. Gruset är just grus och ganska svårkört när det är löst och då menar jag det nya partiet. Det andra är ganska hårt och tillpackat sedan Björn Valdergårds dagar.


Det finns säkert en snutt att hitta på youtube. Om inte så kanske bilder på www.quadshopen.se

Det är en ur publikperspektiv hyfsat intressant bana då den är liten och knixig och därför kan bjuda på sköna fighter.


Blir det längre öppentider, mer annonsering om träningarna, och fler som orkar få tummen ur...till att hjälpa till på ett eller annat sätt så är det klart värt att åka dit även om man har tio mil.
 
Last edited:

E Ryttervik

#57 S2
Gick med
20 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM x 2
Jag kommer!

Skriv gärna info om det blir någon träning eller inte....
eller är det spikat, oavsett hur många som har anmält sig?
 
Last edited:

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Har pratat med Roger idag (som oxå kör) att det är väldigt dålig uppslutning och det skulle behövas några fler..
SÅ VAKNA ALLA SOM ÄR PÅ NORRA SIDAN AV STAN!!
Det kommer att vara öppet bara det finns intresse!

Och tiden gick att töjja på, ska ringa och kolla i morgon igen..

Vi ses där:D
 

mad

Mad wannebe Motard
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Hagsätra Stockholm
Hoj
Lånar det jag kan!
Hur blir det nu då? dax att dra från jobbet snart isf! skulle vara bra att veta om det blir körning eller ej!
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hur blir det nu då? dax att dra från jobbet snart isf! skulle vara bra att veta om det blir körning eller ej!

Snackade med Tommy förut (dvs. Gubbracing) o han skulle dit med sin grabb, så träning är det.

PM:ar hans nr
 

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Vi va där igår och åkte..
Nästa körning är den 29/6, och om inte vi va bort resta då så skulle vi lätt åka dit igen!
Rallybana är ju alltid som dom är, kanske inte helt perfekt för motard men de va helt klart värt att åka dit!
Lite trist att det bara blev 2 motardhojjar och en quad som åkte men samtidigt lite tur andå för de va väldigt torrt så det damma en del.

Summering av bana:
Klart värt ett besök!!!

Tommy..
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top